Ontstekingsprobleem Kymco K-Pipe

vdekoen

New Member
Beste forumleden,

Ik bezit een Kymco K-pipe 4T 50cc uit 2016. Dit is van origine een semi-automatische schakelbrommer. Ik heb de koppeling vervangen voor een handkoppeling met verder hetzelfde onderblok. Hierbij heb ik dus niet aan de ontstekingsdelen gezeten. In een eerdere forum-post had ik het over lichte ontstekingsproblemen bij warm weer. Nu is het zo dat deze problemen zijn toegenomen.

De brommer start een loopt, maar niet constant. Tijdens het draaien valt de brommer regelmatig weg. De (digitale) toerenteller schiet ineens naar 0 toeren terwijl de motor (snel maar niet plotseling) in toeren daalt. Het lijkt alsof de ontsteking tijdelijk wegvalt. Soms begint de ontsteking tijdig weer te werken, waardoor de brommer net niet volledig uitvalt, maar soms valt deze wel volledig uit. Tijdens het rijden resulteert het in horten en stoten, waardoor rijden nauwelijks mogelijk is.
Het probleem doet zich soms dagen tot weken niet voor, tot het spontaan terug is.

Ik heb geprobeerd om stilstaand de startmotor te gebruiken op het moment dat de ontsteking wegvalt, waarmee ik kan voorkomen dat hij uitvalt. (Geen idee of dit zinvolle informatie is) Ik deed dit om te testen of het geen kabelbreuk was in de kabel van de killswitch. Het probleem doet zich ook voor in neutraal, dus het gaat ook niet om een probleem met de sensor die bepaalt of de standaard uitgeklapt is.

Ik heb de volgende onderdelen vervangen om te troubleshooten, steeds zonder gunstig resultaat:
-Bougie
-Bobine
-Bougiekabel
-Bougiedop

Mijn CDI is aangepast met een schakelaar op de paarse kabel voor de toerenbegrenzing. De positie van deze schakelaar heeft geen invloed op het probleem.

De ontsteking is 12v DC. Blok is een standaard honda imitatie 50cc, met EGR emissie systeem.

Ik weet persoonlijk niet meer wat de logische volgende stap is. Wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top