Ontsteking probleem?

Status
Not open for further replies.
Beste mensen,

Gelukkig nieuwjaar! Het eerste probleem is bij mij opgetreden.

Ik had mijn scooter schoongemaakt, hij zat goed onder de drek. Ik heb het goed afgespoeld met water. Daarna een stukje gereden. Tijdens het rijden stotterde die erg. na 5min stotterend rijden viel die erg haperend uit . Als ik hem nu wil aantrappen start die direct, maar valt na 3 sec. uit.

Ik heb de kabels nagelopen. als ik de bougiedop vasthoud en de scooter aan kick krijg ik schokken
rolleyes.gif
Heb de dop ff vervangen door een andere (oude) dop, zelfde probleem.

Waar kan dit aan liggen? Is er misschien kortsluiting gemaakt, iets doorgebrand
confused.gif
? ik waardeer jullie reactie
 
Advertisement - register to remove this

Het zou zijn dat je water bij de bobine of cdi is gekomen, en kortsluiting heeft veroorzaakt.

Het kan ook zijn dat je water in je carburateur heb gespoten.
Hoe heb je schoon gemaakt? hoge druk, tuinslang, spons?
 
Ben de hele dag bezig geweest, het probleem is er nog steeds:'(. Ik heb het volgende gedaan;

-Bougie vervangen
-Bougie kabel + Dop vervangen
-Carburateur schoongemaakt
-Luchtfilter schoongemaakt
-Accu opgeladen

Niks helpt. Maar een kabelverbinding (zwart/witte kabel) van de onsteking zag er gammel uit. Deze heb ik gemaakt d.m.v. een ander draadje ertussen gesoldeerd. Als ik de scooter aan had en dit draadje tegen het frame aan leg viel die direct uit. Volgens mij is dit het contactslot signaaldraad. Deze is nu dus gefixt en goed geïsoleerd met tape.

Ik heb de scooter wel ~100x aan gekickt. bij 85x starten ging die direct aan, liep 3 sec perfect (ook gasreactie) en viel direct uit (leek net of de sleutel van het contactslot om werd gezet).
Maar bij 10x starten niks geen probleem! Liep zeker goed zolang ik de scoot aan liet staan!
Bij 5x starten heeeel erg veel gestotter en uitvallen.

Weet het nu echt niet meer:'(. Is het een kabelbreuk, onsteking kapot? Wie kan mij helpen? Ik wil de scoot zo snel mogelijk weer laten lopen.
Bedankt voor jullie medewerking!:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top