Honda nsr50 start niet ontsteking probleem.

Samvanduin

New Member
Dag beste brommer liefhebbers,

Ik zit met een probleem voor al ruim 2 maanden met mijn Honda nsr. Het zit namelijk zo, de brommer reed altijd perfect en startte heel goed en snel. Nu heb ik onlangs mijn accu vervangen voor een nieuwe aangezien ik de verlichting dan mooi aan kan houden. Nu heb ik bij het monteren van de accu kortsluiting gemaakt aan het frame met de accu. Ik dacht er toen niet al te veel van aangezien ik niks rook of zag dan wat vonken van de accu af. Hierna wilde hij uiteraard niet starten want er was iets kapot gegaan. Ik heb de cdi, de bobine bougie en transformator vervangen. Echter had ik nog steeds geen vonk. Toch maar de hele stator met grondplaat en de hele zut vervangen voor een van DMP. Daarna had ik weer een mooie blauwe vonk en het leek zeer positief. Helaas wilde de brommer nog niet starten, wel terugslaan op de kickstart en af en toe een luide knal uit de uitlaat bij aanlopen. Dat zal de timing wel zijn dacht ik maar na millimeter voor millimeter geprobeert te hebben de grondplaat te verschuiven geen resultaat. Ik heb alle kabels die met de ontsteking te maken hebben vervangen en de grondpunten opgeschuurd en alles tig keer na gelopen op fouten. Maar het lijkt wel alsof de ontsteking 180 graden verkeerd staat en ik ben echt radeloos. Hebben jullie enige ideeën? Of zou ik er van af zijn met een hpi misschien? Ik heb gehoord dat je daar minder bij kan verpesten namelijk.
Post automatically merged:

Ik heb nog nooit zo iets gehad en ik zit al best lang in de brommer onderhoud/reparatie. Ik hoop dat jlie iets weten.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top