Ontluchten speedfight 2

Sjors1754

Member
Ik wilde mijn achterrem reviseren, omdat deze vastliep.
Dit heb ik dus gedaan, maar ik ben nu al twee dagen bezig met het proberen ontluchten van de remklauw (ajp).
Nou heb ik gekeken naar andere threats en deze zeiden allemaal gewoon door ontluchten.
Heb ik dus gedaan 1,5 uur lang maar dit veranderde helemaal niks.
Hebben jullie nog ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Eerst bleef er super veel lucht uit komen en nu blijft het redelijk stabiel, maar alnog echt 0 druk.
Post automatically merged:

Kan het misschien zijn dat hij nog ergens anders lekt
 
Last edited:
Eerst bleef er super veel lucht uit komen en nu blijft het redelijk stabiel, maar alnog echt 0 druk.
Post automatically merged:

Kan het misschien zijn dat hij nog ergens anders lekt
Zou kunnen, zou ook kunnen dat je iets fout doet.
Maar met zon slangetje kan het bijna niet fout gaan.
Slang erop, bout open en pompen.
Met reviseren bedoel je dat je de zuigers en rubbers vervangen hebt?
 
Als je de klauw gereviseerd hebt neem ik aan dat de zuiger/s goed in en uit gaan , het enigste wat er mis kan zijn , als je geen lucht meer in het systeem hebt , en je zuiger gaat een klein beetje heen en weer , maar je krijgt niet genoeg druk , is dat je hoofd rem cilinder inwendig lekt .
Deze bouwt dan maar een geringe druk op , en de meeste druk gaat dan via de manchetten van de zuiger weer terug in het reservoir.
Het lijkt me stug dat je na een uur ontluchten nog steeds lucht in je leiding hebt.
 
Ik bedoel ook , of je de zuigers zelf in de klauw kunt bewegen. Als je wel olie uit de ontluchtings nippel krijgt , maar je bouwt geen druk op , zit het euvel waarschijnlijk in je hoofdrem cilinder. En zeker na een uur ontluchten zou je druk moeten hebben.
 
Ja er komt wel vloeistof uit.
Maar waar zou ik in de cilinder naar moeten zoeken dan?
Post automatically merged:

Ook spuit de olie steeds omhoog in het reservoir weet niet of dit nog iets betekend
 
Last edited:
In die cilinder zit een zuiger die beweegt als je je hendel inknijpt , dan duw je een zuiger naar voren , en de druk die je daarmee opbouwt gaat via je leiding naar de remklauw van het achterwiel . Om die zuiger zitten rubber manchetten , als deze lek zijn gaat de olie voor een deel niet naar de leiding , maar komt achter de zuiger en loopt weer in het reservoir. Je stuurt dus wel olie naar achter maar met weinig druk en te weinig volume .
Nou weet ik niet of je , als dat het geval is , je een revisie set kunt krijgen met nieuwe manchetten . Ik zelf ben een voorstander ervan om de cilinder te vervangen , ( zeker als je het gereedschap niet hebt om de cilinder te honen) omdat ook je cilinder van binnen beschadigd kan zijn . Meestal komt dit omdat de remolie die gebruikt wordt water aantrekt , en niet tijdig vernieuwd wordt . Maar kun je wel de zuigers nu makkelijk in de klauw naar buiten bewegen ( door ze b.v met een tang ) naar buiten te trekken?
Post automatically merged:


Ook spuit de olie steeds omhoog in het reservoir weet niet of dit nog iets betekend

Dat is het bewijs dat de olie langs de zuiger loopt , terwijl die eigenlijk naar achteren moet. Hij mag pas terug lopen in het reservoir als je de hendel loslaat , dan gaat de olie door de druk via een klepje terug naar het reservoir , en wordt de druk van je klauw gehaald , waardoor de remblokken weer iets terug gaan en het wiel vrij loopt.
 
Last edited:
Top deze terugkoppeling.
Was de eerste keer of niet?
Bij een volledig lege leiding kan t idd een 'naar' klusje zijn.|
Daarom is zon slang mooi, werkt echt goed en iedereen kan dat.
Ook verversen van de leiding gaat zo snel ermee.

Satisfying ook wanneer je ziet dat de vorige eigenaar de vloeistof nooit vervangen heeft. :laughing:
Rem vies.jpeg
 
Back
Top