Ontluchten van een Yamaha Aerox

RobbinScooter

New Member
Hoi..
Ik heb een Yamaha Aerox 2takt waarvan ik het blok aan het reviseren ben.
Ik ga er binnenkort een nieuwe cilinder op zetten maar ik vroeg me af al ik straks alles in inelkaar heb
hoe ik dan de boel moet ontluchten als ik de koelvloeistof erin ga gieten

Heb het nergens echt goed uitgelegd zien staan op het internet.
Iemand die een stappenplan heeft of kan uitleggen hoe dit in zijn werking gaat??

Groet Robbin
 
Advertisement - register to remove this

Hoi..
Ik heb een Yamaha Aerox 2takt waarvan ik het blok aan het reviseren ben.
Ik ga er binnenkort een nieuwe cilinder op zetten maar ik vroeg me af al ik straks alles in inelkaar heb
hoe ik dan de boel moet ontluchten als ik de koelvloeistof erin ga gieten

Heb het nergens echt goed uitgelegd zien staan op het internet.
Iemand die een stappenplan heeft of kan uitleggen hoe dit in zijn werking gaat??

Groet Robbin
Je kan het op 2 manieren doen, als je de std cilinder nog hebt zit er een ontluchtingsnippel op je cilinderkop. Zegmaar dat slangetje wat alleen een bochtje maakt op de cilinderkop.

wat ik persoonlijk altijd doe is de scooter een minuutje laten lopen met de reservoirdop eraf, ff wachten en dan is t systeem ontlucht.
 
Dus je kunt wel een motorblok reviseren maar het koelsysteem ontluchten is te moeilijk?
Te moeilijk? Ik vraag alleen even hoe het werkt. Motorblok reviseren is een makkie, heb nog nooit een scooter ontlucht vandaar de vraag.
Post automatically merged:

Je kan het op 2 manieren doen, als je de std cilinder nog hebt zit er een ontluchtingsnippel op je cilinderkop. Zegmaar dat slangetje wat alleen een bochtje maakt op de cilinderkop.

wat ik persoonlijk altijd doe is de scooter een minuutje laten lopen met de reservoirdop eraf, ff wachten en dan is t systeem ontlucht.
En steeds dan een beetje bijvullen? zodat hij niet onder het minimum niveau komt
 
Back
Top