Onterechte boete ''rijden'' zonder rijbewijs ?

Hey lui.

Ik ben voorgekomen en heb een boete gekregen van 200 euro waarvan 100 euro 1 jaar voorwaardelijk. ( omdat ik al eerder was aangehouden moest ik voorkomen ).

Ik kreeg maar 100 euro omdat de officier van justitie vond dat ik niet had gereden, maar omdat ik erop 'zat' vonden ze toch dat ik een 'bestuurder' was. Als ik erop had gereden dan was de boete 200 euro geweest.
 
Ben je nog wel redelijk van afgekomen. Alleen beetje naaierig van die motoragent, maaar het blijft tenslotte zijn baan.

Ik had een keer bijna hetzelfde verhaal min de boete. Ik rolde met mijn project-bike een heuvel af, motor draaide niet (zat geen eens een bougie in) en een agent hield mij en een maat van mij aan.
Zat geen verzekering op de mijnes en geen kenteken - zo mag je niet op de weg, of hij het doet of niet. Tenslotte mocht ik wel doorlopen en de agent nam mijn maat mee op de roller.
 
Ben je nog wel redelijk van afgekomen. Alleen beetje naaierig van die motoragent, maaar het blijft tenslotte zijn baan.

Ik had een keer bijna hetzelfde verhaal min de boete. Ik rolde met mijn project-bike een heuvel af, motor draaide niet (zat geen eens een bougie in) en een agent hield mij en een maat van mij aan.
Zat geen verzekering op de mijnes en geen kenteken - zo mag je niet op de weg, of hij het doet of niet. Tenslotte mocht ik wel doorlopen en de agent nam mijn maat mee op de roller.
Waarom zou jij niet over de weg mogen met een brommer die niet verzekerd is welke het niet eens doet/aan staat? Dat zou dus hetzelfde zijn als niet mogen skateboarden omdat je skateboard niet verzekerd is?
 
Dat is de wet, heel simpel. een Scooter is voor de wet anders dan een skateboard. op een scooter moet een kenteken en minimimaal een wa verzekering zitten.

Het is wel krom ja, net zoals het voorval van hierboven 8P.
 
Waarom zou jij niet over de weg mogen met een brommer die niet verzekerd is welke het niet eens doet/aan staat? Dat zou dus hetzelfde zijn als niet mogen skateboarden omdat je skateboard niet verzekerd is?


Elk voertuig wat op de openbare weg staat of beweegt moet verzekerd zijn. Met een auto net zo. Wil je geen verzekering, dan moet je het voertuig schorsen en ergern stallen.
 
Waarom zou jij niet over de weg mogen met een brommer die niet verzekerd is welke het niet eens doet/aan staat? Dat zou dus hetzelfde zijn als niet mogen skateboarden omdat je skateboard niet verzekerd is?

omdat een skateboard niet verzekerd hoeft te zijn en het geen motorvoertuig is :)

vergelijking slaat als een lul op een drumstel he
 
Waarom zou jij niet over de weg mogen met een brommer die niet verzekerd is welke het niet eens doet/aan staat? Dat zou dus hetzelfde zijn als niet mogen skateboarden omdat je skateboard niet verzekerd is?

Naja alles wat gezegt is hierboven slaat terug op wat ik wou zeggen, dus hoeft dat niet echt meer.

Zijn gewoon bepaalde wetten die vast zijn gesteld. Je wordt er dan door de meeste agenten ook gewoon op gematst - als die het dus echt niet doet op het moment dat je ermee loopt, en de brommer alsnog niet verzekerd is en niet voorzien van een kenteken, zolang je er dan alleen maar mee loopt zal het wel prima wezen.
 
Ik rij al half jaartje zonder rijbewijs, ben gelukkig nog nooit gepakt. M'n vader werkt bij rdw en het klopt dat je dan strafbaar bent. Ik wou dus een begrenzer kopen voor m'n italjet die verstelbaar is, maar dan nog wordt het ingenomen en krijg je een boete. Vind het zelf ongeregelde zooi in dit land, Mijn mening he:p
 
Tja, hoop alleen dat je je vader zn baan zo niet in gevaar brengt.
Mocht je er ooit voor gepakt worden en het blijkt dat je vader er vanaf wist.

En ja, gewoon rijbewijs halen, geen gezeik.
 
Back
Top