Onterechte boete ''rijden'' zonder rijbewijs ?

GSR Sprintneoz

GSR SprintNeos
Hallo,

Mijn verhaal is als volgt:
Ik loop met de scooter in de hand van school. Ik had toen der tijd geen rijbewijs. Ik vond mijn scooter wat zwaar lopen, dus ik zet de motor aan en ga er naast lopen. :+

Vervolgens komt er een motorwout om de hoek dus ik snel mijn contact uit. Hij vraagt om papieren. Dus ik zeg ik heb geen rijbewijs, maar ik heb ook niet gereden, ik liep met de motor aan. Nou ik heb dus een boete gekregen voor zonder rijbewijs rijden. Ik moet 27 november voorkomen.
Ik heb een maat die naast mij liep toen en die kan mee als getuige.

Zal ik deze boete kunnen vrijspreken? :X

Graag een reactie als je hier meer over weet ( ook tips zijn welkom )
Gr George

Advertisement - register to remove this

jep, eens met bovenstaande! Als ze echt dwars gaan doen, ben je er nog niet zomaar vanaf. Ook wel redelijk dom moet ik zeggen, als die je kan brengen kan die je met hetzelfde gemakt toch ff terugbrengen.

Wat een geblaat weer. Als een motor warm is zegt toch niks dat deze jongen er op heeft gereden? Agent is weer aan het bluffen en schrijft gewoon een boete uit. De agent heeft alleen vast gesteld dat de motor warm is en trekt zijn conclusies daar op uit dat is toch fout?

Wat een geblaat weer. Als een motor warm is zegt toch niks dat deze jongen er op heeft gereden? Agent is weer aan het bluffen en schrijft gewoon een boete uit. De agent heeft alleen vast gesteld dat de motor warm is en trekt zijn conclusies daar op uit dat is toch fout?

Neen, uiteraard niet.

Hij ziet die jongen, die geen rijbewijs heeft maar de motor is warm, conclusie hij heeft gereden. Zo werkt het nu eenmaal.

Je bent 6 jaar oud, en je gaat met de auto met je moeder boodschappen doen.
Je moeder zet de auto scheef op de weg geparkeerd en je moeder gaat boodschappen doen, dan komt oom agent, voelt aan de motorkap die uiteraard warm is, en zegt dat JIJ hebt gereden?

Lol :-:

In nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen. Een hete uitlaat is een argument op te kunnen zeggen dat je gereden hebt, maar echt niet voldoende om daadwerkelijk te kunnen concluderen dat het zo is. Het wordt echter vast wel gedaan door agentjes.

Je bent 6 jaar oud, en je gaat met de auto met je moeder boodschappen doen.
Je moeder zet de auto scheef op de weg geparkeerd en je moeder gaat boodschappen doen, dan komt oom agent, voelt aan de motorkap die uiteraard warm is, en zegt dat JIJ hebt gereden?

Lol :-:

tering, wat is dat voor een kut vergelijking. :D

Slaat helemaal nergens op en is totaal niet hetzelfde.
Alleen al die leeftijd.

hoe je het draait of keerd hij is gewoon de l*l.
had je je scooter maar moeten laten staan
tot je de leeftijd en rijbewijs er voor had om er op te mogen rijden.
de boete is terecht gegeven.

Back