Ik heb 2 jaar geleden dus ook een ongeluk gehad met de scooter, was frontaal tegen een fietser aangebotst. Ik en de vrouw op de fiets konden ons er beide niks van herinneren, maar volgens een getuige was mijn helft van het bromfietspad afgesloten en wilde ik voor de versmalling toch nog snel iemand inhalen en ben zo tegen de fietser die uit de andere richting kwam gebotst.
Allebei naar het ziekenhuis, ik gebroken arm en hersenschudding, vrouw gebroken sleutelbeen en hersenschudding.
Allemaal mooi kut dus, 3 weken later moest ik naar de politie, viel niet veel uit te leggen,kon toch niks herinneren, vertelde dat ik daar normaal kilometertje of 30/40 per uur reed. Was waarschijnlijk ook niet harder, want ik had nauwelijks schaafwonden. Maar mijn scooter was gelijk in beslag genomen en op de rollerbank gezet en had 1,8kw. Sneller uitlaatje met 50cc van polini. Hij dus vragen waarom er een andere/snellere uitlaat opzat. Ik maar gedaan alsof ik er van wist, dat mijn uitlaat stuk was gegaan en de dealer deze uitlaat er maar op gezet had.
Maarja, ik maar gewoon lopen ontkennen bij de politie datie harder reed dan 45. Kreeg ook week later brief van de rechtsbijstand van die vrouw die een bedrag van 3400 eisten van mij. Ik allemaal gewoon doorverstuurd naar mijn verzekeraar (Unive WA) en hoopte maar dat alles door hen geregeld werd.
Toen er 14!! maanden niks meer van gehoord. Kreeg toen opeens een brief in de brievenbus dat ik moest voorkomen, ik denk gelijk kut!, maar ik bleek alleen te hoeven voorkomen omdat ik een verkeersovertreding begaan had. Nou beetje gelult met de rechter, spijt betuigen, me arm laten zien waar ik nu een litteken heb zitten van 15 cm ofzo, verteld dat ik studeerde balbalbalbal
Zegtie dus opeens en je scooter reed trouwens ook harder dan toegestaan is, maar meestal betaald je verzekeraar alsnog uit en doen ze niet zo moeilijk en ging er verder niet op in. Ook had hij het bedrag dat ik/mijn verzekeraar moest uitkeren verlaagt tot 2000 euro. Die vrouw wilde de kosten terug van dingen als traditionele chinese massage.
Boete 200 euro en 100 euro voorwaardelijk voor 2 jaar. Was dus erg opgelucht en die 200 euro konden me niks meer schelen.
Ik alles aan Unive uitgelegt, maarja die zijn niet zo snel en zeiden dat ze de zaak inmiddels stil hadden gelegt, omdat we er ons niks van konden herinneren. Kreeg paar maanden later weer een brief van de rechtsbijstand van die vrouw dat die 2000 euro binnen een maand moesten worden overgemaakt anders zouden er strafrechtelijke maatregelen worden genomen. Ik dus boos naar Unive bellen over wanneer dat eindelijk nou is geregeld zou worden en stuur die brief naar ze op.
Nou ik bel 30 dagen later weer naar Unive op en bleek dat ze diezelfde morgen eindelijk het geld hadden overgemaakt.
pfff al met al veek gezeik en dus bijna 2 jaar in onzekerheid of ik nou die 2000 euro zelf moest lappen of niet, maar er uiteindelijk met 200 euro vanaf gekomen.
Kon scooter trouwens na een maand weer afhalen, met alle onderdelen en alles er nog op.
Had trouwens me scooter een week voor het ongeluk verzekerd. Reed een maand lang onverzekerd rond :/ nou ik heb me lesje wel geleerd.