Ongeluk met opgevoerde scooter, iemand daar ooit problemen mee gehad?

TresurP

SR Tres
Zoals we allemaal weten ben je niet verzekerd als je een ongeluk maakt met een opgevoerde scooter. Wat ik wou weten is of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, dus die een ongeluk hebben veroorzaakt met een opgevoerde scooter.

Is het idd zo dat je helemaal niks van de verzekering vergoed krijgt, en moet je voor alle schade (dus ook voor de tegenpartij) opdraaien, of loopt het wel los?

Ik zit al een tijdje met deze vraag, vooral omdat op dat hoesje voor je certi+verzekering van Univé staat: Let op, een opgevoerde scooter is NIET verzekerd:P

Dus als je een ongeluk veroorzaakt, heb je dan echt een zeer groot probleem of loopt het allemaal wel los?
Liefst ervaringen van mensen hiermee, en niet loze reply's als: Ik denk dit en dat blablabla.

Laterss, en alvast bedankt;)
 
Advertisement - register to remove this

Inderdaad, heb je gewoon een aanrijding en ga je daarna beiden weer gewoon naar huis na de schadeformulieren te hebben ingevuld, is er niks aan de hand.

Komt de politie erbij, kan het lasitger worden, zij kunnen mss je scooter meenemen om vast te stellen of hij opgevoerd is.
 
2,5 jaar terug had ik een "opgevoerde" nrg. Met een metal haalde ik 90 teller. Ik kreeg geen voorrang van een automobilist terwijl ik van een brug af kwam met 60. Hij bleek mij niet gezien te hebben door de bosjes aldaar. Stoer als ik was op mijn 16de had ik geen helm op:| Maar het bleef gelukkig bij een gebroken been. Ik verklaarde dat ik te hard gereden had en kreeg uiteindelijk 2/3 van alle shit (schade/vakantiegeld/reiskosten etc.) betaald.
Grappig is wel dat meerdere kennisen van school hebben verklaard dat ik een helm op had:rolleyes:
 
Originally posted by Sjoerd
Komt de politie erbij, kan het lasitger worden, zij kunnen mss je scooter meenemen om vast te stellen of hij opgevoerd is.
Oja, mijn scooter was te total-loss dat ie niet meer op de rollerbank kon. Maar ik had al verklaard dat ik te hard reed
 
in principe maakt het niet uit of hij opgevoerd is of niet. Je bent wel de pineut als ze de scooter in beslag nemen voor technisch onderzoek. Als je de scooter gewoon bij je dealer kan neerzetten en zorgt dat daar een schade expert komt regelen zij dat. Zorg er dan wel voor dat er zeker een originele pijp onder hangt want die experts zijn ook niet gek ;)
 
Mijn scoot is na ongeluk in beslag genomen voor technische controle. Setup toen: DR70 licht bijgewerkt shot en 19 mm. Hij is op rollerbank geweest, hoeveel kw weet ik niet, maar de verzekering heeft gewoon uitbetaald en ik kreeg mijn scoot terug (wel na 3 maanden gezeik) zonder boete.
 
Ik heb een keer een fietser gebeukt, heb uiteindelijk 75% vergoed gekregen.
Er is politie bij geweest, die zeiden niks over m'n uitlaat of wat dan ook.
En ik had niet de moeite genomen om m'n snelle spul er onderuit te schroeven (hij stond ook gewoon thuis).

Of zou dat nu allemaal komen doordat ik net 30 reed voordat ik die gozer remde ?

(jah dus, als ik harder had gereden was het bijna zeker lastiger geworden).
Maar het geeft dus aan dat je iig niet altijd schuld hebt als je een fietser ramt :).
 
Toen ik mn ongelukje met mn scoot had ( uitgebrand :rolleyes: ) toen is de politie en brandweer erbij geweest maar ze hebben niks gevraagd over of mn scooter opgevoerd was of niet, ze hebben zelfs niet gevraagd of ik een helm droeg :?

Verder ook geen boete ervoor gehad.. verzekering heeft alles afgehandeld, dus de schade aan het reclamebord ( compleet weggefikt, vond de super de boer te duur 8P ) en de verzekering heeft ook m'n kleding vergoed, ook de helm die in de buddy lag en die ik eigenlijk op mn kop moest hebben..
 
Dus jullie hadden allemaal een casco verzekering?

WA dekt toch alleen de schade die je aan anderen maakt?
Niet de schade aan je eigen scoot en/of kleding?
 
Originally posted by Cipher
Dus jullie hadden allemaal een casco verzekering?

WA dekt toch alleen de schade die je aan anderen maakt?
Niet de schade aan je eigen scoot en/of kleding?
als het ongeluk jou schuld niet was krijg je van de tegenpartij zijn/haar verzekering geld:)
 
WA is idd dat de verzekering de kosten dekt van de tegenpartij.. De reden dat ik toch nog geld kreeg was omdat ik mn kleren etc bij de inboedel-verzekering had opgegeven..

Wie verzekert trouwens de opzittenden mee??
 
ikke niet, want die heb ik niet. Maar ik zou ze denk ik niet verzekeren, want ik vind dat ze zelf verantwoordelijk zijn door bij mij achterop te zitten.
 
Ik neem zovieso nooit mensen meer mee achterop , het is in me eentje al niet fijn om rond te rijden met std vertanding , laat staan als er nog 60/70 kg op je achterkant zit.

En ze zijn voor zich zelf verantwoordelijk als ze op me scoot zitten ;)
 
ik reed van de zomer rond de 110 op me hispania ,
en inees komt er een auto uit stilstand op me af en duwt net tegen mij aan
heel me rechterkant van me brommer verneukt:S:S
mja was een duitser en deed niet echt moeilijk
alles in gevuld
kon wel terug rijden(was niet gevallen)
duurde wel wat langer als normaal via de duitse verzekering
maar heb uiteindelijk alles vergoed gekregen
zonder dat er 1 politie bij is geweest
 
Ik heb 2 jaar geleden dus ook een ongeluk gehad met de scooter, was frontaal tegen een fietser aangebotst. Ik en de vrouw op de fiets konden ons er beide niks van herinneren, maar volgens een getuige was mijn helft van het bromfietspad afgesloten en wilde ik voor de versmalling toch nog snel iemand inhalen en ben zo tegen de fietser die uit de andere richting kwam gebotst.

Allebei naar het ziekenhuis, ik gebroken arm en hersenschudding, vrouw gebroken sleutelbeen en hersenschudding.

Allemaal mooi kut dus, 3 weken later moest ik naar de politie, viel niet veel uit te leggen,kon toch niks herinneren, vertelde dat ik daar normaal kilometertje of 30/40 per uur reed. Was waarschijnlijk ook niet harder, want ik had nauwelijks schaafwonden. Maar mijn scooter was gelijk in beslag genomen en op de rollerbank gezet en had 1,8kw. Sneller uitlaatje met 50cc van polini. Hij dus vragen waarom er een andere/snellere uitlaat opzat. Ik maar gedaan alsof ik er van wist, dat mijn uitlaat stuk was gegaan en de dealer deze uitlaat er maar op gezet had.

Maarja, ik maar gewoon lopen ontkennen bij de politie datie harder reed dan 45. Kreeg ook week later brief van de rechtsbijstand van die vrouw die een bedrag van 3400 eisten van mij. Ik allemaal gewoon doorverstuurd naar mijn verzekeraar (Unive WA) en hoopte maar dat alles door hen geregeld werd.

Toen er 14!! maanden niks meer van gehoord. Kreeg toen opeens een brief in de brievenbus dat ik moest voorkomen, ik denk gelijk kut!, maar ik bleek alleen te hoeven voorkomen omdat ik een verkeersovertreding begaan had. Nou beetje gelult met de rechter, spijt betuigen, me arm laten zien waar ik nu een litteken heb zitten van 15 cm ofzo, verteld dat ik studeerde balbalbalbal

Zegtie dus opeens en je scooter reed trouwens ook harder dan toegestaan is, maar meestal betaald je verzekeraar alsnog uit en doen ze niet zo moeilijk en ging er verder niet op in. Ook had hij het bedrag dat ik/mijn verzekeraar moest uitkeren verlaagt tot 2000 euro. Die vrouw wilde de kosten terug van dingen als traditionele chinese massage.

Boete 200 euro en 100 euro voorwaardelijk voor 2 jaar. Was dus erg opgelucht en die 200 euro konden me niks meer schelen.

Ik alles aan Unive uitgelegt, maarja die zijn niet zo snel en zeiden dat ze de zaak inmiddels stil hadden gelegt, omdat we er ons niks van konden herinneren. Kreeg paar maanden later weer een brief van de rechtsbijstand van die vrouw dat die 2000 euro binnen een maand moesten worden overgemaakt anders zouden er strafrechtelijke maatregelen worden genomen. Ik dus boos naar Unive bellen over wanneer dat eindelijk nou is geregeld zou worden en stuur die brief naar ze op.

Nou ik bel 30 dagen later weer naar Unive op en bleek dat ze diezelfde morgen eindelijk het geld hadden overgemaakt.

pfff al met al veek gezeik en dus bijna 2 jaar in onzekerheid of ik nou die 2000 euro zelf moest lappen of niet, maar er uiteindelijk met 200 euro vanaf gekomen.
Kon scooter trouwens na een maand weer afhalen, met alle onderdelen en alles er nog op.

Had trouwens me scooter een week voor het ongeluk verzekerd. Reed een maand lang onverzekerd rond :/ nou ik heb me lesje wel geleerd.
 
Met 90 teller door een busje van rechts van me scooter afgereden worden zonder helm.
Scoot werd niet in beslag genomen, werd zelf thuis gebracht het wrak :D in een politie busje.

Heb bijna alles 100% uitgekeerd gekregen, alleen me letselschade kreeg ik 80%. 20% eigen ricico voor het niet dragen van een helm.

Maar al met al toch nog een mooie 5600.- er aan over gehouden :)
wel bijna 2 jaar voor gevochten(rechtzaak enz enz) dat was minder :(
 
Ik heb jaartje terug ook een ongeluk gehad, scooter was ook meegenomen omdat ze vermoedde dat ie wat te hard ging 8P..

Allees lag heel mn achterkant op mn acvhterwiel, en scooter verder ook total loss, dus konden ze niet testen... maar ze wisten wel dat die opgevoerd was doordat ze mn glijweg ( van de scooter ) hadden gemeten...

Daarom was ik ook bijna de lul omdat ze verzekring het eigenlijk niet wou vergoeden aan de tegenpartij, verder nooit meer iets van gehoord, dus het zal wel vergoedt zijn :)
 
ik heb in 3 jr maar 1 keer een ongeluk gehad en die was gelijk goed raak.
Ik reed met me aerox (hebo 70 alu,nardo,21mm) met een gangetje of 80 frontaal tegen een dikke bmw aan die opeens afsloeg, hij zag mij niet omdat ik me ''stoere'' blauwe dimlicht aan had maar die kerel was zo lazurus dat hij ook wel zo slim was om er geen politie bij te halen, geluk bij een ongeluk zeg ik maar:)
 
Back
Top