[Olietank] Eraf met deze setup of niet?

Rmn--

Well-Known Member
Hallo,

Ik hoor nu van verschillende mensen om met mijn setup het beter is om zelf te mengen maar dit lijkt me echt een gekut.
Heb een alu 50cc snel, yasnuni r, 17,5mm enz..
Hij is gewoon voor straat gebruik, maar ik hoorde dat als je snellere setup hebt het beter is om zelf te mengen o.i.d
Alle kappen zijn er nu toch af omdat die cil er net nieuw onder zit, en het olietankje is er dus ook af.
Wat raden jullie aan, zelf mengen of olietankje laten zitten?
 
Advertisement - register to remove this

Oke, faal.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
cvt18 geeft aan dat HIJ hem er sowieso af zou halen omdat ie hem niet vertrout. Terwijl Wesking zelf al aangeeft dat ook hij af en toe zou kijken of de oliepomp het überhaupt wel doet (met geluk vóórdat er dan een vastloper zou komen), wat ook niet getuigt van veel vertrouwen. Zijn jullie het dus niet in principe gewoon met elkaar eens?

Beetje vaag verhaal hoor, je v-snaar bijv. controleer je toch ook regelmatig ? Bij ons op het werk is het een vast aandachtspuntje bij een beurt, controleren of de oliepomp olie geeft.
 
Beetje vaag verhaal hoor, je v-snaar bijv. controleer je toch ook regelmatig ? Bij ons op het werk is het een vast aandachtspuntje bij een beurt, controleren of de oliepomp olie geeft.

Wat een onzin? Als de pomp geen olie geeft was de scooter allang vast gelopen.

Jullie controleren de snaar alleen? Bij een onderhouds beurt zou ik de snaar zeker vervangen (afhankelijk van draai uren natuurlijk)..
 
als het snaartje , of beter gezegd riem , word vervangen snap ik dat (@piaggio) , deze moet officieel volgens mij rond de 5000 vervangen worden , en dat word eigenlijk nooit gedaan , en met een LC stopt dan niet alleen de oliepomp maar ook de waterpomp.

tja ,met alle gevolgen van dien , en dat voor een snaartje van een paar euro :p

de V-snaar voor de vario heeft niks te maken met de oliepomp , bij een beurtje kijk je welke breedte de snaar heeft , lijkt me ook logisch (grote beurt)

verder , de oliepomp checken is eigenlijk vrij nutteloos , omdat de pomp dan net toevallig bij de dealer stuk moet gaan , anders stond de klant wel eerder voor de deur ;)

want het stroomt wel of niet , en dat gebeurd vrijwel altijd onder het rijden..

mja , oliepompen gaan eigenlijk ook nooit zomaar stuk..
 
Back
Top