olietank

Chiel95

Well-Known Member
hey mensen,

ik heb een tweedehands aprilia sonic lc, en op de sonic staat de olietank niet aangesloten, dus mijn vraag is wat er allemaal mis kan zijn waardoor de olietank niet is aangesloten, en hoeveel het me ongeveer gaat kosten als we alles wat dan eventueel vervangen moet worden...
gewoon een kleine schatting, want dan weet ik of ik eraan wil beginnen of dat ik gewoon bij vul bij elke keer tanken (want vind het wel irritant)

MvG Chiel
 
Advertisement - register to remove this

Gwn een buisje van je oliepomp naar je carbu steken, kost nog geen 3euro als je weet waar ie in moet .. Wat kan er gebeuren? Motoren hebben olie NODIG! Door die olie worden alle onderdelen gesmeerd waardoor ze ,als ze gaan draaien, stoten, etc.. niet kunnen vastlopen.
Als ze niet gesmeerd worden gaan ze schuren waardoor vastlopen, kraken, breken, scheuren , enzo van die onderdelen gaat optreden... En vervangen kost geld!

Nu verder op je vraag, als je wil dat je scooter blijft draaien zal je dus zoals ik eerder vermeldde de pomp trug moeten aansluiten , oftewel bij elke tankbeurt een dopje of 2 2T-olie bij in je tank doen (hangt af van grootte benzine tank, hoeveel smering nodig is, etc.)..

Veel geluk!
 
ah maar het is meer dat hij niet voor niks afgesloten zal zijn, dus er zal wel iets kapot zijn ofzow...
dus de vraag was eigenlijk wat er kapot kan zijn waardoor die is afgesloten
 
Wat er kapot is moet je zelf zien, wij kunnen niet van achter ons scherm zien wat er stuk is aan jouw olietank... Gwn alles even bekijken (laten bekijken) endan weet je het .. Suc6
 
ik zou eerst eens beginnen met te kijken of er uberhaupt nog wel een oliepomp op zit , zo ja kun je de boel gewoon eens aansluiten zoals het hoort en dan proberen.

ik zou dan beginnen met het tankje om te spoelen , het filtertje onderaan het tankje uit elkaar pakken en schoonblazen met een blaaspistool , ook de oliepomp voorzichtig doorblazen , dan het tankje vullen en wachten tot er olie uit de slang komt naar de pomp toe , als die zo is zet je deze op de pomp , dan zit er een schroefje op de pomp die je even los moet draaien , er zal lucht uit komen en dan olie , als dit eenmaal goed stroomt kun je deze er weer in draaien en kun je de scooter laten lopen , op een gegeven moment zal er olie uit het kleine slangetje komen die naar de carb toe gaat , dan is de de boel gewoon goed , en kun je de slang er weer op zetten.

een oliepomp word vaak afgesloten als er met 70cc oid word gereden om goed te kunnen smeren..

de pompen van Minarelli gaan nagenoeg niet kapot , dus het lijkt mij stug dat het daarom is , wel zit wel vaker de slang naar de pomp verstopt door vuil in het tankje!
 
miss domme vraag maar waar zit je oliepomp misschien? want als ik op het internet zoek krijg ik niet egt duidelijk foto's ofzo.... want ik heb mijn olietank losgehaald, en aan de onderkant zit een soort van tuitje waaruit de olie zou moeten lopen, alleen die is dichtgemaakt door een schroefje erin gedraait, en verder zit er niks aan vast, dus wat heb ik dan nodig om hem te laten werken?
 
Back
Top