Klopt,
Maar ik vind van mezelf dat ik niet moord en brand moet staan roepen op FB of waar dan ook als er beelden van zulke taferelen voorbijkomen. Dan vind ik het zeer fout om te roepen "hier moet wat aan gedaan worden blablabla", terwijl ik zelf bijna dagelijks in de supermarkt sta om vlees/eiren/... producten te kopen van dieren die op hun wijze mishandeld worden.
En zelf geef ik dan ook toe dat als ik kan kiezen nog steeds de goedkope producten zal kopen, dan 3x zoveel betalen om producten te kopen van dieren welke wel goed behandeld zijn geweest.
Het "verbeter de wereld begin bij jezelf" moto gaat hier dan voor mij compleet de mist in.
Net zoals VELEN anderen, welke in niet wil/mag "veroodelen" (hiermee bedoel ik dan niet de stropers maar de mensen zoals mezelf in de eerste paragraaf hierboven)
En om heel eerlijk te zijn wat ik in eerste instantie bedoel is dat ik meer meeleef met de dieren in kwekerijen dan de dieren die wel een goed (al dan niet kort of lang) leven hebben gekend in alle vrijheid.
Het is dan ook vele malen confronterender om reportages/beeldmateriaal/... te zien van vlees dat op ons bord komt. Dit vind ik pas echt chockend en geeft me eens zoveel kippenvel.
Er zat ook een Zweed met een zwart gesminkt gezicht die opeens in beeld kwam, met een heel serieus gezicht ofzo. Had helaas geen screenshot gemaakt maar was wel een mooi moment.