Nutteloos FOTO topic 2006

Status
Not open for further replies.
Mischien een Fusie Reactor?

*edit, had nog een foto van zo een reactor :), als het het niet is, dan lijkt het er wel iig op!*

[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/FusionReactorITER12.jpg[/IR]

mischien een hele domme vraag maar wat doet zown apparaat eigenlijk..???

Energie opwekken?

Nee niet echt, dat doet de koelinstallatie eigenlijk :P Zo'n ding maakt warmte, heel veel warmte.. Is een heel erg sterk magnetisch veld waarmee zwaar water wordt versneld, en als dat maar hard genoeg gaat komen ze met elkaar in botsing en ontstaat er een extra element (helium geloof ik) en warmte. Omdat bij die hitte elk bekend materiaal spontaan zou verdampen (we hebben het hier over plasma, temperatuur van de oppervlakte van de zon is echt peanuts) wordt het gebundeld in dat magnetische veld. Dan raakt het de wanden niet namelijk, die trouwens nog steeds zeikheet worden. Die worden dan gekoeld met water, en dan is het een kwestie van een stoomturbine om stroom op te wekken..

Simpel toch... :rolleyes:

Zie ook www.iter.org ;) Weet niet of mijn verhaal helemaal juist is namelijk :p

simpel toch...???

uhm is dus een soort kernreactor of zit ik dan weer fout...maar snap der al weer een beetje meer van...ik leer hier nog us wat:P

simpel toch...???

uhm is dus een soort kernreactor of zit ik dan weer fout...maar snap der al weer een beetje meer van...ik leer hier nog us wat:P

Met als grote verschil dat er deeltjes samensmelten in plaats van uit elkaar vallen, dit is een véél krachtiger proces dan kernsplitsing :)

Woei, een vroegemorgen post, wil zzzlaaapenn :z

lollerskates.gif

roflcopter.gif

Ja vind je het gek.
Bij mij kwam er trouwens Wilders uit.

Als jij maar 1 of 2 partijpunten van iemand goed vind.. wijk je meteen af naar die partij

Zoals bijv. de bolletjesslikkers, ik zei dat ze mooi in eigen land in de gevangenis mochten en huppa lang leve partij Wilders.

Ontzettend veel mensen hebben Wilders / LPF als uitkomst.

Enerzijds is een test met 15 vragen logisch, want niemand heeft trek in 300 vragen, maar ik vond de stemwijzer van paar jaar geleden beter.

ben er nog nooit geweest.. ouders wel..

Donderdag naar:
Zaterdag naar:
Januari naar:
Februari naar:

Leuke tripjes voor de boeg :)

whoo, ben dus echt jaloers!
Mijn vader is vanochtend gevlogen naar Londen en vandaaruit naar Shangai. Dus hij moet nog lang vliegen :p Ik haat dat btw, afgelopen zomer alleen al 8x gevlogen :?

edit/ Vooral als je van 'smorgens 8 tot 's avonds 6 moet wachten in Praag omdat je je vliegtuig hebt gemist :|

Moet je je vliegtuig niet missen :P

Ik rijd alles eigenlijk met de auto (1000 KM Radius), en daarbuiten altijd vliegtuig, ligt er net aan hoeveel tijd ik heb voor een klus :)

Ik vind het heerlijk om te vliegen :)

Status
Not open for further replies.
Back