Notulen rijdersvergadering 28-06-09 Spa-Francorchamps

gek heh , of je nou bij de sobw rijdt of sbo , je hebt altijd wel mensen die overal over zeiken :rolleyes:

elke organisatie heeft zijn fouten , overal zijn problemen ..

ik vind het btw wel erg onsportief om nou meteen de sobw in een kwaad dachlicht te stellen , als je er niet gereden hebt of vaak bent geweest en ook echt weet wat er speelt in dergelijke organisaties...

en daar is de organisatie op dit moment prima..



imo is het zo dat je gewoon VRIJWILLIGERS nodig bent , heb je die niet heb je pech...

of je moet het gewoon gunstiger maken voor die mensen ,er genoeg tegenover zetten..

je moet mensen niet gaan verplichten vrijwillers mee te brengen , of zelf verplichten iets te doen , waarom heten het anders vrijwilliger? ;)

ik vraag mij ook af , waarom zou de sobw het inschrijfgeld duur maken als het niet nodig zou zijn? dus mischien dat daar ook een stukje te zoeken is?

ik hoor van allerlei kant verhalen ,van SBO rijders en Sobw rijders , ik sta er dus een beetje tussenin en kan dus wel een beetje vergelijken.

het enigste verschil is imo dat er bij de SBO wat meer opgefoktje jongetjes zitten...
 
nu concreet ... wat zou ik doen om de sbo te redden:

- in het algemeen sport reglement een regel toevoegen die luidt dat elke rijder met een jaar licentie verplicht is om 2 keer per jaar zn machine beschikbaar te stellen voor een endurance met een crew lid als gast rijder.

(daglicenties dienen dan beperkt te worden tot 1 wedstrijd dag)

- een nieuwe scooterklasse toevoegen die het echt lowbudget houd, laten we eerlijk wezen zelfs de s6 basic is duurder dan noodzakelijk om de racing fun te kunnen ervaren.

denk aan een klasse:
- 70 cc gietijzer (s6 street cup?????)
- std onsteking
- 17,5 mm carb
- recht spruitstuk verboden
- vering mag alleen op veerspanning verstelbaar zijn ... om de malossi/bitubo enz enz setjes te weren

zo genereer je extra deelnemers ... extra inkomsten ... extra vrijwilligers ... betere sfeer ... need i go on?

ik ben absoluut geen genie hoor ... maar is er nou echt niemand die in deze richting gedacht heeft???????

Hierin vind ik toch echt wel dat herman een goed punt aanhaald. Waarom de drempel niet NOG lager leggen, ik ken een hoop jongens die wel eens met mij mee zijn geweest en graag zouden racen maar het is gewoon domweg te duur. Als je zo'n klasse zou maken zie ik het ook veel eerder gebeuren dat mensen eens op een scooter stappen, mocht het niks zijn is er nog geen man overboord want je scooter is bijna standaard.
Is dit misschien niet echt een idee dat haalbaar is?
 
Gaat ie lekker?

joh zeg dan gewoon niks ....

gek heh , of je nou bij de sobw rijdt of sbo , je hebt altijd wel mensen die overal over zeiken :rolleyes:

elke organisatie heeft zijn fouten , overal zijn problemen ..

ik vind het btw wel erg onsportief om nou meteen de sobw in een kwaad dachlicht te stellen , als je er niet gereden hebt of vaak bent geweest en ook echt weet wat er speelt in dergelijke organisaties...

en daar is de organisatie op dit moment prima..



imo is het zo dat je gewoon VRIJWILLIGERS nodig bent , heb je die niet heb je pech...

of je moet het gewoon gunstiger maken voor die mensen ,er genoeg tegenover zetten..

je moet mensen niet gaan verplichten vrijwillers mee te brengen , of zelf verplichten iets te doen , waarom heten het anders vrijwilliger? ;)

ik vraag mij ook af , waarom zou de sobw het inschrijfgeld duur maken als het niet nodig zou zijn? dus mischien dat daar ook een stukje te zoeken is?

ik hoor van allerlei kant verhalen ,van SBO rijders en Sobw rijders , ik sta er dus een beetje tussenin en kan dus wel een beetje vergelijken.

het enigste verschil is imo dat er bij de SBO wat meer opgefoktje jongetjes zitten...

kijk weer iemand die het begrijpt, er worden hier doemscenario's van "sobw praktijken" geschetst door mensen die van hun levensdagen nog nooit op een wedstrijd van de sobw zijn geweest ... laat staan er een gereden te hebben.

misschien een idee om in dit soort topics het recht van reply te beperken tot crew leden en rijders ... dit voed de discussie namelijk niet in mijn idee.

er is met de organisatie van de sbo niks mis ... het is de uitvoering waar het fout gaat, simpelweg omdat er een gebrek aan mensen/middelen is. toch een heel eenvoudig probleem of niet soms?

Hierin vind ik toch echt wel dat herman een goed punt aanhaald. Waarom de drempel niet NOG lager leggen, ik ken een hoop jongens die wel eens met mij mee zijn geweest en graag zouden racen maar het is gewoon domweg te duur. Als je zo'n klasse zou maken zie ik het ook veel eerder gebeuren dat mensen eens op een scooter stappen, mocht het niks zijn is er nog geen man overboord want je scooter is bijna standaard.
Is dit misschien niet echt een idee dat haalbaar is?

naja en dat is dus het mooie van het verhaal flip

op het moment dat de boel hier opgeschud word dan staat er een legioen klaar om te vertellen hoe goed ze het allemaal wel niet snappen en nog even wat ongegronde verwijten rond slingeren naar jan en alleman, om daarna een concurrerende organisatie (waarvan de meeste de betekenis van de afkorting nog nieteens weten) nog ff af te zeiken .... om vervolgens met een voldaan gevoel weer van hun computer weglopen ... jammer dat die massale bereidheid tot verbetering van de sbo ineens afslinkt op het moment dat er iets concreets aangedragen word.

en dat is precies wat ik wil zeggen met de verhouding tussen organisatie en deelnemers ... zien jullie nu in hoe ontzettend hard de sbo glad gaat als deze moraal ridders het fort moeten verdedigen?????
 
Dat is de SBO al gegaan kijk hoeveel hardschreeuwende "crew" leden er in het begin waren nu zijn ze op 1 hand te tellen.
 
Zo, Haman voor een jaartje gebanned, dat ruimt lekker op.

Hopelijk kunnen we nu weer op een volwassen manier met elkaar praten/discussieren. :)
 
Erg jammer. Misschien komen de posts van Herman verkeerd over, maar er zit toch een heleboel nuttige kritiek in zijn posts. Daarnaast sta ik er al een tijdje van te kijken dat hij zijn standpunten zo fanatiek blijft onderbouwen zodra er weer door een noob gereageerd wordt. Een waardevolle criticus is gebanned naar mijn idee.
 
Ja maar wel iemand die zich niet netjes aan de regels houd. Of hij nou goede kritiek of slechte kritiek aanbrengt, je moet op een forum in staat zijn om dit netjes te kunnen brengen. Ga je lopen schelden of zeggen dat mensen er zich niet mee moeten bemoeien o.i.d. dan heb je gewoon een terechte ban in mijn ogen.
 
Als je het mij vraagt gaat het dus nergens over dat Haman gebanned is. En dan ook nog voor een jaar. Hij draagt gewoon duidelijke punten aan. Voor mijn gevoel hadden er beter wat andere mensen uit dit gedeelte gehouden kunnen worden.

Hij had het ook goed op het punt dat sommige mensen zich er niet mee moeten bemoeien. Wij bemoeien ons ook niet met de sprint afdeling.

(excuses aan Haman voor het feit dat hij nu waarschijnlijk denkt, komt de freakin cavalerie ook aan, altijd te laat)
 
Ik zal het een klein beetje toelichten, voordat ik weer de schuldige ben... ;)

Hamam/Herman had al erg veel warnings staan, 6 stuks meen ik. Na een bepaald aantal warnings, ik dacht 3, volgt automatisch een ban voor 2 weken. Die heeft hij lange tijd geleden al gehad. Na 6 warnings volgt dan automatisch een ban voor een jaar. Erg lullig, maar wel terecht en verdiend. Die automatische bans zitten gewoon in de forum software verwerkt.

Normaal gesproken krijgt niemand een ban voor een jaar voor dergelijke opmerkingen, maar een warning is wel degelijk terecht. Aangezien hij er al 5 had staan, moet hij nu dus een jaartje zonder forum.
 
Ik vind het een beetje triest, aangezien herman toch wel een goede aanvulling is hier op het forum. Hij zegt gewoon de dingen die sommige mensen denken, maar niet opschrijven. Tuurlijk doet hij dit op zijn rotterdams. Maar come on dit is gewoon te triest. Als je je mening niet kan neer zetten op een forum door gelijk een warning te krijgen. Tuurlijk heb je hier de noobs die er misbruik van maken. Maar herman vind ik toch een ander verhaal. Die raced en zit al langer op scooterforum dan menig.! en is hier een betere aanwinst dan al die andere huilebalken!
 
Zo is er voor iedereen wel iets te zeggen. Moeten we dan maar accepteren dat hij scheldt en provoceert 'omdat hij uit rotterdam komt'? Hou toch op, wat een onzin is dat.

Dit is een forum met duizenden leden, die zich allemaal in discussies mogen/kunnen voegen. Om die discussie op een leuke/volwassen manier te laten verlopen, zijn er bepaalde regels opgesteld waar iedereen zich aan dient te houden. Daarin wordt voor niemand een uitzondering gemaakt, ook niet voor mensen uit rotterdam, of mensen die racen, of mensen die hier al lang zitten, of wat dan ook. Je snapt m'n punt wel.

Herman heeft terecht een warning gekregen, en die heeft een ban als resultaat. Dat lijkt me duidelijk zo. Mocht iemand er nog vragen over hebben, dan beantwoord ik die graag via PM, in dit topic houden we er over op.

Weer ontopic aub :)
 
Een waardevolle criticus is gebanned naar mijn idee.

Precies, ik heb ook vaak zat kutopmerkingen, maar de strekking/idee erachter is goed.

Daarnaast vind ik het wel een teken van "zwakheid" van hier, dat mensen met kritiek op de gang van zaken gelijk gebanned worden. Zijn we van de democratie overgestapt op de communistische toer hier op het forum?? Alle mensen die kritiek uitten werden toen ook "opeens spoorloos gemaakt"

Jammer.....
 
Sander (en de rest), lees even wat Ramon post.

Herman heeft terecht een warning gekregen, en die heeft een ban als resultaat.


Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ook met Haman.
Maar ookal heb je 9 van de 10x gelijk, geeft dat je niet het recht om zoiets te plaatsen :

Haman said:
thats it nu gewoon je bek houden en terug je hok in ouwe sprintnicht


En dit kwam vaker voor.


Dat Haman al aan zijn warning limiet zat, geeft hem niet het recht zo te mogen blijven posten omdat een ban van een jaar overdreven zou zijn.
Als hij gewoon op een nette manier had gereageerd, was er niets aan de hand geweest.

Dat is wel vaker het probleem bij sommige mensen hier op het forum.
Zodra die gene aangevallen word nadat hij of zij kritiek ergens op heeft geleverd, is het feest.
Lever geen kritiek als je dat zelf niet op een volwassen manier in ontvangst kan nemen.
Ookal slaat de kritiek die je krijgt helemaal nergens op.



Ik hoop dat het nu duidelijk is.
 
Ik verdedig ook niemand.... als de optelsom 24+1 warning = 25 warnings is, is het natuurlijk terecht.

Ik zeg alleen dat je met deze permanente ban, nu wel een soort communistisch idee geeft aan de anderen. Op deze manier krijg je allemaal kansloze persoonlijkheden die elkaar napraten en bang zijn om tegen de stroom in te zwemmen.

En ook die mensen heb je nodig......
 
er is nog 1 ding niet duidelijk bij mij

waarom zijn alle racers het met haman eens ... en zijn alle sprinters bezig om de ban te rechtvaardigen/beargumenteren?
 
Dat ben ik toch niet met je eens Sander. Persoonlijk vind ik het ook klote dat Herman weg is. Ik ken hem persoon en weet dat het een prima gozer is.
Maar zijn manier van communiceren is tegen de regels, daarvoor is het warning systeem ingesteld. Bij een X aantal warnings heb je een ban aan je broek. Ik neem aan dat dat in de algemene voorwaarden staat.
Verder is er meerdere keren door mods uitgelegd hoe het in zijn werk gaat en dat heeft niets met een communistisch idee te maken. Het is gewoonweg het "systeem" waardoor dit forum al ruim 9 jaar prima werkt.
Het lijkt me dus ook verstandig dat we deze discussie voort gaan zetten (en als het ff kan op een normale manier) in plaats van nog 20 posts te gaan neerzetten over dat het niet of wel klopt en blabla. Terugdraaien doe je het toch niet meer.
 
iedereen snapt natuurlijk wel dat ik haman ben ....

ik heb idd meerdere warnings gehad ... maar neem de moeite is om terug te kijken waarom ... het waren altijd warnings vanuit iemand die gewoon persoonlijk beledigd was door iets wat ik gezegd heb. ik heb me nog nooit misdragen, gespammed ... mensen in de verkoop gescammed of wat dan ook.

ik maak een opmerking, een puber met moderator toegang is daardoor beledigd en wil voldoening en vooral ook bevestiging van zijn autoritaire gevoel en klikt heel simpel op "warn" wat die gene natuurlijk een enorm machtig gevoel geeft.

deert me verder weinig, gezien het feit deze vorm van karaktergebrek meer zegt over hun dan over mij. als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum gaan zitten. een forum was vroeger namelijk een gespreksgroep waarin door middel van kritiek er naar verbetering werd gezocht ... maarja dat is voor vele natuurlijk te confronterend!

bovendien zou je de vraag aan jezelf moeten stellen: wat wil je uithalen met een warning over een opmerking die ik maak ... is het nou zo ernstig om iemand sprint nicht te noemen, heb ik die gene daar zo ernstig mee gekwetst dat daar absoluut een warning tegenover moet staan.

ik sta namelijk nog steeds achter mn quote, niet vanwege het woord sprintnicht maar vanwege het feit dat een sprinter in geen velden of wegen zou moeten bedenken dat zijn gedachtengang voor ons als circuit rijders bij de sbo van belang is.

ik blijf er bij dat ik niet op bemoeienis van 3e zit te wachten .... jij vraagt toch ook niet aan je leraar economie of hij vind dat je moet gaan samenwonen met je vriendin waar je nog maar een half jaar een relatie mee heb .... waarom niet dan, die gozer heeft er niks mee te maken.

net zo veel als dat sprinters met de sbo races te maken hebben ... dus meng je lekker niet in de discussie, dat doen de racers ook niet in sprint discussies.

zo ban nu deze account ook maar, en geniet van je uitzicht in je ivoren torentje gevuld met sociaal karakteristieke onzekerheden vermaskerd achter een internet identity .... echt je kan met trots terug kijken op je leven!

gegroet!
 
Back
Top