Notulen rijdersvergadering 28-06-09 Spa-Francorchamps

Tom.#86

TKT!
Beste mensen,

Hierbij de notulen van de vergadering.
Te donwloaden via onderstaande link.

Pronk edit : bijlage op verzoek deleted
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ziet er super uit Tom!

Nog even een klein puntje er kwam na de vergadering nog een aantal rijders bij mij en die gaven aan dat ze zeer weinig (lees niet) van het forum gebruik maken, vooral pitbikers. En ik heb min of meer toegezegd dat de notulen ook even aan iedereen gemailt zouden worden (A). Nu hoop ik dat Inne/de Mailer nog heel even deze kleine moeite op zich wil nemen.
 
Even over de mail.
Ligt het aan mij of hebben meer mensen er last van dat de mail maar half over komt?
Het onderstaande heb ik ontvangen.
Beste SBO racers,

.. even een persoonlijke email ! Zoals jullie weten is er heel wat verandering gaande binnen de Stichting SBO. Na een hele ommekeer na de wedstrijd in Veldhoven is de structuur van de organisatie volledig veranderd, wordt er steeds meer transparantie bovengehaald en ook de motivatie, fun en aspiratie wordt weer zichtbaar! Een hele evolutie, dat zeker, maar wel in positieve zin. De relatie tussen rijders en "SBO" is weer aangehaald en wederzijdse initiatieven worden nu steeds meer uitgewisseld.

Klaar voor de toekomst? Dat hangt niet alleen van "ons" af als stichting en vrijwilligers, maar ook van jullie als rijders. Nieuwe invalshoeken worden nu bekeken, een oplossing gezocht voor de praktische invulling van de evenementen, maar ook de mogelijkheden vanaf 2010 bekeken. Zelf zal ik wellicht niet meer alle evenementen aanwezig kunnen zijn en wil ik me weer gaan focussen op de PR van de stichting en administratie; kortom "het werk achter de schermen". Praktische taken worden nu dus ook stap voor stap overgenomen, waarvoor iedereen met persoonlijk initiatief: BEDANKT ! Jullie maken zelf een mooie (race)toekomst mogelijk... !

Voor wie niet aanwezig was op Spa; de notulen van de rijdersvergadering... :

Rijdersvergadering 12:15 – 12.35 Stichting SBO 28-06-2009

Voorzitter: Razma
Notulist: Tom Koning


1. Welkom:
Razma heet iedereen welkom en opent de vergadering.

2. Vergadering:
• Razmahaalt aan dat er tijdens het rijdersoverleg in Lelystad al een aantal zaken aan de orde zijn gekomen; er moeten veranderingen doorgevoerd worden om de SBO verder te kunnen laten bestaan. Dit betekent dat er een betere samenwerking nodig is tussen de SBO en de rijders.
De veranderingen zijn:
1. Er moet hulp vanuit de rijders komen voor de op- en afbouw van een wedstrijddag.
2. Er moet voor augustus een ander persoon aangedragen/gezocht worden om de tijdswaarneming tijdens de wedstrijddagen te verzorgen.
3. Er moet iemand komen die na de 2de manche de transponders inneemt.
4. Er moet hulp komen met het inpakken van de SBO bus.

• Wegens enorme geluidsoverlast van het grote circuit neemt rijder Tim

Tom, dankjewel !

Geïnspireerd / gemotiveerd om samen verder te gaan met de SBO met z'n allen? Een helpend handje over of een idee? We zijn weer gewoon bereikbaar via email (hij doet het weer via de website ;-)) en/of tijdens de wedstrijddagen.

Tot Lelystad !

Razma & SBO Crew

Het vreemde is dus dat ik halverwege een stuk mis.
Het viel me al een keer eerder op, maar ik dacht dat het toen een eenmalig foutje was.
Dit probleem komt alleen voor bij de mails van de sbo, dus ik vermoed dat er bij de mailing iets niet helemaal lekker gaat.
 
Last edited by a moderator:
ik ben benieuwd naar het verlaagde inschrijfgeld bij overname van ong 75% van alle dagtaken op een race dag
 
ik ben benieuwd naar het verlaagde inschrijfgeld bij overname van ong 75% van alle dagtaken op een race dag

Het overnemen van al deze taken voorkomt dat het inschrijfgeld stijgt met een x aantal %.

Maar het was natuurlijk wachten tot er weer iemand kwam die begon te zeiken over geld...
 
ik ben benieuwd naar het verlaagde inschrijfgeld bij overname van ong 75% van alle dagtaken op een race dag

en ik ben benieuwd hoeveel mensen er dadelijk daadwerkelijk gaan helpen..

waarom ben jij altijd diegene die over het geld loopt te mekkere? valt me wel vaker op..

van het inschrijfgeld houden wij zelf nauwelijks iets over :) gaan we dit nog lager maken is er volgend jaar waarschijnlijk niets meer omdat er geen geld meer is..
 
van het inschrijfgeld houden wij zelf nauwelijks iets over :) gaan we dit nog lager maken is er volgend jaar waarschijnlijk niets meer omdat er geen geld meer is..

Niemand zegt dat het lager moet toch?? (Herman is gewoon een on-tactische rotterdammer met een "ik heb geen blad voor de mond-mentaliteit" die je met een korreltje zout moet nemen.....;).).

Daarnaast is het naar mijn idee 100% logisch dat een stichting als de SBO geen geld over houd... daar is het tenslotte een stichting voor :!. Had men winst of salaris uit het geheel willen slaan, hadden ze wel een BV of NV opgestart ;)
 
Klopt, maar het doel is toch om een spaarpotje op te bouwen om eigen materiaal aan te kopen, bijv. portofoons (ipv ze elke wedstrijd te huren).
 
Groot gelijk, stilstand = achteruitgang.

Daarnaast is het goed om een gelimiteerd eigen vermogen te hebben om benodigde materialen te vervangen & verbeteren. (staat ook in de statuten denk ik)

Logisch dus dat er getracht wordt wat te sparen.
 
Het overnemen van al deze taken voorkomt dat het inschrijfgeld stijgt met een x aantal %.

Maar het was natuurlijk wachten tot er weer iemand kwam die begon te zeiken over geld...

die jarenlange ervaring die jij bij de sbo races heb kan ik niet aan tippen, wist ik veel dat deze opmerking zo voorspelbaar was.

iemand die is goed nadenkt kan begrijpen dat het niet om het geld gaat, maar om de verhouding tussen organisatie en rijders. maja misschien moet aan jou alles in geuren en kleuren uitgelegd worden?

en ik ben benieuwd hoeveel mensen er dadelijk daadwerkelijk gaan helpen..

waarom ben jij altijd diegene die over het geld loopt te mekkere? valt me wel vaker op..

van het inschrijfgeld houden wij zelf nauwelijks iets over :) gaan we dit nog lager maken is er volgend jaar waarschijnlijk niets meer omdat er geen geld meer is..

ik altijd over geld mekkeren??? ik geef je een euro voor elke quote van mij waarin ik de organisatie sbo afzeik op iets wat met kosten te maken heeft!

denk ff na voor je wat zegt, dit gaat echt nergens over.

Niemand zegt dat het lager moet toch?? (Herman is gewoon een on-tactische rotterdammer met een "ik heb geen blad voor de mond-mentaliteit" die je met een korreltje zout moet nemen.....;).).

Daarnaast is het naar mijn idee 100% logisch dat een stichting als de SBO geen geld over houd... daar is het tenslotte een stichting voor :!. Had men winst of salaris uit het geheel willen slaan, hadden ze wel een BV of NV opgestart ;)

dit hoeft niet met een korreltje zout genomen te worden, wij als rijders betalen een bedrag aan een organisatie die de racedagen verzorgd ...

vervolgens zie ik dat vrijwel alle taken uitbesteed worden aan rijders cq hun toeschouwers ... en dat de taken die nog wel door de organisatie gedaan worden geholpen moet worden door de rijders.

bij uitbesteding van taken horen dalende kosten ... er is dus niks met een korrel zout te nemen.



nu gaat het me niet om het inschrijfgeld maar om het feit dat met deze opzet de term organisatie niet meer van toepassing is. op deze manier zijn we een stelletje bijeengeraapte beunhazen die af en toe op een lap asfalt scooters en pitbikes afschrijven.

hulp van de rijders is absoluut nodig, maar dit is way overdone. de organisatie behoort zich met alle taken bezig te houden omtrent het dagverloop van een race evenement. dat rijders helpen met opruimen/vlaggers leveren en op en afbouw van de organisatie materialen is niet meer dan normaal.

dat rijders rondetijden en wedstrijduitslagen gaan uploaden .... of transponders in nemen na afloop is gewoon regelrechte onzin! dit zijn taken die onder de verantwoordelijkheid van de organisatie vallen en dus ook gedaan dienen te worden.


Klopt, maar het doel is toch om een spaarpotje op te bouwen om eigen materiaal aan te kopen, bijv. portofoons (ipv ze elke wedstrijd te huren).

jij weet wat ik bedoel, dat inschrijfgeld zal me een worst wezen ... dat is de afgelopen seizoenen ook nooit een punt van discussie geweest. althans niet vanaf mijn kant, hoewel de ongegronde aantijgingen van een van je crewleden anders doen vermoeden.
 
die jarenlange ervaring die jij bij de sbo races heb kan ik niet aan tippen, wist ik veel dat deze opmerking zo voorspelbaar was.

iemand die is goed nadenkt kan begrijpen dat het niet om het geld gaat, maar om de verhouding tussen organisatie en rijders. maja misschien moet aan jou alles in geuren en kleuren uitgelegd worden?



ik altijd over geld mekkeren??? ik geef je een euro voor elke quote van mij waarin ik de organisatie sbo afzeik op iets wat met kosten te maken heeft!

denk ff na voor je wat zegt, dit gaat echt nergens over.



dit hoeft niet met een korreltje zout genomen te worden, wij als rijders betalen een bedrag aan een organisatie die de racedagen verzorgd ...

vervolgens zie ik dat vrijwel alle taken uitbesteed worden aan rijders cq hun toeschouwers ... en dat de taken die nog wel door de organisatie gedaan worden geholpen moet worden door de rijders.

bij uitbesteding van taken horen dalende kosten ... er is dus niks met een korrel zout te nemen.



nu gaat het me niet om het inschrijfgeld maar om het feit dat met deze opzet de term organisatie niet meer van toepassing is. op deze manier zijn we een stelletje bijeengeraapte beunhazen die af en toe op een lap asfalt scooters en pitbikes afschrijven.

hulp van de rijders is absoluut nodig, maar dit is way overdone. de organisatie behoort zich met alle taken bezig te houden omtrent het dagverloop van een race evenement. dat rijders helpen met opruimen/vlaggers leveren en op en afbouw van de organisatie materialen is niet meer dan normaal.

dat rijders rondetijden en wedstrijduitslagen gaan uploaden .... of transponders in nemen na afloop is gewoon regelrechte onzin! dit zijn taken die onder de verantwoordelijkheid van de organisatie vallen en dus ook gedaan dienen te worden.




jij weet wat ik bedoel, dat inschrijfgeld zal me een worst wezen ... dat is de afgelopen seizoenen ook nooit een punt van discussie geweest. althans niet vanaf mijn kant, hoewel de ongegronde aantijgingen van een van je crewleden anders doen vermoeden.


Je verwoord het zelf perfect: de organisatie behoort zich met alle taken bezig te houden omtrent het dagverloop van een race evenement.

De uitvoer is in mijn ogen heel iets anders.
 
@ herman :

en als we nou geen mensen hebben om die taken uit te voeren? wat dan?
moeten wij met 4/5 man ons helemaal lens gaan rennen heel de dag? 16 weekende per jaar?

dit zijn nou echt weer uitspraken waardoor ik denk: waar doe ik dit voor?
we doen het toch met zn alle of niet?

onze actieve crew bestaat op dit moment alleen uit : Inne, Niek, Mandy, Evert en ikzelf.. Thijs en Dennis doen vaak de TC en staan op de baan wat natuurlijk goede taken zijn maar je op de dag zelf weinig aan hebt aangezien ze een functie hebben..
 
@ Herman: De taken die voorheen door vrijwilligers werden gedaan van de SBO moeten nu door andere vrijwilligers (rijders) worden overgenomen om simpelweg geen stijgende kosten te krijgen door het inhuren van personeel.
 
We kunnen natuurlijk ook alle taken links laten liggen waar we geen tijd/mensen voor hebben, denk alleen niet dat dat een positiever effect zal hebben dan wanneer een paar mensen ff meehelpen.

Bedoel, ik doe het niet voor mezelf, ik doe het voor jullie.....
 
weetje ... ik ga niet langer proberen mensen te helpen die niet geholpen willen worden, let op mijn woorden op deze manier is de sbo geen lang leven meer beschoren

laterrr
 
Back
Top