No power

Aprilia_Rs_Extrema

Official Bastard
Hoi,

Ik heb een rs extrema, hij rijdt vanaf 6000 toeren echt zeer goed, maar onder de 6000 is ie echt supersloom, hij trekt echt helemaal NIET. Ik heb al verschillende sproeiers geprobeerd (een stuk of 6), dit heeft weinig verschil uitgemaakt. Weet jullie wat ik nog kan doen? Ik zelf dacht aan een grotere carburateur (heb nu standaard 14mm), want dat wordt het vermogen over een groter gebied verdeeld.

Bye, Aprilia_Rs_Extrema

set-up: 50cc snel, standaard 14mm carb, onbegrensde standaard-uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

wat heeft dit met mina te maken??

naja het zal wel een mina blok zijn ofzo...

50cc snel zei je he? mayb heb je ONDER de 6000 RPM wel weinig vermogen en koppel
 
het is inderdaad een minarelli blok,

volgens mij moet ik zeker veel meer vermogen in de lage toeren hebben want een vriend van mij heeft een soortgelijke brommer en die rijdt me er altijd dik uit als we langzaam rijden. Het voelt ook niet alsof het hoort, net alsof ie niet wil, hij blijft een beetje hangen en komt langzaam op gang en na 6000 toeren schiet ie vooruit.
 
kleiner tandwiel voor?
rolleyes.gif
 
Het heeft idd wel aardig wat effect een andere bougie, de bougie die erin zat was niet degene die was voorgeschreven voor mijn aprilia. Maar toch ben ik nog niet helemaal tevreden, misschien dan toch maar een andere carb.
 
Misschien dat de carbu wat te arm staat afgesteld, dan doet ie onderin ook niks.

Check je bougie ff, en stel zonodig je carbu opnieuw af.



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Originally posted by Ruud:
wat heeft dit met mina te maken??

naja het zal wel een mina blok zijn ofzo...

50cc snel zei je he? mayb heb je ONDER de 6000 RPM wel weinig vermogen en koppel

Het is Minarelli AM6 als ik me niet vergis, misschien ook wel een voorloper daarvan, en die 50cc snels op zo'n ding moeten het idd gewoon van veel toeren hebben
 
Originally posted by Apriliaracer:
Het is Minarelli AM6 als ik me niet vergis, misschien ook wel een voorloper daarvan, en die 50cc snels op zo'n ding moeten het idd gewoon van veel toeren hebben

Je vergist je... Het is een Minarelli AM5 blokkie. De RS Extrema is een wat ouder model. Alleen de modellen vanaf '98 hebben een 6 bakkie... Mzzls
 
Tsja een 50snel is hoogtoerig dus lijkt het me dattie ook vooral zijn vermogen aflevert hoog in de toeren.

Ennuh, misshcien moet je gewoon wat later overschakelen? Zodat ie in de volgende versnellig over dat 'dooie punt' heen is...?? Kweenie is maar een gooi
smile.gif


SvR
 
jah, ik ken hem persoonlijk zeer goed en hij schakelt zo rond de 11.000 rpm, dan valt ie een paar duizend terug en is ie dus nog gewoon vrij fel, maar vanuit stilstand rijdt ie kut, OF je moet met je koppeling spelen zodat je met 10.000+ rpm wegtrekt........

maar dat staat weer zo overdreven he
smile.gif
 
Back
Top