No power

Aprilia_Rs_Extrema

Official Bastard
Hoi,

Ik heb een rs extrema, hij rijdt vanaf 6000 toeren echt zeer goed, maar onder de 6000 is ie echt supersloom, hij trekt echt helemaal NIET. Ik heb al verschillende sproeiers geprobeerd (een stuk of 6), dit heeft weinig verschil uitgemaakt. Weet jullie wat ik nog kan doen? Ik zelf dacht aan een grotere carburateur (heb nu standaard 14mm), want dat wordt het vermogen over een groter gebied verdeeld.

Bye, Aprilia_Rs_Extrema

set-up: 50cc snel, standaard 14mm carb, onbegrensde standaard-uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Tsjaap:
Je vergist je... Het is een Minarelli AM5 blokkie. De RS Extrema is een wat ouder model. Alleen de modellen vanaf '98 hebben een 6 bakkie... Mzzls

modellen vanaf '99 hebben 6 versnellingen.
btw als hij een paar duizend toeren terugvalt als je schakelt bij 11.000 rpm dan doe je toch echt iets verkeerd.
 
Originally posted by Jasper:
OF je moet met je koppeling spelen zodat je met 10.000+ rpm wegtrekt........maar dat staat weer zo overdreven he
smile.gif

ik weet niet hoe jij meestal rijdt maar als er niemand voor mij rijdt dan trek ik meestal wel met meer als 10.000 toeren weg.
 
Dat hard optrekken is op zich geen probleem, maar met lage toeren is het gewoon bagger. duurt gewoon een eeuwigheid voordat ie op toeren komt. Ik weet niet hoe dat bij jou is? aangezien we dezelfde hebben, bij mij heeft ie pas een beetje trekkracht vanaf 7000. Daaronder is het een onnatuurlijk gevoel, net of ie wel wil maar niet kan, hij is wel helemaal onbegrensd, dus het blijft een vraagteken waarom.
 
Originally posted by Gijshouwen:
ik weet niet hoe jij meestal rijdt maar als er niemand voor mij rijdt dan trek ik meestal wel met meer als 10.000 toeren weg.


ik ook als er iemand voor me rijdt
smile.gif
lekker sporten, maar anders vrij rustig.........
 
Hej, ga anders even naar : www.aprilia2000.com daar zul je 99% zeker weten antwoord op je vraag krijgen.

------------------
Malaguti Phantom f12 AC. Polini 50cc, Polini Vario+halfpoelie, en een for race uitlaat = 94km/u
 
Mij zie je ook wel eens voorbij vliegen onder de naam Hugo :)!!!

------------------
Malaguti Phantom f12 AC. Polini 50cc, Polini Vario+halfpoelie, en een for race uitlaat = 94km/u
 
Jah, ik kom er eigenlijk niet zo vaak, op die site, maar ik ken Marcel en Jochem en Martin persoonlijk. Maar wat vinden jullie van die RS van Jochem? Hij is nu echt vet mooi! Vet veel verchroomd en gepolijst! Echt een vet mooi ding! Ik ga zelf misschien ook nog 2 AF1's kopen voor 250,-, en dan opknappen. Dan maak ik er 1 van. Ok, ze zijn lelijk, maar kan ik ook nog es schakeluh op de weg, ipv alleen op m'n crosser.
 
Back
Top