This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

nitrous express zip sp

zo de zip sp zit terug samen met het 95cc nx blok ik heb eens een filmpje gemaakt van de eerste start ... helaas had het geregend en kon ik niet testen maar binnenkort post ik wel nog meer filmpjes van de scoot in actie
moet nog afgesteld worden enz en paar dingen vast hangen ...
heb ook een nieuwe voorkap besteld en radiator dop bij ddl tuning
de volgende stap is de nieuwe teller monteren en de kappen spuiten en monteren ...
 
Last edited:
zo vandaag een beetje gaan testen met de zip sp in de industriezone
hij ging enorm goed ... maar ik merkte dat er iets mis was toen er wat koelvloestof begon te lekken ...
toen bleek dat de bouten die men cilinder aan de grondplaat vast houd los waren gekomen ... eenmaal thuis gekomen dit terug aangespannen en nu gaat hij weer een stuk beter
ik heb er ook nog een filmpje van gemaakt ...
 
Reactions: Bas
update

filmpje van de 2de testdag op lano


de scooter presteerde redelijk goed maar men cilinder is vastgenaaid
ik had men onsteking op 2.25 vooronsteking ... en voor big bore moet dit blijkbaar meer rond de 2.5/2.6 zijn
ik denk dat het daarom is dat de scoot ook niet zo goed reageerde op het wisselen van sproeiers ... ik had altijd raare dip in het begin ...
de cilinder is ondertussen gehoond ...
en een nieuwe piston is ook onderweg ...
eenmaal de scoot terug samen zit zal ik dan eerst testbanken ergens en maken dat alles goed zit voor ik er terug mee ga vlammen op lano
 
UPDATE

na de vastloper van vorige keer heb ik de cilinder laten hoonen er een nieuwe piston in geplaatst en weer beginnen testen ...
na enkele keer goed te laten warmdraaien en paar korte ritje was het richting testbank bij Vfracing



ook meteen een nieuwe balistic lithium ion 16ah batterij gekocht en een lithium 'ion lader ... zodat de koeling en het NX systeem zeker genoeg stroom krijgen ...

de eerste run op de bank (bijna 25 pk )


de volgende dag nog een beetje meer getest op de bank

 
Last edited:
nieuw filmpje gemaakt


er komt binnenkort ook een grotere carb op het blok , ik heb een 33 keihin besteld .
 
Nice project. Enkel je koppeling pakt te vroeg aan, en hij staat erg rijk in sproeier. Dit soort blokken horen eigenlijk al vrijwel na de 28p+ pk's te kruipen! Succes met je project!
 
er zit ondertussen een nieuwe delta clutch in die veel later pakt (ong @ 7500 RPM)
ik ben nog op zoek naar een manier om dit nog later te krijgen maar heb nu al zwarte mhr trekveren en de delta op hardste stand ...
de carb is vandaag ook aangekomen bij VF racing


binnenkort ga ik terug op de bank ook om te testen met de grotere carbu

ik heb ook de reden gevonden dat hij telkens vast liep ( de kop van de R/t cilinder was super brak en niet gelijk ) dit zorgde voor een super krappe squish langs de kant van de uitlaat ... we hebben de squish rondomrond goed gekregen door de kop wat uit te draaien op bepaalde plaatsen .
 
Last edited:
update

zondag terug gaan knallen in het industrie park ...
de scoot werkte redelijk goed
maar de vario gewichten waren nog ietsje te licht en de carbu moet ook nog wat skerper ...

 
update

ik heb ondertussen nog een beetje op de bank gestaan om verschillende dingen te testen enz
en ben vorig weekend een beetje vrij gaan rijden op clastres (frankrijk)


heb toen eens beetje zitten spelen met die powertester in de koso teller en heb een 6.38 sec 0-100 tijd kunnen neerzetten met de scoot ( kan nog beter als ik hem aan de grond zou kunnen houden in begin en kan ook nog men NX opendraaien )

deze week ook enkele parts ontvangen
2 nieuwe pmt slicks
stage 6 R&D rad
stainless steel braided koelingslangen + benzine slang


 
update

dagje @Circuit Clastres ...
maar de bandjes verslijten rap
topsnelheid 141 km/h zit nog meer in op een langere weg
en men 0-100 km/h tijd verbeterd naar 5.91 sec

filmpje van met de go pro





enkele fotos van de radiator en slangen gemonteerd