Deze brandstof smeert uit zichtzelf niet voldoende om de cilinder niet te laten vast lopen. Dus er moet olie bij,,
Dat doe je nou tog ook gewoon met benzine?.. je gaat tog ook niet alleen op benzine rijden?
- Dave
dat het kan is logisch, het gaat er alleen om WELKE aanpassingen je moet doen om er ook vermogenswinst uit te halen, zonder het verlies van (veel) draaiuren.
maar ja wat robin sr al zegt je bougie is niet het juiste ontbrandings systeem. vergelijk het met een diesel. die ontbrand door de warmte van de motor. die kan dus ook niet uitgezet worden zonder brandstof afsluiter.
dus als je met deze nitromethanol zou gaan rijden zou je dus met een killswitch je scooter niet kunnen uitzetten simpel weg omdat de brandstof door de hitte zichzelf ontbrand. dus krijg je al problemen met keuring van SBO (als je daar aan mee wou doen) of gewoon eigenlijk voor de veiligheid moet je dus een brandstof afsluiter hebben. alleen dat houd wel in dat je flotter eerst leeg moet....
of denk ik nu te ver?
Afsluitklep tussen carb en membraan?
lekker bevordelijk voor de flow
Ik snap het probleem niet egt. Als je de gasschuif dicht doet, dan sluit je voor het grootste deel toch je brandstoftoevoer al af? Of je laat de motor niet stationair lopen, zodat hij meteen afsluit als de gasschuif dicht zit ( alla crossmotor wedstrijden )
Het is nevelig,gasvormig,Maar door een gloeistift te gebruiken met het juiste aantal graden stift 'koud en warm' ,Met de juiste mengverhouding tussen viscositeit olie en nitromethanol,Omdat viscositeit olie heel er afhankelijk is van de temperatuur,Met anderen woorden,een klep is niet noodzakelijk
Viscositeit word aangeduid met de letter 'W' ,Daarachter ook het getal SAE, 0W ,5W,10W,Dus aan het getal kan je zien hoe dik de olie kan zijn