nieuwe uitlaat bocht lassen voor 70cc

deltaclutch

Well-Known Member
Ik heb een Giannelli Metal, zoals jullie weten doet deze het zeer goed op 50cc en ook redelijk op 70cc.

Het is een koppel uitlaat, dus gericht op trekkracht en niet zo zeer op topsnelheid..

De uitlaten worden nietmeer gemaakt en heb er gelukkig 1 kunnen vinden (in goede staat9||6) voor Piaggio bij een lokale scooter sloop.

Nou is het zo dat ik redelijk wat ervaring heb met 70cc's zowel giet als alu en nu zit ik met de vraag of de bocht van de Metal niet aan de kleine kant is voor een middeltoerige 70cc (Polini Corsa).. zou zonde zijn als er niet de maximale prestaties uitgehaald worden, toch ?

Ik zat er dus over te denken om de bocht eraf te slijpen en een andere bocht erop te zetten (een bredere bocht) bijv een C16 bocht of een andere met losse flens..

Is dit de moeite waard om aan te beginnen? Of is het risico dat ik deze uitlaat verneuk te groot?
 
Advertisement - register to remove this

Voordat je zoiets doet, bednek dan even dat een uitlaat vaak een uitgedokterd geheel vormt. De bocht is echt niet alleen maar 'een stukje waar de gassen eerst even langs moeten voor het exapnsie deel begint'. De mate waarin de expansie begint (in de bocht) is enorm bepalend. Als dit niet overeenkomt met de rest verneuk je de hele opbouw van de uitlaat.

Daarnaast vraag ik mij af of jij die bocht er wel net zo netjes aan gelast gaat krijgen als in de 'fabriek'.

Ik denk dus dat je er of niets van mertk, of de uitlaat verneukt. Sowieso is het zonde aangezien je zelf al aangeeft hoe erg je in je nopjes bent met een in goede staat verkerende metal.
 
ik denk dat je er hoogstens achteruit op gaat ..

een uitlaat word idd niet zomaar even in elkaar geknutseld..

verder zal een grotere bocht juist nadeliger zijn op een corsa..

ik snap ook niet hoe je erbij komt dat dat beter zou moeten zijn? een c-16 valt ook gewoon niet te vergelijken met een Metal..
 
Back
Top