Nieuwe uitlaat 2takt, start slecht?

johan17r

New Member
Mijn Yamaha Jog R 2takt start heel slecht, zegmaar na 2 minuten kicken doet ie t maar dan valt ie uit totdat op een gegeven moment hij warm is dan doet alles het, ook de elektrische start. Zit een nieuwe uitlaat + cilinder op (wel zelfde grootte en soort). Hij had hiervoor ook al kuren bij het starten maar kon hem nog wel redelijk snel aankrijgen. Zelf denk ik dus dat de elektrische choke het heeft begeven en dat het met de nieuwe uitlaat helemaal kloten is qua lucht. Heeft iemand hier nog andere ideeën/tips bij?
 
Advertisement - register to remove this

De Jog heeft een DC-CDI.
Hoe is het met je accu gesteld en eventueel je spanningsregelaar?

Want ik lees dat je de scooter moet aan kicken terwijl scooters al sinds jaar en dag een elektrische start hebben!!!
 
De Jog heeft een DC-CDI.
Hoe is het met je accu gesteld en eventueel je spanningsregelaar?

Want ik lees dat je de scooter moet aan kicken terwijl scooters al sinds jaar en dag een elektrische start hebben!!!
Accu doorgemeten maar is prima. Elektrische start doet het wel, alleen koud niet.
Post automatically merged:

Heb je de choke aan een acculader gelegd om de werking te controleren?
Groet,
Nog niet, zal ik doen, bedankt
 
Accu doorgemeten maar is prima. Elektrische start doet het wel, alleen koud niet.
Verklaar u nader want een accu is niet prima als hij de startmotor niet rond krijgt als de scooter een tijdje "gerust" heeft!

En als de accu slecht is, krijgt de cdi geen fatsoenlijke spanning.
De cdi krijgt dan alleen heel kort, tijdens een goeie kick, spanning vanaf de spanningsregelaar indien deze in orde is.

Dus ik krijg de indruk dat je, jezelf iets wijs maakt als je beweert dat de accu is in orde als de scooter warm is!!!

By the way, als de spanningsregelaar niet helemaal in orde is, is dit niet alleen van invloed op het starten van de scooter maar kan ook de aangeboden wisselspanning vanaf je stator achter je vliegwiel kan daardoor niet stabiel zijn.
Dit verklaart misschien ook het knipperen van je verlichting.
 
Last edited:
Mijn Yamaha Jog R 2takt start heel slecht, zegmaar na 2 minuten kicken doet ie t maar dan valt ie uit totdat op een gegeven moment hij warm is dan doet alles het, ook de elektrische start. Zit een nieuwe uitlaat + cilinder op (wel zelfde grootte en soort). Hij had hiervoor ook al kuren bij het starten maar kon hem nog wel redelijk snel aankrijgen. Zelf denk ik dus dat de elektrische choke het heeft begeven en dat het met de nieuwe uitlaat helemaal kloten is qua lucht. Heeft iemand hier nog andere ideeën/tips bij?
Heb je je uitlaat fatsoenlijk gemonteerd? Trekt hij geen valse lucht?
 
Verklaar u nader want een accu is niet prima als hij de startmotor niet rond krijgt als de scooter een tijdje "gerust" heeft!

En als de accu slecht is, krijgt de cdi geen fatsoenlijke spanning.
De cdi krijgt dan alleen heel kort, tijdens een goeie kick, spanning vanaf de spanningsregelaar indien deze in orde is.

Dus ik krijg de indruk dat je, jezelf iets wijs maakt als je beweert dat de accu is in orde als de scooter warm is!!!
Accu geeft spanning en de scooter start elektrisch als hij warm is. Lijkt mij dus dat de CDI wel goed is maar de choke zijn werk niet doet omdat de choke niet perse een functie heeft als de scooter warm is. Toch?
Post automatically merged:

Heb je je uitlaat fatsoenlijk gemonteerd? Trekt hij geen valse lucht?
Geen valse lucht idd.
 
Back
Top