nieuwe snorscooter kopen

luke

Well-Known Member
Goeiedag allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en heb praktisch 2 linker handen als het op techniek aankomt. Ik twijfel tussen het aanschaffen van een peugot of een kymco.

Ik ben op zoek naar een degelijke kwaliteit snorscooter waar je met 2personen op kan zitten en die de dealer voor mij kan laten opvoeren tot 40km/uur zonder dat ik er na 3maanden mee terug moet. Het uiterlijk met kleur en patroon is totaal onbelangrijk!

De argumenten die ik tot nu toe in mijn kennissenkring heb;

KOOP EEN KYMCO 4TAKT WANT;
-die rijdt zuiniger
-slijt minder snel
-is in aanschaf veel goedkoper
-je hoeft geen olie meer te kopen

EN

KOOP EEN PEUGEOT 2TAKT WANT;
-je kan overal tanken,(bij brommix valt dat soms tegen)
-peugeot is veel betrouwbaarder merk
-peugeot 2takt is krachtiger,handig als je met 2personen rijdt
-peugeot kun je opvoeren tot 40 zonder dat je daar later mee technische problemen mee krijgt,kymco is veel vatbaarder voor kwaaltjes bij opvoeren


Wat vinden jullie? en wat vinden jullie van een peugeot 4takt?


groeten luke
 
Advertisement - register to remove this

KOOP EEN KYMCO 4TAKT WANT;


-slijt minder snel---> vind ik niet zo van belang, origineel peugoet snor cilinder gaat zo'n 20000km mee en kost nieuw niet veel. Gaat ze binnen de 3 jaar kapot is het garantie peugoet)



-je hoeft geen olie meer te kopen---> moet wel, blok olie die ververst moet worden om de xxx kilomters.



KOOP EEN PEUGEOT 2TAKT WANT;
-je kan overal tanken,(bij brommix valt dat soms tegen) kan met de kymco ook, zelfde benzine (euro95/98)
-peugeot is veel betrouwbaarder merk

-peugeot 2takt is krachtiger,handig als je met 2personen rijdt peugoet snorscoots zijn echt niet krachtig, maar 2 man is geen probleem hoor.

-peugeot kun je opvoeren tot 40 zonder dat je daar later mee technische problemen mee krijgt,kymco is veel vatbaarder voor kwaaltjes bij opvoeren
Vario plaat eruit is een werkje van niks en ze zal dan idd probleemloos zo'n 40 rijden, verder is het niet echt sneller te maken zonder after market spul erop te schroeven zo'n peugoet.


Wat vinden jullie? en wat vinden jullie van een peugeot 4takt?


groeten luke[/quote]

Gewoon proberen test te rijden.
Welke je het meest fijn vind rijden en het mooist vind moet je kopen.
Peugoet is een erg goed merk dat zeker maar Kymco is ook niks mis mee.
De 4T en 2T vind ik bij een brom/snorfiets zo minimaal verschillen qua voor en nadelen dat in mijn ogen je gewoon moet kopen wat je het mooiste en het leukste rijden vind.
 
Bedankt voor de uitgebreide reactie! ik dacht dat 4takt scooters brommix nodig hebben. Waarom kan er in 4takt scooters ook euro 95?

Zijn er nog andere mensen met goede/slechte ervaringen?
 
Zowel in 2takt of een 4 takt moet olie wat in een aparte olietank gaat. In een 4 takt moet dus ook olie, namelijk 4 takt olie. Dat is olie dat langzaam "op gaat" en veel langer mee moet gaan dan 2takt olie, welke het kenmerk heeft dat het meteen verbrand. Op een 4 takt moet je dus ook wel eens olie bijvullen, maar veel minder snel als bij een 2 takt.

Peugeot scooters zijn de zuinigste 2 takts die er zijn, die doen makkelijk 1 op 35 tot 1 op 40. 4 takt scooters doen het toch een heel stuk beter met 1 op 50 ongeveer. Mijn keuze zou dus snel gemaakt zijn: neem een kymco 4 takt, bijvoorbeeld een kymco super 8
 
Dank je voor je reactie! nog een vraag aan alle scooterfans, waarom is peugeot zo veel duurder? ik bedoel,een kymco agility kost 1300,-, en een peugeot vivacity is 1800,-

mvg luke
 
Ga voor de Peugeot..
Heb zelf een vivacity (2e hands) en totaal geen problemen mee.
En rijdt zeer goed zelfs met 2 personen, dan haal je er nog makkelijk 70km/h uit (toch bij mij.. Snorscooter, of hier in België A klasse)
 
Back
Top