This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

nieuwe scooter schone lei

Erwin280

Well-Known Member
hallo ik heb een scooter waar ik al 2 keer mee ben gepakt. De derde keer is pers dus zeg maar. Als ik u een andere scooter koop en deze verkoop begint het aantal keer dan weer overnieuw of blijft het zo omdat die scooter op mijn naam staat. Dus als ik dan met de andere scooter een keer wordt gepakt dat ie dan gelijk al de pers ingaat. (bij wijze van spreken)

Het gaat om de scooter waarmee je rijdt,
als je wordt tegengehouden, mag je bij wijze van spreken je scooter laten pakken, en een andere scooter gewoon mee wegrijden.

Volgens mij is het naamsgebonden, dus zou de nieuwe scooter meteen geshreddert worden.. Gewoon verstandig afvoeren denks

ik weet echt 150% dat het scootergebonden is.

Ja, denk nou eens logisch na

Je hebt een scooter die 2+KW heeft, je bent 2x gepakt... nah denk je mag me geen 3e keer gebeuren; snel scooter verkopen en een andere halen en zo weer opnieuw beginnen..

Was het maar zo'n feest

zo is het ook,
je rijdt op een scooter die te snel gaat, daarmee wordt je gepakt.
Pak je een andere begitn het opnieuw, omdat ze aannemen dat je 45 km rijdt.
ze denken wrs ook niet van, hij zal die ene wel verkopen en een andere kopen.

+ Ik heb dit moeten leren voor mijn rijbewijs

hmmm ik wil het wel zeker weten natuurlijk. Niet dat ik mijn scooter strax af heb en dat ie me gaat verlaten Het wordt dan aleen in het weekend rijden maar je weet maar nooit natuurlijk

het is dan toch echt dezelfde scooter, ze nemen aan van 1 maal te hard, is 2 maal ook te hard. Zo denken ze echt niet hoor, hoe meer ze er kunnen naaien hoe beter.

+ Ik heb dit moeten leren voor mijn rijbewijs
Dan weet ik niet welk rijbewijs jij wil halen :\ Je leert bij rijbewijs theorie alleen dat het opvoeren van bromfietsen strafbaar is, de consequenties staan daar niet in omdat dat namelijk elke keer veranderd.

Neem van mij aan dat het op naam gaat, de officier van jusitie checkt het na in zijn geliefde computer en ziet staan datje 2x bent gepakt met een té snelle scooter, 3e keer is dus je afscheidscadeau. Die beste man gaat echt niet eerst alle merken even na checken.

Zo is het in Nederland jongens.

scootergebonden..

Waarom ik dit zeg is om de reden dat ik dus met mijn scooter op de rollerbank ben geweest en een briefje kreeg (Recidive-regeling brom/snorfietsen) waarop staat "U bent zojuist gecontroleerd op bromfiets : blabla(kenteken)" en dan "het voertuig haalde een aanzienlijk grotere snelheid bereikte dan wettelijk is toegestaan" hierbij haal ik dus uit dat het per kenteken (scooter) gaat.

Plus hierbij mag je in principe niet rijden nadat je dus met een te hoog kilowatt van de rollerbank afkomt.Je moet hem dus eerst afvoeren voordat je er weer op mag rijden(openbare weg). Dat vertelde heer en mevrouw agent mij bij de rollerbank.
Als ze het per naam doen dan zou dat erg raar zijn:S.

Wil je het zeker weten ga het wetboek na en anders stuur je een @mailtje naar de politie?

M.v.g bassiej ( sorry voor het slechte gebruik van leestekens)

Last edited:
het is scooter gebonden, niet op naam.

en als een een te hoog kw,s haalt op een rollerbank, laat je kenteken bewijs zien.

bij het vermogen staat altijd rond de 2 kw.

en daarom snap ik nog altijd niet dat die dingen zogenaamd in kw,s meten het is gewoon een snelheids meter met een kw teller.

vraag me af hoe snel dit gewijzigd word. want vind dit al jaren zo krom die domme kw metingen.

maar daar ging het topic niet over. het is gewoon scootergebonden

Het is ook raar dat je doormag rijden nadat je een bekeuring hebt gekregen, je mag daar vaak gewoon wegrijden terwijl dat volgens hun zo super gevaarlijk is..

En discuseren over de rollenbank heeft geen zin, wat hun meter komt neer op das ze de snelheid van je achtwiel meten, en dat omrekenen daar het aantal kilowats die de dyname daarmee opwerkt. En dan rekenen hun weer om naar een bepaalde snelheid. Dit heeft verder niks met krukas pk's temaken die een fabrikant geeft.

Ook staan der op verschillende kenteken bewijzen van brommers met het zelfde blok verschillende aantal kw's, omdat ze ooit een keer als ander type zijn ingevoerd en dus een ander aantal kw hebben gekregen door de invoerders.

Soms moet je lopen idd Maar soms ook niet. Ik ging volgend hun 75km/u wat natuurlijk levens gevaarlijk is, maar ze wezen me mooi wel de weg terug naar die weg waar ik vandaan kwam(over de busbaan:S) en zwaaide me bij wijs van spreken ook nog uit

en als een een te hoog kw,s haalt op een rollerbank, laat je kenteken bewijs zien.
Maakt niet uit, er komt op JOUW naam te staan dat je bent gepakt met een te snelle scooter, de 3e keer hang je erin. Als je een beetje typisch Nederlands denkt dan krijg je het antwoord vanzelf