Hoi dag allemaal ik heb namelijk een piaggio zip 2 takt. (gaat hier over een 50cc carter)
Ik heb recent 2 a 3 dagen geleden het blok gesplits en een nieuwe krukas en nieuwe lagers erin gestoken.
hij bewoog toen soepel en heb dan vervolgens met voeler maatjes hem afgemeten dat hij zo goed mogelijk gecentreerd stond hij bewoon toen nog heel heel soepel natuurlijk. vervolgens heb ik mijn 2 keringen die bij het setje waren erin gedaan om het te dichten maar doen voelde ik dat het blok namelijk strak voelde en niet zoals bij me oude scooter voelde. mijn vraag nu is dit normaal ? word het nog soepeler na het in rijde en roderen? als iemand mij tips kan geven of zijn gedachtes laat maar weten. de krukas draait nog goed me als je met de onsteking draait. ik zal een video bezorgen zo snel mogelijk aan deze thread. alvast bedankt iedereen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hoe bedoel je lekt benzine aan het luchtfilter? loopt het de carburateur uit?
haal de vlotter er even af en kijk of er benzine doorheen stroom wanneer je aan de vacuumslang zuigt. wanner de vlotter omhoog staat (wanneer hij in theorie zou drijven) mag er geen benzine doorheen komen. wanneer deze omlaag staat, moet er een flinke straal doorheen gaan
Post automatically merged:

Brandstof kraan lek.
dan zou er nog geen benzine het luchtfilter in mogen gaan, de vlotter moet dit namelijk afsluiten
 
hoe bedoel je lekt benzine aan het luchtfilter? loopt het de carburateur uit?
haal de vlotter er even af en kijk of er benzine doorheen stroom wanneer je aan de vacuumslang zuigt. wanner de vlotter omhoog staat (wanneer hij in theorie zou drijven) mag er geen benzine doorheen komen. wanneer deze omlaag staat, moet er een flinke straal doorheen gaan
Post automatically merged:


dan zou er nog geen benzine het luchtfilter in mogen gaan, de vlotter moet dit namelijk afsluiten
Wel als die op een zijstandaard staat.
 
Of je eens in correct Nederlands een zin kunt maken. Ipv die halfbakken berichten.
Mijn scooter starte en deed het maar nu zit ik ppeens mrt probleem dat er alemaal benzinr uit me carburateur van onder uitdruppelt. En me cilibder aleen vet slaat en waarsschijnlijk verzuipt. Waneer de scooter vacuum trekt loopt er nammelijk ook heeel veel benzine uit de slang naar de carburateur kweet niet of dat normaal is. En ik weet niet wat doen heb al andere carburateur enzo geprobeet krijg het zelffe probleem
 
Mijn scooter starte en deed het maar nu zit ik ppeens mrt probleem dat er alemaal benzinr uit me carburateur van onder uitdruppelt. En me cilibder aleen vet slaat en waarsschijnlijk verzuipt. Waneer de scooter vacuum trekt loopt er nammelijk ook heeel veel benzine uit de slang naar de carburateur kweet niet of dat normaal is. En ik weet niet wat doen heb al andere carburateur enzo geprobeet krijg het zelffe probleem
Het is normaal dat er veel benzine komt als er vacuum getrokken wordt. Wat niet normaal is dat de carb overloopt, je moet de carb even eraf halen en helemaal schoonmaken met remreiniger. Vooral de vlotter moet je even checken en zorg ervoor dat als de vlotter omhoog zit er geen benzine uit de carb loopt
 
Het is normaal dat er veel benzine komt als er vacuum getrokken wordt. Wat niet normaal is dat de carb overloopt, je moet de carb even eraf halen en helemaal schoonmaken met remreiniger. Vooral de vlotter moet je even checken en zorg ervoor dat als de vlotter omhoog zit er geen benzine uit de carb loopt
Hoe kan ik dat checken van dke blotter heb namelijk 2 vlotters hier maar hoe test ik zo iets
 
Dus carb even uit het spruitstuk halen. Vlotterbak los halen en de vlotter omhoog duwen en dan aan de vacuum zuigen. Dan mag er geen benzine uit komen
Post automatically merged:

Wanneer de vlotter omlaag hangt komt er uiteraard benzine uit, maar als ie omhoog zit dan drijft ie als het ware, dan mag er niks uitkomen
 
Dus carb even uit het spruitstuk halen. Vlotterbak los halen en de vlotter omhoog duwen en dan aan de vacuum zuigen. Dan mag er geen benzine uit komen
Post automatically merged:

Wanneer de vlotter omlaag hangt komt er uiteraard benzine uit, maar als ie omhoog zit dan drijft ie als het ware, dan mag er niks uitkomen
Ja dus als ik hem monteer moet hij omlaag hangen en dan omhoog gaan?
 
Ja dus als ik hem monteer moet hij omlaag hangen en dan omhoog gaan?
Als de vlotterbak leeg is, dan hangt de vlotter naar beneden en komt er benzine in de vlotterkamer. Naar mate er meer benzine in komt gaat de vlotter drijven en sluit de vlotternaald de ingang af. Beter dan dit kan ik het niet uitleggen. Als je het nu nog niet snapt kan je er beter niet aan beginnen
 
Mijn scooter starte en deed het maar nu zit ik ppeens mrt probleem dat er alemaal benzinr uit me carburateur van onder uitdruppelt. En me cilibder aleen vet slaat en waarsschijnlijk verzuipt. Waneer de scooter vacuum trekt loopt er nammelijk ook heeel veel benzine uit de slang naar de carburateur kweet niet of dat normaal is. En ik weet niet wat doen heb al andere carburateur enzo geprobeet krijg het zelffe probleem
1708879636809.pngAls het er onderuit druppelt en er zit een schroef bij waar je hem kan aftappen dan kan dat Zijn dat hij niet afsluit. Dat heeft men keeway ook dat heb ik op deze manier opgelost voor tijdelijk.
 
Bougie was bruin na rijden ma hij slaat weer nat en vet aan. Heb de lucht schroef meer opengedraaid en de bougie is niet meer nat en bruinig heb nog niet veel gereden klein blokje ol nog geen km maar niet meer nat en wat brukn aant worden is dit oke dat ik aan lucht schrief meer open zet? En kan ik hem zo inrijden?
 
Last edited:
Bougie was bruin na rijden ma hij slaat weer nat en vet aan. Heb de lucht schroef meer opengedraaid en de bougie is niet meer nat en bruinig heb nog niet veel gereden klein blokje ol nog geen km maar niet meer nat en wat brukn aant worden is dit oke dat ik aan lucht schrief meer open zet? En kan ik hem zo inrijden?
Hoever staat ie nu open? Hij moet helemaal ingedraaid en dan 2x 360 graden draaien. Dus 2 volledige slagen. Meer dan dat zou ik niet doen, dan moet er gewoon een kleinere sproeier in
 
Back
Top