Nieuwe kabelboom Aerox 2007

Rowero

New Member
Beste Kenners,

in verband met een brandje van mijn spanningsregelaar heb ik een nieuwe kabelboom moeten aanleggen in mijn Aerox uit 2007.

Ik heb bij K-part een boom besteld voor dit bouwjaar.

Bij het monteren van de nieuwe kabelboom kwam ik erachter dat er geen aansluiting zit voor mijn elektrische choke (2 draden). hoe moet ik deze nu aansluiten nu hij niet uit mijn kabelboom komt en is hier een rede voor?

Als tweede vraag (zie foto), wat voor een onderdeel is dit, zit op mijn frame geschroefd bij het olietankje. Hier zitten ook geen aansluitingen bij op mijn nieuwe draadboom. ik heb deze dus nu niet aangesloten, maar de scooter start gewoon en rijdt goed. maar waar is dit kastje voor? ??

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groeten Roland
 

Attachments

  • scooter1.jpg
    scooter1.jpg
    312.1 KB · Views: 7
  • scooter2.jpg
    scooter2.jpg
    276.2 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

De spanning voor de elektrische choke is dezelfde als voor de verlichting.
Die kun je aftakken van de geel/rode draad die van de stator vandaan komt, velen noemen dit onterrecht de "ontsteking" of van de blauw/rode bedrading die je oa terugvindt bij de grootlicht- dimlichtschakelaar of bij je achterlicht.
Dat kastje is vermoedelijk wat men in het schema van de Aerox na 2006 betiteld als, "Startautomatic-steuereinheit"
Dit is een soort thermostaat die in serie geschakeld wordt met de choke.

Dus je takt een draad af van de geel/rode of blauw/rode berading en brengt die draad naar de ene zijde van de e-shoke.
De andere zijde van de e-choke breng je naar de blauw/gele of blauw/witte draad van dat kastje en de zwarte draad van dat kastje verbind je met massa.
 
Back
Top