aerox verlichting op accu met nieuwe kabelboom

j0rDy_Rox

Well-Known Member
Ik ben al enige tijd aan het worstelen om verlichting op mn aerox te krijgen. Hierbij de situatie: ik heb een aerox met race ontsteking, dus geen lichtspoel, met een nieuwe (na 2004) kabelboom. Verder heb ik alleen de spanningsregelaar aangesloten. owja, zowel de kabelboom als de spanningsregelaar zijn nieuw, verlichting heeft hiervoor gewerkt dus er is niets stuk. de knipperlichten en claxon werken al wel, maar de verlichting en remlicht nog niet.

nu had ik een schema gevonden voor de oude kabelboom om de plus door te lussen vanaf de remlichtschakelaars, maar op het moment dat ik dit doe klapt de zekering. heeft er iemand een howto hoe ik de kabelboom moet doorlussen om de verlichting en remlicht werkend te krijgen op de accu?
 
Advertisement - register to remove this

Als ik het verhaal zo goed lees dan wil jij de verlichting van de accu pakken?

En dat je zekering er dan doorknalt is niet gek aangezien je verlichting veel meer stroom verbruikt dan je zekering kan hebben.

Waar heb je trouwens die spanningsregelaar aangesloten als je geen lichtspoel hebt?
 
Als ik het verhaal zo goed lees dan wil jij de verlichting van de accu pakken?

En dat je zekering er dan doorknalt is niet gek aangezien je verlichting veel meer stroom verbruikt dan je zekering kan hebben.

Waar heb je trouwens die spanningsregelaar aangesloten als je geen lichtspoel hebt?

de spanningsregelaar heb ik aangesloten op de daarvoor aanwezige stekker, deze zit in de buurt van het contactslot. hiermee bedoel ik dat grijze kastje met de koelribben. het vreemde is dat het met een oude type kabelboom wel zonder problemen kan. ik bedenk met net dat ik de witte weerstand niet heb kunnen aansluiten wegens het gebrek aan aansluitkabels op de kabelboom. zit deze bij de nieuwe type ergens anders verwerkt?
 
Daar heb je dus helemaal niks aan tenzij je een lichtspoel hebt. De spanningregelaar maakt van de wisselstroom die van de ontsteking komt gelijkstroom voor verschillende dingen.

Dus die spanningregelaar is net zo overbodig als een brug over een droge rivier
 
Daar heb je dus helemaal niks aan tenzij je een lichtspoel hebt. De spanningregelaar maakt van de wisselstroom die van de ontsteking komt gelijkstroom voor verschillende dingen.

Dus die spanningregelaar is net zo overbodig als een brug over een droge rivier

ok, weet ik dat ook weer. kan die er dus ook af, thanks! maar nu heb ik nog steeds geen licht :+
 
Dat blijf je toch houden zonder lichtspoel, daarom heet het ook een "lichtspoel".

Je kan het vanaf de accu trekken maar dan kan je hooguit een uurtje rijden met licht en dan is je accu leeg
 
Back
Top