Vespa S Nieuwe power1 leds geven alleen maar wit of juist alleen oranje licht

Lijnoz

New Member
Sinds kort ben ik eigenaar van een vespa s die eerst echt belachelijk gemonteerde ledjes had. Ik heb nieuwe ledjes gekocht en na het aansluiten zit ik met het probleem dat alleen het wit of juist alleen het oranje licht werkt als ik de stekkertjes verwissel. Dit betekent dus dat of mijn daglicht oranje is of mijn knipperlicht mijn daglicht gewoon laat knipperen. Iemand ervaring met zoiets en enig idee hoe het te fixen??
 
Advertisement - register to remove this

Beetje onduidelijke omschrijving van het probleem.

Misschien even aangeven welke ledjes je precies hebt gekocht (linkje).
Welke kleur draden deze ledjes hebben en welke funktie de draden hebben, maw een montagehandleiding.
Verder een overzichtje welke kleur draad van de ledjes je op welke kleur draad van de kabelboom hebt aangesloten.
 
Probleem is dat kleuren in de kabelboom niet lijken te kloppen ook. Er zater 3 kleuren aan de ledjes dat was aan de linkerkant wit zwart en groen en aan de andere kan blauw ipv groen. Ik heb de zwarte en groene/ blauwe gewoon in dat stekkertje gedaan van de lamp die er zit zoals het filmpje ook zei. De witte draden heb ik verbonden met de witte kabel die naar het contact loopt. De ledjes waren trouwens de “power1 led knipperlicht smoke”.
 
Ik kan op het filmpje niet goed zien hoe hij de draden in elkaar steekt tussen de knipperlichten en de connector van de scooterkabelboom.

Volgens mij moeten de volgende draden op elkaar aangesloten.

Linker knipperlicht.
  1. Witte draad van het knipperlicht op de witte draad van het contactslot.
  2. Zwarte draad van het knipperlicht op de zwarte draad van de kabelboomconnector van het linker knipperlicht.
  3. Groene draad van het knipperlicht op de rose draad van de kabelboomconnector van het linker knipperlicht.


Rechter knipperlicht.
  1. Witte draad van het knipperlicht op de witte draad van het contactslot.
  2. Zwarte draad van het knipperlicht op de zwarte draad van de kabelboomconnector van het rechter knipperlicht.
  3. Blauwe draad van het knipperlicht op de blauw/witte draad van de kabelboomconnector van het rechter knipperlicht.
Heb jij dit ook zo aangesloten?
 
Ik ben op het moment een week weg bij de scooter. Heel erg dankjewel voor deze overzichtelijke reactie. Zodra ik terug ben ga ik het controleren. Heb zelf ook nagedacht en aangezien de vorige ledjes echt een beetje diy gemaakt leken te zijn ga ik nog even de kabelboom na en controleren of er voor mij gekke dingen te zien zijn. Ben zelf nooit goed geweest met electra dus misschien kan ik het door het nog een keer goed na te lopen toch oplossen. Er volgt nog een duidelijkere analyse als ik weer bij de scooter ben. In ieder geval alvast heel erg bedankt.
 
Bedankt voor de terugkoppeling.

En zit het ook zo aangesloten zoals ik beschreven heb, zo niet, kun je mijn tekst dan even kopieeren en aanpassen dan heeft in de toekomst iemand met hetzelfde probleem er nog profijt van.
 
Het zit zoals jij eerder had gezegd ja, bleek een dom foutje te zijn. Blijkbaar zaten de groene kabel van het knipperlicht en de zwarte kabel van het knipperlicht verkeerd om.
 
Back
Top