Nieuwe band

sr50

Well-Known Member
hallo, ik heb een nieuwe achterband nodig, en mijn keus was gevallen op de enige band voor scooters die maxxis nog maakt, vanwege de hardheid vamn het rubber en dat ie daarom langer meegaat.

ik heb ook al op banden van zacht rubber gereden, OA michelin en bridgestone, deze banden zijn echter na 4000 KM al kaal.

nu zijn die maxxis niet meer leverbaar, dus weet iemand toevallig nog een echt goed harde band ?

als het er nog toe doet, ik heb een aprilia sr50...
 
Advertisement - register to remove this

In het onderhoudsboekje van een Aerox staat dat de ideale bandenspanning voor en achter 1.5 bar. Op de band staat overigens niet de ideale banden spanning maar de maximale bandenspanning dit omdat de ideale banden spanning voor iedere scooter anders is.
 
ik doe er altijd 2 voor in en 2,5 achter , dit omdat de meeste mensen niet vaak naar hun spanning kijken en ook wel vaker iemand achterop nemen. en dit is gewoon een goeie spanning..

onder de 2 iig niet..]

het onderhoudsboekje gaat btw uit van warme omstandigheden ,rond de 20 graden zegmaar..

1,5 is echt te weinig voor nederland
 
mja dat zijn dan natuurlijk wel 4 banden
maar ik denk dat ik een hogere prijs had verwacht door de autobanden
als mij pa zijn banden vervande en ik de prijs zag verschoot ik toch wel even en dat in mijn achterhoofd houdende zal ik de prijs van die ml50 ni zo veel gevonde hebben (vinden)
 
P-J said:
mja dat zijn dan natuurlijk wel 4 banden
maar ik denk dat ik een hogere prijs had verwacht door de autobanden
als mij pa zijn banden vervande en ik de prijs zag verschoot ik toch wel even en dat in mijn achterhoofd houdende zal ik de prijs van die ml50 ni zo veel gevonde hebben (vinden)

prijzen van bridgestone, michelin etc etc liggen allemaal rond die prijs. Als je bijv je band besteld bij een autoboer (zoals profile tyrecenter ofzo) kan je vaak nog wat extra korting krijgen ook. :)
 
Back
Top