Nieuwe band

sr50

Well-Known Member
hallo, ik heb een nieuwe achterband nodig, en mijn keus was gevallen op de enige band voor scooters die maxxis nog maakt, vanwege de hardheid vamn het rubber en dat ie daarom langer meegaat.

ik heb ook al op banden van zacht rubber gereden, OA michelin en bridgestone, deze banden zijn echter na 4000 KM al kaal.

nu zijn die maxxis niet meer leverbaar, dus weet iemand toevallig nog een echt goed harde band ?

als het er nog toe doet, ik heb een aprilia sr50...
 
Advertisement - register to remove this

Jij wil blijkbaar een band die lang mee gaat, besef wel als je zo'n band neemt die minder hard slijt dat je minder grip hebt. Zeker in de regen.

Zou zelf toch gewoon een band als bridgestone ml50 nemen oid.
Slijt misschien harder maar wel goeie grip bij elk weertype
 
melf #50 said:
tja , dat ligt echt aan je rijstijl , ik doe ongeveer 8 a 9000 km met Michelins op straat ...

overigens is maxxis ook niet echt hard , en zal net zo hard slijten..

ja ik weet dat die zachtere bandjes wat beter rijden, maar dat scootertje rijd 45 dus echt goede banden hoef ik niet.

voor de rest qua rijstijl, scooter heeft altijd even hard gereden, en altijd door mij met dezelfde ( veel te nette :p ) rijstijl. maxxis ging 12000 mee en een michelin 5000, en bridgestoine 4000
 
mja , als ik er 8 a 9000 mee doe en jij 5000 klopt er iets niet ...

en mijn scooter liep behoorlijk wat sneller dan 45 , en aangezien een aerox een rem heef die ook nog een gauw blokkeerd ;)

het ligt iig niet aan de band , ik heb jaren bij een scooterspeciaalzaak gewerkt , waar ik vernomen heb dat het niet aan de band ligt maar aan de bestuurder, er zijn mensen zat die ook ruim 8000 km doen met zowel goedkope als dure banden , dus dezelfde banden die bij een ander in 2 a 3000 km versleten zijn ;)
 
melf #50 said:
mja , als ik er 8 a 9000 mee doe en jij 5000 klopt er iets niet ...

en mijn scooter liep behoorlijk wat sneller dan 45 , en aangezien een aerox een rem heef die ook nog een gauw blokkeerd ;)

het ligt iig niet aan de band , ik heb jaren bij een scooterspeciaalzaak gewerkt , waar ik vernomen heb dat het niet aan de band ligt maar aan de bestuurder, er zijn mensen zat die ook ruim 8000 km doen met zowel goedkope als dure banden , dus dezelfde banden die bij een ander in 2 a 3000 km versleten zijn ;)


mwah ik heb weinig verstand daarvan voor de rest, maar mij lijkt dat een band van hard rubber toch duidelijk wel langer meegaat dan eentje met soft rubber. verder slippen mijn banden nooit door, en ik rem gewoon normaal, niet extreem hard ofzo ( wat dus ook niet echt kan met 45,- per uur en een trommelrem achter )

en dat het niet aan de banden ligt klopt volgens mij ook niet, want hoe komt het dan dat die maxxis bandjes zo veel langer meegaan ?

en dat jij langer doet met een michelin band ligt er mischien aan dat ze daar verschillende modellen maken met een andere hard/zachtheid van het rubber ? ( weet niet zeker, nogmaals k heb er weinig verstand van )
 
zoals ik al zei , het ligt niet aan de band iig..

ik koop voor op straat gewoon straatbanden , de 1 is mischien iets harder dan de ander maar veel maakt elkaar dat niet.

Kenda heeft bijv ook vrij harde banden , Poweone etc, ook , maar die slijten ook vrij hard.
 
melf #50 said:
zoals ik al zei , het ligt niet aan de band iig..

ik koop voor op straat gewoon straatbanden , de 1 is mischien iets harder dan de ander maar veel maakt elkaar dat niet.

Kenda heeft bijv ook vrij harde banden , Poweone etc, ook , maar die slijten ook vrij hard.

kkoop altijd michelin pilot sport sc, perfecte bandjes voor op de straat,
kheb gemerkt dat je met deze un wat kortere remweg hebt dan met bijv. originele bande...

en ze piepen ook zo lekkr

maar melf van michelin die langer dan 5000 km meegaat heb ik nog nooit gehoord :D, maarja ligt aan de persoon die erop rijdt
 
melf #50 said:
zoals ik al zei , het ligt niet aan de band iig..

ik koop voor op straat gewoon straatbanden , de 1 is mischien iets harder dan de ander maar veel maakt elkaar dat niet.

Kenda heeft bijv ook vrij harde banden , Poweone etc, ook , maar die slijten ook vrij hard.

heb een tijdje met kenda achterband gereden, en dat ding slijt dus echt haast niet.

gek dat we hier allebei een andere ervaring mee hebben
 
ik ken ze die ze in zo'n 2000 km slijten :*

maar er zijn ook mensen die er 10.000 mee doen...


ik heb meerdere klanten gehad die michelin bopper en pilot hadden en daarmee iets van 8000 km echt wel mee haalden , zelfs wel 1 over de 10.000 , ik zelf 9300 geloof ik.

en dan hebben we het uiteraard over de achterband :p

mijn vriending doet btw ok al een hele poos met michelins , vorige ook iets van 8000 of meer.
 
beta_ark112 said:
heb een tijdje met kenda achterband gereden, en dat ding slijt dus echt haast niet.

gek dat we hier allebei een andere ervaring mee hebben

weet je toevallig ook nog welk type dat was, dan ga ik die een keer proberen...
 
Bandenspanning :!?

Mn zusje reed 4000 km met een ml50... ik vertrouwde het niet echt, en checkte even de bandenspanning... Die zat dus op de 1.1 bar...

Sjah.. dan wil een bandje wel slijten ja :)

Nu rijd ze al 7000 km met een ml50.. bandenspanning: 2.0, en je ziet inderdaad dat hij verslijt... De 10.000 km haalt ze wel :)
 
Back
Top