Raar maar waar , Toeren en snelheidverlies door nieuwe Band.

Brute-Force

Black Bullet. 2.0
Ben deze week een weekje vrij , mooi tijd om wat te prutsen/ beetje onderhoud .remmen etc etc..
Ik had een nieuwe achterband nodig , Ik naar Fred Motoren in Barendrecht waar ik vaak kom .
De Band die ik wil was er niet , en kon wel even duren als die er was .
Michelin Power Pure CT 2. 130-60 13.
Michelin Power Pure CT 2. 140-60-13 was er wel
OK, doe die bredere maar , staat ook wel leuk .
Wiel er af , Band er op , Wiel er op en gaan ...
Nou ja... gaan ??? loopt de scooter 5 Km zachter , en kom niet op toeren ..
Moraal van het verhaal is ... 60% van de Breedte is de hoogte van de Band .
Dus het wiel word groter .
Ik heb het op gelost door te verlagen in Rollen , van 8gram , naar 7 gram.
Gaat over de Speedfight 3 ,4-takt , Sym 6-Deukjes blok.
 
Advertisement - register to remove this

OK, doe die bredere maar , staat ook wel leuk

Zo werkt dat natuurlijk niet. Er zit niet voor niets een bepaalde maat op je scooter wielen.

Was zelf gewoon voor Michelin Power Pure CT 2. 130-60 13 gedaan.. Misschien een mindere band, maar wel de juiste afmetingen.. Lijkt mij een stuk veiliger dan een breedere band monteren die er eigenlijk niet erop hoort.
 
Dat mag geen naam hebben , zo erg breder is die ook weer niet , tevens is het loopvlak gebogen , is een Dual Compound pand , hard in het midden , en zacht aan de buitenzijde voor een optimale wegligging.
 
Dit effect heb je met een auto ook. Toevallig laatst gehad. Nieuwe velgen met iets lagere banden erop maar velgenmaat hetzelfde, de km teller week +-10 km/u af constant. Nu oude banden met de goede afmetingen weer overgelegd en weg problemen. Ookal was het maar minimaal het verschil. Het komt er dus ook een beetje op neer dat de scooter anders moet werken voor dezelfde snelheid..

Ik zou dus ook ookal ziet het er goed uit, de goede maat erop houden
 
Back
Top