Nieuwe 17,5 carb., 70cc Malossi, en de rest ook nieuw maar hij start niet...?

Link_2007

Well-Known Member
hey luitjes,

ik heb een scooter gekocht een aprillia sr ac (1997)
reed erg slecht dus alle onderdelen vervangen door:

17.5 Carb.
Polini Varioset
koppeling 3plaats
70cc Malossi Rep.
bougies etc.

nu heb ik alles er onder gesleuteld en wou hem starten....
je raad het al hij deed het niet....
ik heb toen de complete luchtfilter van de carb. gehaald.
na een paar pogingen startte die en ben ik ff gaan rijden (rustig)
hij had pit dat voelde je duidelijk..
paar keer uit en aan gezet.. en starte prima..

de volgende dag wou ik hem weer starten (nog steeds zonder Luchtfilter).
Hij sloeg aan voor 3 seconden en ging vervolgens uit...
niet meer aan te krijgen sindsdien.. af en toe lijkt het dat ie aan wil slaan
maar hij lijkt er geen zin in te hebben...

als ik hem naar de dealer breng ben ik al 200euro verder tot ze het probleem hebben gevonden...

wie ow wie herkent dit en weet hoe ik dit luie kreng weer tot leven kan brengen???

greetz link
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al gecontroleerd of je nog compressie hebt?
miss dat er iets mis is gegaan door vuil in je carb enz?
Loop alles ff na.

-Vonkt die nog?
-Heeft die compressie?
-Krijgt die benzine?

enz.. je snapt waar ik heen wil.gwoon ff alles checke.
 
Idd.. Het was de buigie.. Deze was heel erg ranzig toen ik m eruit haalde.
Alles schoongemaakt, dezelfde er weer in.. 1 keer kicken en hij kreeg weer leven...

Nu op naar t volgende probleem, mijn luchtfilter.. Ik zou het liefst geen openluchtfilter willen hebben, maar zoals het er nu naar uitziet ben ik bang dat t wel zal moeten.. Hij start wel met filter maar gassen vind ie niet leuk, lijkt wel alsof ie verzuipt, dus te weing lucht. Zonder doet ie t prima, maar wel met een pokkeherrie..

Iemand suggesties hoe ik dit beestje een beetje stil kan houden...?

Alvast bedankt..,

Greetz Link..
 
wat kleinere sproeier erin knallen, krijgtie wat minder benzine en heb je kans dat je je gewone luchtfilter eronder kan gooien, wellicht dat je je luchtfilter begrenzer eraf moet halen maar dat is het punt niet denk ik...

Zodra je je luchtfilter + sproeier heb gedaan, kilometertje ermee rijden en dan de bougie checken hoe die eruit ziet, te licht betekent dat je je lucht schroef wat in moet draaien / grotere sproeier, te donker betekent lucht schroef wat uit draaien / kleinere sproeier.

Op het moment heb je hem dus afgesteld op veeeeeel lucht samen met veel benzine, werkt goed, maar maakt inderdaad wat meer herrie en verbruikt ook meer benzine...

Hopelijk krijg je het voor mekaar, het is naar mijn idee beter dat de bougie wat donkerder is dan licht, aangezien je met een te arm mengsel sneller een vast/warm loper krijgt.
 
Last edited:
Nou alle hoop die ik had is gevlogen...

Gister liep ie al een trein.. Vandaag wou ik verder knutselen, niet aan te krijgen.. Bekend probleem, dacht ik..

Dus ik weer die bougie eraf gehaald, schoon gemaakt, terug erin..
Maar nog steeds geen leven.. Met deze setup heeft ie even gelopen, heb erop gereden zelfs.. Echt raar dat ie de ene keer wel en de andere keer niet wilt starten.. Denk nu aan een kabelbreuk ofzo.. maar dat gaat mijn pet te boven..

Wat kan ik doen voordat ik dit koppige kreng naar een echte monteur breng.. :(

Thanks for helping me out by the way..
 
wat kleinere sproeier erin knallen, krijgtie wat minder benzine en heb je kans dat je je gewone luchtfilter eronder kan gooien, wellicht dat je je luchtfilter begrenzer eraf moet halen maar dat is het punt niet denk ik...

Zodra je je luchtfilter + sproeier heb gedaan, kilometertje ermee rijden en dan de bougie checken hoe die eruit ziet, te licht betekent dat je je lucht schroef wat in moet draaien / grotere sproeier, te donker betekent lucht schroef wat uit draaien / kleinere sproeier.

Op het moment heb je hem dus afgesteld op veeeeeel lucht samen met veel benzine, werkt goed, maar maakt inderdaad wat meer herrie en verbruikt ook meer benzine...

Hopelijk krijg je het voor mekaar, het is naar mijn idee beter dat de bougie wat donkerder is dan licht, aangezien je met een te arm mengsel sneller een vast/warm loper krijgt.

Ehh., de brandstof staat vrijwel dicht.. Dus een kleinere sproeier is een ok id.. Ga ik zeker proberen.. Als ik m weer gestart krijg..
 
Alles weer ff checken of het goed zit, vonkt de bougie, compressie, carburateur... Alsie gestart/gereden heeft zou het er allemaal goed onder moeten zitten, ff checken of alles er idd nog goed opzit, "The usual" om het zo maar te zeggen :p
 
Ik heb er naar gekeken,

Vonk zie ik, bougie ook redelijk schoon..
Compressie zat, kan zowat niet electrisch starten daardoor. Vind ie erg moeilijk..
Carb. staat op standaard setting, waarmee ie ook gelopen heb..

Alle pakkingen zitten goed, nergens valse lucht ofzo..

Hij had de avond ervoor nog gelopen.. Zucht..
Wilde m de volgende dag weer starten om af te stellen, maar geen leven..

Die kleinere sproeier is logish idd, ga ik proberen..

Sorry dat als ik een beetje als noob overkom, ik ben ict-er.
Ben idd een noob met scooters.. Maar ik schiet al op met leren..

Ik hou jullie op de hoogte,

Thx for helping..

Greetz Link..
 
Hey luitjes,

Laatste update,

Na wat rommelen met bougies heeft hij laatst opnieuw gelopen, ging byzonder makkelijk aan..
De volgende dag, het bekende probleem, niet aan te krijgen.. GRRR.. Dit vind ik zo vreemd dat ik heb besloten om m naar een monteur te brengen.. Ben het serieus een beetje zat aan t worden met dat ding, hij is snel maar verre van betrouwbaar..

Uiteraard zal ik voor de geinteresseerden nog ff posten wat t nou precies was..

Neutsche, pj-tuning, X3r0X, Jeffo,
Super bedankt, ik ben in ieder geval een hoop wijzer door jullie..

Greetz Link..
 
Lijkt me gewoon dat hij enorm verzuipt en dat daardoor je bougie ook enorm nat wordt. Je moet dan de bougie schoon maken en een paar keer kicken zonder de bougie erin. Dan er weer indraaien en proberen te starten. Maar daarvoor natuurlijk ff een kleinere sproeier erin, welke maat zit er nu in?
 
het kan dus ook zijn dat je vlotter blijft hangen,dat ie daardoor vol loopt.
heb het zelfde probleem gehad.

Doe er een paar kleinere sproeier in ong 3-4 maten.
-draai je benzine kraan dicht.(als je geen kraantje hebt trek m dan ff van de carb af)
-Bougie eruit draaien
-kicken met het gas vol open,
-Bougie schoonmaken en trg erin draaien,
-nou kicken met het gas vol open en de kraan natuurlijk weer open enz,
zal denk ik wel wa benzine uit je uitlaat komen maar dat maakt nix uit.

als ie eenmaal loopt dan ff uitzetten en 10 min wachten en nog een keer proberen te starten.

als ie dan nog nie loopt moet je ff je vlotter nakijken of ie niet toevallig krom is of dat er geen vuil in je buis zit,

hopelijk heb je er iets aan,
 
als hij lc is kan het ook zijn dat hij beetje kvs langs cilinderkoppakking lekt.
daardoor kan bougie ook wel sneuvelen.

rookt hij soms harder dan ervoor of harder dan een normale scooter? dan heb ik het vooral over witte rook. zo ja is hij bijna 90% zeker dat pakking dood is.


grtz
 
Back
Top