Team carb, nieuwe draad

Flipschulkes

Well-Known Member
Hey,
ik heb laatst een 19 mm team carb gekocht. Maar nu blijkt dus dat het draad waar je de schroeven indraait om de vlotterbak vast te zetten bijna alle 4 kapot zijn.
Weet iemand of het mogelijk is deze 1 maat groter te tappen? zonder dat hierbij andere dingen beschadigen of dat het materiaal barst?
alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

als je fijn draad neemt en met de goeie maat doorboort zou dat geen probleem moeten zijn.

goed gereedschap en netjes werken zijn hier de bepalende factor.

ik persoonlijk zou zo'n carb al helemaal niet kopen.
 
als je fijn draad neemt en met de goeie maat doorboort zou dat geen probleem moeten zijn.

goed gereedschap en netjes werken zijn hier de bepalende factor.

ik persoonlijk zou zo'n carb al helemaal niet kopen.

Hoe netjes je ook werkt, doordat die draad van alu is gaat t al snel een keer dol als je vaak sproeiers moet verwisselen...

Je kan er ook helicoils in zetten, dan weet je zeker dat t niet nog een keer gebeurd, en dan heb je nog dezelfde maat.
 
Hoe netjes je ook werkt, doordat die draad van alu is gaat t al snel een keer dol als je vaak sproeiers moet verwisselen...

Je kan er ook helicoils in zetten, dan weet je zeker dat t niet nog een keer gebeurd, en dan heb je nog dezelfde maat.

zijn er zulke kleine helicolis dan?

helicoils is vaak ook prut en bovendien zet je die ook in het aluminium.

ik heb al zo vaak bepaalde carbs los gehad , nog nooit heb ik daar het draad van kapot gehad , dus als je het normaal vast draait zal er nooit wat mee gebeuren.

als je er iets groter draad in maakt draai je het ook automatisch minder gauw kapot onder normale onstandigheden.
 
Ik kwam er ook pas achter toen ik thuis was, eerst eens kijken of ik hem die carb niet gewoon terug kan laten nemen, dan haal ik wel lekker een nieuwe.
Anders ga ik denk ik toch gewoon voor een maatje groter tappen, zit niks anders op.
Waar zou ik anders eventueel helicoils kunnen krijgen? en hoe werkt dit?
Heb hier namelijk nog nooit van gehoord.
 
helicoils zetten zou ik sowieso al niet zelf doen als je niet weet hoe of wat..
mense die beetje verstand hebben van auto's en dergelijke kunne dit vaak wel..
gewoon ff aan bekende vrage, zal echt wel iemand zijn die dit kan...
 
oke ik ben er dus achter gekomen dat mijn pa dus wel om kan gaan met helicoils toen ik hem vroeg of hij wist wat dat was.
Maar hij zei dat je dan wel nog verder op moet boren dan dat je er gewoon nieuwe draad intapt?
Wat is nu het slimste om te doen? nieuwe draad tappen, of door mijn pa een paar helicoils in laten zetten?
 
ik heb zelf een doorzichtige vlotterbak met een dop in het midden op m'n 19mm.

Als je dan sproeier moet verwisselen hoef je niet steeds die 4 schroefjes los te draaien maar alleen even het dopje eraf halen.

is van malossi als ik het goed heb. misschien een optie voor je?
 
ja oke, maar dan moet ik wel eerst draad hebben. Ik denk dat ik eerst ga voor het netjes opboren en dan een maatje groter tappen.
Maarja dan krijg je misschien het probleem dat het boutje niet meer door het gaatje van de vlotterbak kan, uitvijlen?
 
Back
Top