Nieuw plan minister vanaf 17de pas op de scooter of brommer.

ik vind het ook idioot ik denk als dat door komt er nog weinig scooterwinkels over blijven

en je kan wel raden wat er gaat gebeuren met de onderdeel prijzen flink omhoog
 
Re: Re: Nieuw plan minister vanaf 17de pas op de scooter of brommer.

Originally posted by [R]unner [R]eloaded
Dan zullen die flikkers wel weer een plan hebben voor auto's , pas vanaf je 20ste lessen ofzo. :|


Nee, je mag op je 17e al lessen, onder begeleiding van je ouders :)

Dat was met prinsjesdag al bekend, dat dit in de planning staat, als dat het geval is zullen alleen de echte hobbyisten met scoots bezig blijven denk ik, de keuze auto/scooter is imo snel gemaakt...
 
Originally posted by SR_robin_SR
Daardoor hou je dus alleen de echte diehard tuners over:p
En die rijden (meestal) :rolleyes: niet als mongolen met 80 door de stad .. :|

maar dan krijg je ook die hard tuners met een boel geld op zak, niet mensen met wat minder geld.
Voor mensen met wat minder geld is de hobby dan ook niet leuk meer.
 
16 jaar ---> (125cc) lichte motorfiets
17 jaar ---> (50cc) bromfiets

is toch wel ff een verschil.

Ik denk dat het gewoon zo blijft hoe het nu is. Het neemt nogal wat romslomp met zich mee om zo'n regel te veranderen
 
Originally posted by Menn0
Vind het wel terrecht, als je ziet hoe 16 jarigen op hun scootertjes rijden (ook naar mezelf kijkend)

al eens op gelet hoe 18 jarigen soms met hun auto's omgaan? is dit wetsvoorstel voor nederland alleen of telt belgie ook mee?
 
De regeringspartijen vvd en cda zijn er tegen dus ik denk dat er weinig gaat gebeuren. Was ook een interview met een muts van 3vo die vond dat t naar 18 moest 8P En maar zeiken over de vele slachtoffers...maar er wordt niet bijgezegd dat de helft van de tijd de automobilsten de schuld van die ongelukken hebben.
 
Ik vind dit ook weer een kansl00s id van onze ó zo fijne regering. Ze willen de leeftijd o.a. opschroeven naar 17 omdat dan de jongeren meer ervaring hebben. Dit is dikke bullshit want als je 16 bent en je hebt nog nooit op een scooter gereden heb je net zoveel ervaring als dat je 17 bent en nog nooit op een scooter hebt gereden. Ik snap ook niet dat ze dit ooit bedacht hebben.

Er stond in de gelderlander ( ik lees de krant jah :p ) dat deze regeling 28 mensenlevens zou redden. Als ze op de snelwegen beter gaan controleren op hardrijders ( lees: doodrijders ) dan zou dat ook een hoop mensenlevens schelen. En als ze dan toch bezig zijn mogen ze ook beter op die illegale straatraces letten. Maak legale straatraces om de zoveel tijd ofsow.. Is veel leuker en meestal ook veiliger als het legaal is...

Zo.. Ik heb mijn zegje gedaan :D
 
Vind sowieso het argument van "we besparen zoveel levens", er gebeuren nou eenmaal ongelukken, wil je dit niet moet je iedereen maar laten lopen. En zelfs dan zullen er nog ongelukken gebeuren.

Ook twijfel ik enigsinds aan "65% ongelukken eigen schuld", eerlijk gezegd denk ik dat als jij een ongeluk krijgt en te hard reed het ongeluk als eigenschuld bestempeld word. Terwijl ondanks dat jij fout zat niet je schuld hoeft te zijn. Als jij iets te hard rijd om met het verkeer mee te rijden, en een personen auto snijdt je af waardoor je ten val komt vind ik het niet je eigen schuld eerlijk gezegd.
 
mja ik vind dit gewoon geen oplossing, dit is het uitsluiten van een doelgroep voor een bepaald voertuig.

Ok je bereikt er wel mee dat er minder ongelukken gebeuren, maar het is nogal een vreemde oplossing. Je kan dan ook wel zeggen dat je met 30+ pas auto mag rijden, omdat er dan minder mensen auto rijden gebeuren er ook minder ongelukken 8P

En ik dacht dat we streefden naar een europese wetgeving die in alle EU-landen zoveel mogelijk op elkaar lijkt, nou daar zijn we hier wel weer goed mee bezig :rolleyes:
 
Is helemaal niet de schuld van de regering. Althans een groot deel niet. Dat mens van d66 is alleen voor de 17 jaar regel. CDA,PVDA, VVD zijn alledrie tegen dus een meerderheid, dus gaat de wet NIET door.

Basta8P
 
het gaat misschien niet door; het is nog krom. ik heb gehoord dat je pas met je 17e scooter mag rijden en dan ook meteen je autorijbewijs halen :p
 
Nu wilden ze weer een theorieexamen in gaan voeren. Allemaal mooie ideeen, maar net zoals dat rekeningrijden komt NOOIT wat van.
 
Back
Top