Nieuw wetsvoorstel

Advertisement - register to remove this

Waarom dan?
Als ik me niet vergis is dit dus specifiek voor automobielen en motorfietsen bedoeld.
Voor scooters en brommers met een geel kenteken is het al sinds enkele jaren 30 km in de bebouwde kom (correctie 3/5 km).
Behalve dan op de rijbaan (50km weg), daar is de maximumsnelheid 45 kilometer per uur.
Dit houdt dan in dat er voor al het gemotoriseerde verkeer vanaf de datum dat de wet ingaat het overal 30 km is.

Maar voorlopig hebben we nog niets te vrezen, de motie is immers nog heel ver weg voordat deze aangenomen wordt.
Aangezien het een wetsvoorstel is en gemeentes hier zelf over mogen beslissen (Ned. wetgeving is wat dat betreft anders als in andere Europese landen) zal het voorlopig wel stil blijven. Zelfs Cora is tegen!
 
Last edited:
voor zover ik me kan herinneren staan er toch altijd 30kmph (zone) bordjes, dus wat het dan moeten uithalen?
Als ze de hoeveelheid verkeersdoden willen minderen kunnen ze beter fietsers gaan bekeuren voor door rood rijden en allemaal ander gevaarlijk rijgedrag wat de meeste mensen hier op het forum waarschijnlijk elke dag wel zien
 
@4slaf4life En autobestuurders eens gaan beboeten op hun snelheid.

Mensen rijden gerust met 70 over de markt want "kan toch".
Dan schiet er een onoplettende fietser de weg op en mag je z'n lichaam op gaan halen in Noorwegen.

Ik vind dat het gehele verkeer nogal gehaast geworden is.
 
Back
Top