nieuw membraam : sproeier was te groot, normaal?

streetscraper

Well-Known Member
het gaat over mijn zip. dit is mijn "setup":

49cc standaard blok
leovince TT
standaard vario
adin race koppeling


mijn membraam was goed voor de vuilbak van mijn zip 2000 na controle : ik vond NERGENS 1 pakking tussen en platen stonden ver open (de ene kant meer de andere kant zelfs. heb een barikit carbon membraam besteld (compleet) maandag en vandaag toegekomen en erin gestoken. resultaat:

startte veel beter
statonair veel beter
reed toch wel beter

maar mijn sproeier was bij de eerste start gewoon veel te groot: stotteren niet normaal (overdosis benzine, te rijk mengsel. met mijn vorig membraam zat ik met sproeier 68 met gouden plaatje in carburateur. nu heb ik het gouden plaatje eruit moeten halen om hem goed te laten lopen. maar is dat normaal dat ik plots kleiner moet in sproeier (in dit geval heb ik het opgelost met gouden plaatje eruit te halen.
 
Advertisement - register to remove this

er hoeft ook geen pakking tussen..

als jij er andere membraanplaten in gaat zetten met andere eigenschappen kan dat schelen ja.
 
er hoeft ook geen pakking tussen..

als jij er andere membraanplaten in gaat zetten met andere eigenschappen kan dat schelen ja.

mja tzitten er nu twee in die erbij zaten, wel zo veilig vind ik ..ja het zijn hele andere membraamplaatjes:

membraam zelf is het zelfde

oude membraamplaatjes waren standaard en stonden te wijd open

nieuwe membraamplaatjes zijn carbon geperforeerd en sluiten perfect
 
wat is er zo veilig aan volgens jou dan? zo kan het ook nog lekken , nog sterkers soms lekken ze er juist door!

dat ze open staan wil niet zeggen dat ze niet sluiten als de motor loopt. maar vervangen kan normaal gesproken geen kwaad. echter is het zo dat memraanplaten onder membraanplaten onderling van verschillende merken ook verschillend zijn. De platen kunnen strakker zijn , of slapper , dus makkelijker open en sluiten , maar ook de tijd dat de platen open staan , dus kan de motor er anders op reageren!

ik heb dit weleens getest mijn onze eigen aerox , deze reageerde met std setup met snelle uitlaat beter op de std stalen platen dan een aantal verschillende merken platen van carbon , o.a. Athena plaatjes , Polini groen en blauw en nog een aantal.

standaard heeft piaggio stalen platen en (glas) fiber platen.

68 is normaal als je de boel al ontgrensd hebt,

hoezo ben je eigenlijk dingen gaan loshalen?
 
wat is er zo veilig aan volgens jou dan? zo kan het ook nog lekken , nog sterkers soms lekken ze er juist door!

dat ze open staan wil niet zeggen dat ze niet sluiten als de motor loopt. maar vervangen kan normaal gesproken geen kwaad. echter is het zo dat memraanplaten onder membraanplaten onderling van verschillende merken ook verschillend zijn. De platen kunnen strakker zijn , of slapper , dus makkelijker open en sluiten , maar ook de tijd dat de platen open staan , dus kan de motor er anders op reageren!

ik heb dit weleens getest mijn onze eigen aerox , deze reageerde met std setup met snelle uitlaat beter op de std stalen platen dan een aantal verschillende merken platen van carbon , o.a. Athena plaatjes , Polini groen en blauw en nog een aantal.

standaard heeft piaggio stalen platen en (glas) fiber platen.

68 is normaal als je de boel al ontgrensd hebt,

hoezo ben je eigenlijk dingen gaan loshalen?

wou kijken of ik nog membraambegrenzer zitten had was dus niet zo dus ben ik de plaatjes gaan controleren en ik vertrouwde de boel niet meer..ik heb hem volledig ontgrensd (varioring , plaatje uit carburateur) en zit een ontgrensde leovince TT op . vroeger zonder de nieuwe membraamplaten van barikit zat ik op sproeier 68 MET gouden plaatje er nog in. nu valt er met de membraam van barikit met 68 niet te rijden met gouden plaatje. nu is die eruit en rijd die wel goed..
 
Back
Top