niet starten met nieuwe carb 19mm

sander p

Due Plus Powah :)
hey,
ik heb net een 19mm phbg van dell orto gekocht.

reeds heb ik de gaskabel en choke kabel aangesloten, en ook de olie vacuum en benzine slang zitten erop.
verder is de luchtschroef anderhalve slag open, en staat de stationair schroef ong. in de midden. er zit een sproeier 75 in.

so far so good.

nou wou ik em gaan starten, en hier ligt dus mijn probleem want dit wil dus niet.

ik weet niet of dit er wat mee te maken kan hebben, maar ik heb ook malossi membraamplaatjes gemonteerd.

hij heeft een paar tellen gelopen en zat tegen het uitvallen aan, ik gas geven en toen viel ie uit. naar mijn mening wou ie het beste toen ik de stationairschroef bijna helemaal eruit had gedraaid, misschien dat je hier iets aan kan afleiden??

tot horens
 
Advertisement - register to remove this

alles is goed aangesloten, en ik heb em al effe aangehad, alleen moest ik dan wel een beetje gasgeven omdat ie anders uitvalt. nu heb ik reeds wat andere sproeiers gehaald, en gaak zien of ie daarmee wel blijft lopen.

maar.. ik heb nog 1 vraagje, want op de foto hieronder zie je rechtsonder een gat met aan het eind een kleine doorgang, wat is dit, in krijg ik hierdoor valse lucht?

[/IMG]
 
DO carbs hebben een zodanige opbouwe, dat ze, naar geland men orders krijgt, de luchtschroef/stationairschroef aan de ene of de andere kant kunnen. dit is zeg maar de voorbereiding voor die zaken, die bij jou aan de andere kant zitten.
voor zover ik t kan zien dan op de fto.
 
mijn luchtscroef en stationairschroef zitten idd aan de achterkant, naar het plaatje gekeken.

dat weet ik wel, maar mijn vraag is waar het gat rechtsonder op de carb voor is, naar het plaatje gezien.
 
ik heb nog 1 vraagje.

ik heb em reeds stationair laten lopen zonder dat ie uit ging :-P

vond ik al heel wat. mijn fout was dat wanneer de stationair schroef in de midden zit nog niets doet, maar pas als je em vanuit de midden naar binnen draaid.

nou wil ik dus nog weten welke sproeier ik moet nemen.
ik hoop dat er iemand is met ong dezelfde setup en dan die 19mm carb. of gewoon iemand die er verstand van heeft he :-)

setup:
-gianelli radical
-hebo race vario
-hebo verstelbare kopp.
-19mm carb
-malossi membraamplaatjes
 
wanneer kun je de bougie kleur controleren?

-na een paar keer gasgeven, en eventjes laten draaien
-of na een rondje gereden te hebben

ik heb nu sproeier 80 erin alleen is mijn bougie zowat zwart:?

is dit alleen de oorzaak van een te grote sproeier? of kan er nog een oorzaak zijn, omdat me dit toch wel een redelijk goede sproeier toe leek.

tot laterz
 
gaten in je filter boren dan krijg je een iets betere luchttoevoer en daardoor kun je een iets grotere sproeier nemen.
als die zwart is dan is die inderdaad te groot. (sproeier te groot)
 
nou ik heb al wat vorderingen.

ik reed even een stukkie met sproeier 75 en dat ging allemaal best, en wou ook wel vol gas enzo. geen gestotter of gebwooaap. maar mijn enige probleem is dan nog dat als ik het gas los laat de scooter niet stationair blijft draaien, en al gauw uitvalt. het starten is opzich ook niet perfect, maar zo nu en dan effe de hand voor de carb en hij wil zo aan.

iemand zugesties? ik heb dus ook malossi membraamkleppen gemonteerd, misschien kan daar iets fout mee zijn? (moeten die kleppen zo ver mogelijk dicht?)
 
Ik ben gister bij hem geweest.
En met stationairschroef zijn we de hele tijd mee bezig geweest.
Maar toen dus wat kleinere sproeiers geprobeert, een 70.
Toen we die erin hadden liep ie opzich wel aardig, alleen als je het gas vol open trok begon ie immens te stotteren, net of kreeg ie dus nog teveel benzine, hij begon echt te stotteren in ontsteking en je hoorde plopjes van onverbrand mengsel.....
Wat nu? Is deze sproeier dan nog te groot? Lijkt me niet?

Ook starten gaat nog niet van een lijen dakje....
 
Last edited:
Back
Top