Niet genoeg ontsteking :s

Slidertje

Well-Known Member
Hallo , mijn vonk op piaggio motorblok is niet sterk genoeg meer. het is een hpi ontsteking.

Ik was aan het rijden en ineens gaat hij max 30 fzo. daarna zet ik hem op de kant en hij start ni meer . Eens datk thuis was direct in de garage nagekeken en wat bleek dat mijn vonk niet sterk genoeg meer was...
Massakabel is nog goed aangesloten. Wat is het?
Als ik de bougie in mijn hand hou heb ik geen schok (door de electriciteit) als ik kick . wel als ik met mijn andere hand het kader vasthou...

Help me plz . moet morgen iets gaan doen met de brommer .
Thx
 
Advertisement - register to remove this

Heb al Nieuwe bougie geprobeerd , bougiedop en kabel nagekeken , extra massakabels aangelegd ook, killswitch is niet aangesloten ...
En nu is er geen vonk meer.

Was de killswitch al niet aangesloten? Of heb je die nu los gehaald?
Als je hem weer vast maakt, vonkt ie dan weer lichtjes?

Je kan een killswitch (je hebt 2 soorten) op 2 manieren monteren.
Op welke kabel zat de killswitch aangesloten en wat voor 1 heb je? Een verbreek of maak contact?

Bij verkeerd aansluiten kan je namelijk (afhankelijk waar je hem aansluit) schade richten aan je bobine/cdi of stator.
 
Hmmm, schiet lekker op zo dan.

Enige kostenloze idee is nog even om je killswitch draadje die van de ontsteking komt WEL tegen je frame te houden.
Ik las ergens dat deze dus bij sommige hpi's wel massa moeten maken.
Of dat echt zo is weet ik niet.
Maar proberen is gratis en zonder risico's.

Tevens las ik ergens dat je je std bobine/cdi op de hpi kan zetten maar dat je dan wel je kabelstekker van je hpi ontsteking moet los halen/knippen. Niet echt een ideale oplossing dus.
Misschien dat iemand hier dat kan ontkrachten of bevestigen.

Doormeten word lastig omdat je waarschijnlijk de waardes niet weet. Iig als je op weerstand gaat meten.
Ook hier heb ik voor gezocht op het forum, maar kan er dus niets over vinden.


Anders word het toch echt een nieuwe ontsteking/bobine.
(mits je alle eerder genoemde opties ook daadwerkelijk goed hebt uitgevoerd.)
 
Back
Top