Runner RST gaat naar motorkenteken maar loopt niet hard genoeg

SP50

Member
Hallo iedereen,

Ik heb laatst een dr70 cc op mijn Runner RST gezet, alleen hij loopt maar 92 km/h en dat deed hij ook met 50cc. Ik weet dat je veel meer uit deze cilinder kan halen. Dus ik heb al een Giannelli Shot bestelt. (zit nu een sito plus onder)
Dus ik vroeg me af of ik ook nog een hele andere vario/koppeling of zelfs een andere vertanding moet hebben. Ik heb hier onder me setup gezet die er nu onderzit.

- DR70cc watergekoeld
- Bougie BR9ES
- standaard bobine met rode NGK bougiedop
- standaard membraam
- standaard carb (17,5mm)
- sproeier 84
- standaard luchtfilterhuis met Polini spons
- Sito Uitlaat (komt een Giannelli Shot v4 onder)
- 6.0 gram rollen
- standaard vario
- standaard koppeling
- standaard druk en trek veren
- Malossi Kevlar Belt
- standaard half poelies
- standaard vertanding (weet verhoudingen niet)

Hij moet harder gaan lopen, hij gaat naar motorplaat. En 92 rijden op de snelweg is niet zo fijn. Alvast bedankt voor het reageren.
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dan toch dat je een andere vertanding erin moet zetten. En zeker als je een beetje fatsoenlijk op de snelweg wilt rijden en niet met een straaljager geluid zeg maar.
 
Ik denk dan toch dat je een andere vertanding erin moet zetten. En zeker als je een beetje fatsoenlijk op de snelweg wilt rijden en niet met een straaljager geluid zeg maar.
Aha oke, ik had al zo'n vermoeden dat ik het moest vervangen naar een andere vertanding. En weet je dan ook wat voor verhoudingen je aanraadt er in te doen want standaard weet ik niet wat er in zit. Had ergens gelezen dat 13/46 voor ingaande as is en 13/48 voor uitgaande as is. Maar weet niet zeker of het klopt.
 
Je gaat een hoop kosten kwijt zijn denk ik voor het omkeuren naar motorplaat. Je kan beter een scooter van voor 2005 gebruiken die hoeven aan een stuk minder eisen te voldoen.

Waarom een 70cc en niet gelijk een 125 of 180cc en dit op kenteken laten zetten?
 
Waarom denk je dat er geen 70cc motorscooters gemaakt worden?
Het is gewoon niet duurzaam en qua power en snelheid ook niet genoeg.
Waarom geen 125cc motorblok eronder leggen? Of nog makkelijker, verkopen die zeik en een motor runner kopen
 
Je gaat een hoop kosten kwijt zijn denk ik voor het omkeuren naar motorplaat. Je kan beter een scooter van voor 2005 gebruiken die hoeven aan een stuk minder eisen te voldoen.

Waarom een 70cc en niet gelijk een 125 of 180cc en dit op kenteken laten zetten?
Waarom denk je dat er geen 70cc motorscooters gemaakt worden?
Het is gewoon niet duurzaam en qua power en snelheid ook niet genoeg.
Waarom geen 125cc motorblok eronder leggen? Of nog makkelijker, verkopen die zeik en een motor runner kopen
Ik wilde eigenlijk een 300cc blok er onder zetten alleen heb niet al het geld ervoor dat ik er voor nodig heb. Dus ik dacht van laat ik eens te proberen om een 70cc 2t op motorkenteken te krijgen gewoon omdat het kan. Uiteindelijk komt er wel 300cc 4t blok onder maar heb daar niet het geld voor wat ik er voor nodig heb. Maar jullie hebben wel gelijk om gewoon een 125cc of hoger er onder te doen dan rijdt hij het best.
 
als je een runner koopt waar al een motorkenteken op zit heb je tenminste een ding wat een beetje van zijn plaats komt en waar je ook op de langere termijn minder onderhoud aan hebt. en dan kan je alsnog dat 300cc blok eronder knutselen als je daarvoor de centen bij elkaar hebt.

is nogal wat onnodig gezeiver voor weinig met die dr70 erop
 
als je een runner koopt waar al een motorkenteken op zit heb je tenminste een ding wat een beetje van zijn plaats komt en waar je ook op de langere termijn minder onderhoud aan hebt. en dan kan je alsnog dat 300cc blok eronder knutselen als je daarvoor de centen bij elkaar hebt.

is nogal wat onnodig gezeiver voor weinig met die dr70 erop
Qua geld zal je misschien nog goedkoper uit zijn ook.
Weetje jullie hebben gelijk ik doe dit ding weg en koop een motorrunner en gooi er een 300cc er onder is veel beter idee eigenlijk
 
Back
Top