Neon + soundboard aansluiten

Status
Not open for further replies.

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Dat mn soundboard en neon het goed doen daar ben ik achter gekomen, maar ik had een vraagje;

Kan ik de aansluiting voor neon / soundboard beter vóór mn zekering doen (dus ZONDER), of erna? (MET)?.

Logisch antwoord is natuurlijk MET de standaard zekering in het cirquit, maar daar stond 10A op (ofwel, maximaal doorgelaten vermogen 120W), en mn soundboard gebruikt wel meer dan 120W...

Wat moet k doen? Aansluiten mét de zekering ertussen, zónder de zekering ertussen of een aparte zekering kopen?
 
Advertisement - register to remove this

P = U*I

I= P/U

120/12 = 10 A

gaat't dus net halen :)

maar het zou wel slimmer zijn om ervoor een aftakking te maken met een zekering van 15A ...

hoop dat je hier iets aan hebt...
 
Je versterker is apart gezekerd, dus die kan je gewoon direct op je accu aansluiten. Neon maakt niet zoveel uit aangezien dit amper stroom trekt.
 
P = U*I

I= P/U

120/12 = 10 A

gaat't dus net halen :)

maar het zou wel slimmer zijn om ervoor een aftakking te maken met een zekering van 15A ...

hoop dat je hier iets aan hebt...

K zei dat die zekering dus maximaal 120w doorlaat, mn versterker is 160w x 2 = 320w. Dus als die 10A gewoon 10A zekering betekent dan red ie het niet|(. Thanks anyways:p.

Maar oke, dan sluit ik mn versterker wel aan zonder zekering en dan doe ik de neon wel mét de zekering, voor t geval daar ergens kortsluiting komt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top