Neon onder scooter, legaal? moeliijk? duur?

Status
Not open for further replies.

Michael_

Well-Known Member
Heey,

Ik heb een paar vraagjes, ik zou graag Neon onder me scooter zetten, is dit legaal? Is dit moeilijk te installeren? En hoe?

Waar kan ik zoiets halen en hoeveel kost me dat?
 
Advertisement - register to remove this

- is illegaal ja.
- is niet gek moeilijk.. even de goede draadjes zoeken..schakelaar ertussen en aansluiten..
- hier in de buurt hangen de 30cm balkjes voor 15 euro in het schap.
 
Nog een vraagje dan als ik dan toch al een topic heb.

Ik heb vorig jaar ergens bij Cycle Shop nieuwe kappen gekocht. Maar ik zou wel eens willen proberen mijn oude kappen te spuiten? Is er hier op het forum een handleiding van waar het duidelijk is uitgelegd voor een beginner? En hoeveel tijd gaat daar inzitten als het door iemand gebeurd die zoiets nog nooit gedaan heeft?
 
de Neon lampen zelf zijn niet illegaal , ook niet als ze op de brommer hangen , het GEBRUIK ervan wel , mits op de openbare weg..

ik vind het op de brommer alleen nogal erg nutteloos , alleen op showscooters is dit leuk tijdens een show.

en op de weg gaan ze vaak ook kapot.
 

Naja daar staat niet echt een handleiding alleen maar pro's die beetje laten zien hoe het vordert met hun eigen spuitwerk.

de Neon lampen zelf zijn niet illegaal , ook niet als ze op de brommer hangen , het GEBRUIK ervan wel , mits op de openbare weg..

ik vind het op de brommer alleen nogal erg nutteloos , alleen op showscooters is dit leuk tijdens een show.

en op de weg gaan ze vaak ook kapot.

Als ze snel kapot zijn heeft het niet zo veel zin nee, maar mij lijkt dat wel bruut uitzien snachts op straat met neon onder je scooter.
 
blijkbaar is het wel legaal ma alleen als het licht achteraan rood is of vooraan wit :)

en als ik het zou doen ik zou een schakelaar installeren zodat als ge op grote wegen rijd ge die rap kunt uit doen :)
 
de Neon lampen zelf zijn niet illegaal , ook niet als ze op de brommer hangen , het GEBRUIK ervan wel , mits op de openbare weg..

ik vind het op de brommer alleen nogal erg nutteloos , alleen op showscooters is dit leuk tijdens een show.

en op de weg gaan ze vaak ook kapot.

Deze discussie is laatst ook al gevoerd en er werd aangetoond dat er volgens de wet is bepaald welke verlichting GEMONTEERD mag zijn. Of het gebruikt wordt of niet heeft daar dus geen betrekking meer op.

Als je zo'n ding een beetje degelijk monteert gaat het echt niet zomaar kapot trouwens =/ mijne hangt er nu 2 jaar onder iig. Maarja, dat is alleen mijn ervaring.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top