neon onder carter ?

Eric glacius

mr guitar man
hallo ,

ik wil mijn dna aan de onderkant volhangen met blauwe neon , niet lullig 1 buisje . nee stuk of 3

mijn idee :

aan de voorvork 2 blauwe leds die op de straat schijnen , onder de kuip 1 neon buis en onder de carter een neon buis

maar ik ben bang dat die onder de carter kapotgaat door trillingen en klappen van hobbels in de straat

ik ga ze allemaal waterdicht ophangen met zelfgemaakt acrylaat kokertje .

kan dit of niet ? (ik ben niet zon electroheld)

thnx

Advertisement - register to remove this

Ik zou die ledjes achterin je kappen bouwen en dan gaatje boren. En op het carter vastmaken moet hij op zich wel tegenkunnen, aangezien je nooit je carter met de grond schaaft (Taxi... :-) ). Maar ik denk dat het belangrijk is dat je het netjes wegwerkt allemaal, anders wordt het echt een circusmobiel. Voor

Als je een "Echte" CCFL koopt bij Eylander en die eronder hangt heb je ongeveer hetzelfde effect als een stuk of 3 neonlampjes die je bij Halfords kan kopen.
Ik heb hier trouwens nog een CCFL liggen, interesse :)

Originally posted by DNA-Menno
Als je een "Echte" CCFL koopt bij Eylander en die eronder hangt heb je ongeveer hetzelfde effect als een stuk of 3 neonlampjes die je bij Halfords kan kopen.
Ik heb hier trouwens nog een CCFL liggen, interesse :)

ik heb 2 van die super bright leds en daar doe ik die neon buisjes bij die ook bij eylander te koop zijn

Je nemt gewoon een doorzichtig plastc buisje. Doe om je CCFL buis dikke rubberen ringen. Zorg ervoor dat de CCFL inclusief ringen in de buis past.

De rubberen ringen zorgen voor voldoende demping. Kit nog even het zooitje dicht en het werkt als een euh...lampje...

Ik wou eerst een doorzichtige carterpan kopen en dan daarachter een neonbuis kwakken. Alleen heb ik een vastloper gehad en dus geen geld.

Maar dat van jou moet wel lukken je moet alleen wel goede zekeringen hebben zodat je je buisjes niet opblaast bij spanningspieken!

Originally posted by mssh
Ik wou eerst een doorzichtige carterpan kopen en dan daarachter een neonbuis kwakken. Alleen heb ik een vastloper gehad en dus geen geld.

Maar dat van jou moet wel lukken je moet alleen wel goede zekeringen hebben zodat je je buisjes niet opblaast bij spanningspieken!

kan aan mij liggen natuurlijk, zo veel verstand heb ik er ook nie van, maar een spannings piek @ 12 volt accu. en CCFL werkt toch zowieso op hoogspanning?

Wat is het probleem met stroom? Het ergste wat kan gebeuren is dat de accu leeg is... boeie... Op m'n ouwe DJ zat een 150 watt versterker + speaker in de buddy... Dan kan een neon lampje echt wel, en je kan'em toch uitzetten.

Een zekering zou ik er zeker tussen zetten, kost geen drol en is toch veiliger voor als je per omgeluk kortsluiting maakt.

Back