Neco alexone

Rokke

New Member
Hallo,ik heb een neco alexone,125 cc,leuke scooter,rijd goed,nu iets raars,+- 150km gereden of laat ons zeggen een4 a 5 liter verbruikt,de tank is 14l.
dus als er nog 10 liter in de tank is,kon ik hem niet meer starten,injectie hoorde ik ook niet meer opslaan als ik contackt opzette.
ik had hem net gekocht,en dacht oei wat is dit,2 de hands gekocht,met 900 km op de teller zo goed als nieuw dus.
nu 4 liter benzine ingegoten,en start onmiddelijk,dus heb nu een jerrycan gaan kopen en ga die voorlopig,onder zadel meenemen,maar heel bizar,iemand die denkt te weten wat dit zou kunnen zijn?
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

is de beluchting van je tank niet verstopt.
Als er dan een aantal litertjes uit je tank zijn, ontstaat er in de tank een onderdruk.
 
Last edited:
Zal vast wel weer te maken hebben met de vlotter en sensor van de brandstoftank.
Als het inderdaad een injectie exemplaar betreft en de brandstofpomp slaat niet meer aan als het contact op ''aan'' word gedraaid betreft het meestal de accu/batterij die niet genoeg pep meer vasthoudt.

De pomp kan dan niet meer op druk worden gebracht...
Het gegeven dat de scooter weer wel aanslaat bij 4 liter (extra) benzine in de tank is op zich een erg vreemd gegeven!?

Is er ook niks bekend bij Neco zelf omtrent dit gegeven?
 
Zal vast wel weer te maken hebben met de vlotter en sensor van de brandstoftank.
Als het inderdaad een injectie exemplaar betreft en de brandstofpomp slaat niet meer aan als het contact op ''aan'' word gedraaid betreft het meestal de accu/batterij die niet genoeg pep meer vasthoudt.

De pomp kan dan niet meer op druk worden gebracht...
Het gegeven dat de scooter weer wel aanslaat bij 4 liter (extra) benzine in de tank is op zich een erg vreemd gegeven!?

Is er ook niks bekend bij Neco zelf omtrent dit gegeven?
Ik ga nu wat rijden,en zien wat de toekomst brengt heeft onderhoud gekregen,hopen opt beste,maar idd raar,dus niks met batterij te maken,dacht ik ook eerst maar de man goot er 4 liter bij en starte onliddelijk
Post automatically merged:

is de beluchting van je tank niet verstopt.
Als er dan een aantal litertjes uit je tank zijn ontstaat er in de tank een onderdruk.
Dank u voor de info,ik persoonlijk ken er ni veel van,maar is wel vreemd…
 
Als er met de overige 10 liter niks word gedaan, is dit wel een erg grote reserve (reservoir) waar je niks aan hebt!
12 liter en maar 4 gebruiken doet toch echt wel denken aan de vlotter in de brandstoftank.
Bovendien staat deze ook geschakeld aan de ECU die om info vraagt of dat alles in orde is om het zo naar even te zeggen.

Edit: Kijk ook even hier:


Wellicht staat er wat bij wat je verder op weg helpt.
 
Hoe wil je zeggen testen met dop er los op te draaien?
Ik weet niet precies hoe de benzinedop zit bij die scooter. Maar als je die er een beetje los op kan laten zitten, zodat hij kan "ademen", kan je testen of dat het probleem is.
Post automatically merged:

Als er met de overige 10 liter niks word gedaan, is dit wel een erg grote reserve (reservoir) waar je niks aan hebt!
12 liter en maar 4 gebruiken doet toch echt wel denken aan de vlotter in de brandstoftank.
Bovendien staat deze ook geschakeld aan de ECU die om info vraagt of dat alles in orde is om het zo naar even te zeggen.
Het kan zeker zijn dat hij alles uitschakelt als hij denkt dat hij leeg is. Maar op een tank van 14L heb je geen reserve van 10L. Dat zal eerder andersom zijn.
Zou kunnen dat er daar iets mis is, maar ik weet niet of ik daar als eerste naar zou kijken.

Weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe dat op die moderne scooters zit, ik heb meer ervaring met auto's. Maar ik denk dat je zo'n ding gewoon moet uitlezen, en je dan gewoon een foutmelding krijgt.
 
Last edited:
Als er met de overige 10 liter niks word gedaan, is dit wel een erg grote reserve (reservoir) waar je niks aan hebt!
12 liter en maar 4 gebruiken doet toch echt wel denken aan de vlotter in de brandstoftank.
Bovendien staat deze ook geschakeld aan de ECU die om info vraagt of dat alles in orde is om het zo naar even te zeggen.

Edit: Kijk ook even hier:


Wellicht staat er wat bij wat je verder op weg helpt.
Dank u voor je reactie,benzinetank zou 14 liter zijn,ik heb vandaag wat gereden top,ik rijd elke dag en zie wanneer ,hopelijk niet meer stopt,hou jullie op de hoogte,u zegt dus vlotter,en is snel opgelost?
 
Als je in de owner manual kijkt , is de tank 5.5 ltr 14 ltr tank op een scooter is ook wel erg groot , kijk maar eens naar een 10 ltr jerrycan voor benzine , en dan nog halve erbij .
 
Ik weet niet precies hoe de benzinedop zit bij die scooter. Maar als je die er een beetje los op kan laten zitten, zodat hij kan "ademen", kan je testen of dat het probleem is.
Post automatically merged:


Het kan zeker zijn dat hij alles uitschakelt als hij denkt dat hij leeg is. Maar op een tank van 14L heb je geen reserve van 10L. Dat zal eerder andersom zijn.
Zou kunnen dat er daar iets mis is, maar ik weet niet of ik daar als eerste naar zou kijken.

Weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe dat op die moderne scooters zit, ik heb meer ervaring met auto's. Maar ik denk dat je zo'n ding gewoon moet uitlezen, en je dan gewoon een foutmelding krijgt.
En wat zou het probleem dan zijn,als ik de stop eraf laat en hem laat ademen,want begrijp het niet goed??
Post automatically merged:

Ik vond de tankinhoud ook een beetje groot echter wanneer ik het technische fiche bekijk staat er inderdaad : Tankinhoud 14 Liter.

https://www.motoren-toerisme.be/motoren/neco-alexone-125-2022/technische-fiche

Mooie scooter trouwens, hopelijk is de kwaliteit ook een beetje oke van dit Chineesje.
Ja zeer mooi,en is geluk hebben,heb een vriend had bmw wagen,meer mizerie als,wat anders,moet je allemaal geluk mee hebben,en velen zeggen chinees,maar neco is onstaan in
Tsjecho-Slowakije
https://www.google.com/url?q=https:...4QFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw24elnZpTwpSarfLV1Dw_s1
https://www.google.com/url?q=https:...4QFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw24elnZpTwpSarfLV1Dw_s1
Hoofdzetel is in Belgie,kortrijk,en het is ook italiaans,beetje ingewikkeld allemaal,maar mooi is hij wel,en rijd zalig,zola,g hij rijd,lol
Post automatically merged:

Als je in de owner manual kijkt , is de tank 5.5 ltr 14 ltr tank op een scooter is ook wel erg groot , kijk maar eens naar een 10 ltr jerrycan voor benzine , en dan nog halve erbij .
Ben ook,gaan kijken en staat idd 5,5 liter,maar de foto is niet mijn benzinetank,dus ik hou jullie zeker op de hoogte,ik rijd en rijd,met jerrycannetje onder de zadel,maar 14 l lijkt me toch ook heel veel,zal er misschien ergens tussen liggen,normaal tussen 8 en 12,maar fuelmeter ga nog zo goed als vol aan,dus ja….raadselachtig
 
Last edited:
En wat zou het probleem dan zijn,als ik de stop eraf laat en hem laat ademen,want begrijp het niet goed??
Zoals ik al aangaf in mijn eerste post (post#2)
Stel de beluchting van de tank zit verstopt.
Als je de tank dan vol tankt is de tank natuurlijk volledig gevuld met benzine. ;)
Als je dan gaat rijden zal de motor benzine verbruiken en het niveau in je tank zakt.
Op de plaats waar eerst benzine zat, zit er dan lucht.
Echter wanneer de lucht niet kan toestromen omdat er iets scheelt met de beluchting van de tank, dit is vaak een gaatje in de benzinedop of een open slangetje in de hals van de vulopening van de tank, zal er zich een vacuum/onderdruk vormen in de tank.
Als die onderdruk maar groot genoeg is kan dit van invloed zijn op de brandstofvoorziening van je motorblok.
 
Zoals ik al aangaf in mijn eerste post (post#2)
Stel de beluchting van de tank zit verstopt.
Als je de tank dan vol tankt is de tank natuurlijk volledig gevuld met benzine. ;)
Als je dan gaat rijden zal de motor benzine verbruiken en het niveau in je tank zakt.
Op de plaats waar eerst benzine zat, zit er dan lucht.
Echter wanneer de lucht niet kan toestromen omdat er iets scheelt met de beluchting van de tank, dit is vaak een gaatje in de benzinedop of een open slangetje in de hals van de vulopening van de tank, zal er zich een vacuum/onderdruk vormen in de tank.
Als die onderdruk maar groot genoeg is kan dit van invloed zijn op de brandstofvoorziening van je motorblok.
Genoteerd,klinkt goed,ik,ga het zien…starte niet meer,4 liter erbij in orde,toch raar,maar ik volg je,heb me kannetje bij,indien ineens foert,lol
Post automatically merged:

Genoteerd,klinkt goed,ik,ga het zien…starte niet meer,4 liter erbij in orde,toch raar,maar ik volg je,heb me kannetje bij,indien ineens foert,lol
Dus het kan ook zijn,dat het nu gedaan is,met te rijden,want heeft hele tijd stil,gestaan ook,ik zie het wel,alvast bedankt iedereen voor de info!!
 
Zal vast wel weer te maken hebben met de vlotter en sensor van de brandstoftank.
Als het inderdaad een injectie exemplaar betreft en de brandstofpomp slaat niet meer aan als het contact op ''aan'' word gedraaid betreft het meestal de accu/batterij die niet genoeg pep meer vasthoudt.

De pomp kan dan niet meer op druk worden gebracht...
Het gegeven dat de scooter weer wel aanslaat bij 4 liter (extra) benzine in de tank is op zich een erg vreemd gegeven!?

Is er ook niks bekend bij Neco zelf omtrent dit gegeven?
Heb gisteren batterij aan druppellader gehangen,andere batterij geprobeerd,pomt spring niet op,dus hij krijgt geen benzine,is geen groot probleem den ik,want heb nu 2 weken kunnen rijden,dan 3 dagen stil gestaan,en weer niet mer starten,pfff,ten einde raad,en geen hulp vinden das nogt ergste….
 
Back
Top