Neco Tito 80

Kris1

New Member
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs voor mijn vrouw een tweedehands Neco Tito 80 (Gy6 blok) op de kop getikt. Het is een klasse b scooter met rond de 6000km.

Het beestje start, remt en doet het gewoon goed maar heeft een beurt nodig. Nu heb ik absoluut geen schrik om te sleutelen maar ben een beetje in de war in verband met de olie.

Op het blokje en in de handleiding wordt aangeraden om Sf15w40 olie te gebruiken maar overal lees ik dat zo'n chinees blokje het best 10w40 krijgt? Zoals ik het begrijp is Sf15w40 ook een minerale olie en wordt deze vooral in oudere auto's e.d. gebruikt. Gebruik ik deze dan maar gewoon zoals aangegeven? Gevoelsmatig lijkt me dit niet de goede olie maar ik ben natuurlijk geen fabrikant. Op sites voor scooters wordt zelfs geen Sf15w40 aangeboden?

Ik kan nergens op het internet een duidelijk antwoord krijgen en ook de lokale olieboer kon me niet echt een antwoord geven.

Kan iemand hier me een beetje op weg helpen en me wat meer uitleg geven?

Alvast bedankt,
Kris
 
Advertisement - register to remove this

In andere werelddelen adviseren ze ook vaak een ander vicositeit olie ivm de gemiddelde buitentemperatuur.
En omdat de Chinezen het nIet zo nauw nemen met vertalingen en het leveren van info kan het zijn dat het boekje van jouw scooter is vertaald uit een boekje van een heel ander werelddeel.
Dus ik zou er niet te zwaar aan tillen en er gewoon een hier in west Europa gangbare olie in doen zoals @marcelMHR rox voorstelde.
 
Back
Top