Nat gerende elektro

Enterprise

Well-Known Member
Ik moet de bougie kabel/dop van mijn peugeot elyseo vervangen.
Ik had hier nog een Elyseo waar ik een ongeluk mee heb gehad die ik helemaal gedomonteerd heb.
Alleen ben ik dus de bougie dop vergeten van het frame af te halen en deze heeft een tijdje in de regen gelegen.
Ik zie nergens roest en ziet er verder goed uit.

Kan dit kwaad en zo niet, hoelang kan ik dit het beste laten drogen voordat ik het monteer?
 
Advertisement - register to remove this

Als er niks verroest is zou ik niet weten waarom hij niet meer goed zou zijn. Persoonlijk zou ik hem zo lang laten drogen totdat hij droog is:smile:
haha ja dat had ik zelf ook al gesnapt maar ik heb geen xray ogen of iets dergelijks waarmee ik kan kijken of de binnenkant droog is.
 
Gewoon goed drogen zodat er geen water meer zit bij de contacten van de bougie en bougiekabel.
Met een föhn of compressor gaat dit goed.
Daarna de bougiekap opnieuw monteren en met de bougie vonk testen.
Dit kun je het best doen in een donkere omgeving, je ziet dan het best of je geen vonkoverslag hebt bij de bougiekap zelf mocht zich nog vocht in de bougiekap bevinden.

Let wel op, hou niet de bougiekap vast tijdens de vonktest want mocht er nog een beetje vocht in de kap zitten en je zou overslag krijgen, kun je een flinke elektrische shock krijgen.
 
Back
Top