Aerox 2006 elektro

Scennix

Well-Known Member
Hallo,
(Ik ben nieuw op het forum)

Ik heb sinds kort de Aerox van mijn zus overgenomen (Aerox 2006 bj), vanaf dat ik hem kocht werkte de benzinemeter niet, de knipperlichten, lichten van dashboard en de claxon klinkt heel raar en doet het alleen als ik rijd (dus de dynamo is niet stuk). Mijn voor en achterlichten werken wel gelijk als ik hem aan kick (heb geen elek start). Geen elektronica werkt als de motor nog niet aan staat (ook al is de sleutel doorgedraaid).

Ik heb op dit moment een 'niet werkende' oude accu, heb onlangs wel de zekering vervangen. Zou het kunnen dat dmv een missende accu de knipperlichten, dashboard licht en de claxon zo vervelend doen? Scooter heeft altijd binnen gestaan.


ps; km teller werkt wel, maar de km stand loopt niet op.
 
Advertisement - register to remove this

Scennix said:
Geen elektronica werkt als de motor nog niet aan staat (ook al is de sleutel doorgedraaid).
Scennix said:
Ik heb op dit moment een 'niet werkende' oude accu

Waar, dacht je, krijgt die elektronica zijn spanning vandaan, als de motor niet draait en de "dynamo" stil staat en je hebt een oude niet werkende accu in je scooter!!!!????

Vervang deze accu maar eens eerst!
 
Accu
Waar, dacht je, krijgt die elektronica zijn spanning vandaan, als de motor niet draait en de "dynamo" stil staat en je hebt een oude niet werkende accu in je scooter!!!!????

Vervang deze accu maar eens eerst!

Accu vervangen heeft nu alleen de claxon laten werken, gasmeter display en knipperlicht nog steeds niet werkend
 
De buurman zegt dat het aan het relais kan liggen, maar dan zou het enige probleem de knipperlichten zijn. Oude standart is al een keer terug erop gelast, tijdens lassen wellicht plus en min niet losgemaakt waardoor accu overspannen is geraakt en alleen lichten het overleefd hebben
 
klopt als het relais defect zou zijn, moet je benzinemeter wel werken.

Als ik je verhaal zo hoor nadat je de accu vervangen hebt, lijkt het erop dat je een breuk/slecht contact ergens in de bruine bedrading van je scooter hebt.
De bruine bedrading is de geschakelde plus van de accu.
Deze bruine bedrading arriveert bij je cockpit, je claxon, je knipperrelais, de niveauschakelaar van je 2-taktolietankje, je cdi en beide remschakelaars.

waarschijnlijk meet je dan ook bij ingeschakeld contact spanning op de bruine bedrading van datgene wat wel werkt en geen spanning op dat gene dat niet werkt.

Dus toch maar even je kabelboom nakijken op breuken en slechte contacten in de bruine bedrading.

Kun je het niet vinden is er nog de mogelijkheid buiten de kabelboom om extra draden te trekken van een punt waar de bruine bedrading wel spanning heeft naar de punten waar de bruine bedrading geen spanning heeft.
 
klopt als het relais defect zou zijn, moet je benzinemeter wel werken.

Als ik je verhaal zo hoor nadat je de accu vervangen hebt, lijkt het erop dat je een breuk/slecht contact ergens in de bruine bedrading van je scooter hebt.
De bruine bedrading is de geschakelde plus van de accu.
Deze bruine bedrading arriveert bij je cockpit, je claxon, je knipperrelais, de niveauschakelaar van je 2-taktolietankje, je cdi en beide remschakelaars.

waarschijnlijk meet je dan ook bij ingeschakeld contact spanning op de bruine bedrading van datgene wat wel werkt en geen spanning op dat gene dat niet werkt.

Dus toch maar even je kabelboom nakijken op breuken en slechte contacten in de bruine bedrading.

Kun je het niet vinden is er nog de mogelijkheid buiten de kabelboom om extra draden te trekken van een punt waar de bruine bedrading wel spanning heeft naar de punten waar de bruine bedrading geen spanning heeft.

Ik ga eens kijken wat ik hiermee kan doen, om naar de kabelboom te kijken moet heel de scooter uit elkaar. Ik breng hem morgen naar de garage om hem sneller te laten lopen en dan kijk ik wel of ik ook de storing wil uitbesteden of zelf fix
 
Back
Top