This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Naraku nokkenas tik in kleppen

Peter2006

New Member
Hallo, k heb een zip 80cc op het moment. Blokje met de 80cc op markplaats gekocht, zat ook de naraku nokkenas In. Het hele blok liep gewoon normaal zeiden ze(waren de gasten van fresh parts dus hoop dat ik hun kan geloven). Nu heb ik de nokkenas in mijn cilinderkop gedouwd maar nu blijft er een tik in de kleppen zitten, alles staat gewoon normaal op tijd maar het maakt niet uit op welke wanneer ik de nokkenas erin zet, er blijft een tik in de kleppen zitten. Als ik de originele nokkenas erin zet is het probleem gelijk weg. Dit heb ik al eens eerder gehad met een gloednieuwe nokkenas(van naraku) en heb toen me hele cilinder, zuiger en cilinderkop kapot geslagen. Iemand enig idee waarom die dit blijft doen want blijkbaar doet die het bij andere wel gewoon als ik online ga kijken. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

ja, klepspeling ja.
heb je wel gekeken of hij overeenkomt/klopt dan? je stelt je speling af òp je nokkenas. als die (andere) Naraku nokkenas een kleinere basisstraal heeft, klopt er geen hout meer van. nieuwe nokkenas = controleren en hoogstwaarschijnlijk bijstellen.

Last edited:
Ok dan zal ik hier binnenkort even naar kijken. Al enig idee hoeveel het moet zijn. Omdat het normaal 0.10 boven en 0.15 onder is

gewoon normaal aanhouden, het gaat erom dat een nok van een andere nokkenas in de gesloten stand iets dikker/hoger of dunner/lager kan zijn, waardoor die speling die je op je vorige nokkenas had, niet 1:1 hetzelfde blijft. als die nieuwe 0,2 lager is, heb je nù 0,30 in en 0,35 uit (wat is "boven" en "onder"?!)

edit: meet voor de gein eens wat voor speling je nu hebt want ik ben benieuwd.

Last edited:
Boven is in en onder is uit, heb de klepspeling nu gewoon op 0.10in en 0.15uit staan maar ik zal dan eens proberen met 0.30 en 0.35. Hopen dat dit helpt

Boven is in en onder is uit, heb de klepspeling nu gewoon op 0.10in en 0.15uit staan maar ik zal dan eens proberen met 0.30 en 0.35. Hopen dat dit helpt
neem je me nou in de maling of snappen wij elkaar ècht niet?!
1: je hebt na het wisselen van nokkenas niet gecheckt hoe of wat je klepspeling was en die kan wel heel anders zijn!
daardoor kàn hij nu wel 0,3 zijn, is wat ik schrijf.
je moet hem NIET op 0,3 zetten (tikkende kleppen=grote speling), maar checken òf hij wel 0,1/0,15 ìs. als dat niet zo is even meten, noteren en dan op 0,1/0,15 zetten.

Ik heb na het installeren van de nokkenas niet gecheckt wat de klepspeling was omdat deze rechtstreeks uit de cilinderkop kwam waar deze inzat en het hiervoor nog gewoon normaal deed op het andere blok volgens de verkopers, dus zou denken dat ie gewoon zou moeten werken. In het andere deel van 0.30 enzo heb je wel verkeerd begrepen maar snap hem nu wel