Naraku nokkenas op piaggio 50cc

Bassievrucht

Active Member
Hi allemaal, ik heb een vraag over de naraku nokkenas voor de piaggio blokken. Ik heb laatst namelijk een naraku nokkenas op mijn 50cc cilinder gezet, op de website stond dat die daar ook voor gemaakt was namelijk, en die extra power en top vond ik wel een goed idee. Nu heb ik die naraku nokkenas erin gezet, en raad het eens, het is een verslechtering. Ik heb al zitten klooien met de afstelling maar ik krijg het maar niet goed, de top is zeker 10kmpu omlaag gegaan, optrekken duurt mega lang, soms duurt het enorm lang voordat die gas geeft vanuit stilstand en hij heeft totaal geen power meer.

Setup;

50cc std
naraku nokkenas
inlaat klep = 0.10mm
uitlaat klep = 0.15mm
std 20mm carburateur
sproeier 84
luchtschroef 3.25 slag open
malossi luchtfilter element
begrenzer in cdi
malossi multivar (malossi vario + witte drukveer)
trekveren geel malossi
rollen 7.2g
std v-snaar

Mijn vraag is, wat is wijsheid, de oude nokkenas terugzetten, of moet ik meer met de afstelling spelen tot die daadwerkelijk mooi loopt.

Bedankt allemaal.
 
Advertisement - register to remove this

Hi allemaal, ik heb een vraag over de naraku nokkenas voor de piaggio blokken. Ik heb laatst namelijk een naraku nokkenas op mijn 50cc cilinder gezet, op de website stond dat die daar ook voor gemaakt was namelijk, en die extra power en top vond ik wel een goed idee. Nu heb ik die naraku nokkenas erin gezet, en raad het eens, het is een verslechtering. Ik heb al zitten klooien met de afstelling maar ik krijg het maar niet goed, de top is zeker 10kmpu omlaag gegaan, optrekken duurt mega lang, soms duurt het enorm lang voordat die gas geeft vanuit stilstand en hij heeft totaal geen power meer.

Setup;

50cc std
naraku nokkenas
inlaat klep = 0.10mm
uitlaat klep = 0.15mm
std 20mm carburateur
sproeier 84
luchtschroef 3.25 slag open
malossi luchtfilter element
begrenzer in cdi
malossi multivar (malossi vario + witte drukveer)
trekveren geel malossi
rollen 7.2g
std v-snaar

Mijn vraag is, wat is wijsheid, de oude nokkenas terugzetten, of moet ik meer met de afstelling spelen tot die daadwerkelijk mooi loopt.

Bedankt allemaal.
Hoi, ik zou beginnen met de luchtschroef op 2,5 te zetten.
Daarna zou ik eens 6,1 Gram Malossi rollen proberen met de Witte drukveer(die er al inzit).
je zou kunnen proberen om de scooter iets minder lucht te geven dat Sproeier 82 voldoende is, dit is soms wel een probleem teveel lucht.

Probeer eens deze dingen en kijk hoe die loopt.

Met vriendelijke groet.
 
Om wat voor scooter en bouwjaar gaat het eigenlijk?

Want piaggio heeft meerdere 4takt blokken onder zich.

Bij een 2 valve motor zou dat malossi luchtfilter matje niet nodig moeten zijn.. Omdat deze meer lucht gaat geven, moet je daarom ook iets onnodig met de sproeier omhoog.. Wat alleen het verbruik slechter maakt.

Bij een Euro 5 injectie motor is het wel een ander verhaal.. Daar zit een hele vernauwde inlaat buis op.


20mm carburateur zou zeggen dat het hier om een 4takt 4 valve motor zou gaan, aangezien de 2valve een 18mm carburateur heeft.

Zou zelf naar orgineel terug gaan als het er toch niet beter erop word.
 
Om wat voor scooter en bouwjaar gaat het eigenlijk?

Want piaggio heeft meerdere 4takt blokken onder zich.

Bij een 2 valve motor zou dat malossi luchtfilter matje niet nodig moeten zijn.. Omdat deze meer lucht gaat geven, moet je daarom ook iets onnodig met de sproeier omhoog.. Wat alleen het verbruik slechter maakt.

Bij een Euro 5 injectie motor is het wel een ander verhaal.. Daar zit een hele vernauwde inlaat buis op.


20mm carburateur zou zeggen dat het hier om een 4takt 4 valve motor zou gaan, aangezien de 2valve een 18mm carburateur heeft.

Zou zelf naar orgineel terug gaan als het er toch niet beter erop word.
Ik heb de carb versie uit 2017, vreemd dat hier dan een 20mm op zit . In ieder geval ga ik maar kijken naar de oplossing van MrMikeYT en als dat niks word naar het idee om origineel terug te plaatsen.
 
Wat mij bijstaat werd het gebruik van de Naraku nokkenas voor de 80 cc afgeraden om op de 50cc te zetten. (in de twee kleppen tijd)
Ik heb dat uitgeprobeerd, en de prestatie liep achteruit....
Vermoedelijk heb je een nokkenas voor een 80 cc.
 
Wat is het dan een ZIP , fly, new fly, vespa?
Zip
Post automatically merged:

Wat mij bijstaat werd het gebruik van de Naraku nokkenas voor de 80 cc afgeraden om op de 50cc te zetten. (in de twee kleppen tijd)
Ik heb dat uitgeprobeerd, en de prestatie liep achteruit....
Vermoedelijk heb je een nokkenas voor een 80 cc.
Dan zal ik de oude maar terugzetten. Beter dan wat ik nu heb iig.
 
Kan natuurlijk ook. Misschien doe ik dat wel gewoon. Die extra koppel is wel nodig op een 4takt haha.
Zekers, ik heb nu een Vespa Sprint 4t 2v 80cc Bijna full malossi, alleen de cilinder is top performance, maar naar mijn mening maakt het niet uit welke cilinder je pakt voor een 4t.
 
Zekers, ik heb nu een Vespa Sprint 4t 2v 80cc Bijna full malossi, alleen de cilinder is top performance, maar naar mijn mening maakt het niet uit welke cilinder je pakt voor een 4t.
Jep dacht ook al aan top performance, lijkt me een stuk beter dan std 50cc. Was het moeilijk om de cilinder te monteren en wat zijn dingen waar ik op moet letten?
 
Hoi allemaal kleine update. Heb even opnieuw de kleppen gesteld (uitlaat stond iets te krap) en heb zoals MrMike zei even rollen 6.1g gemonteerd en ook een iets grotere sproeier. Het verschil is overduidelijk te merken nu. Zal wel een mix zijn geweest van al die dingen die ervoor zorgden dat die zo reed. Ik ga hier nog even op doorrijden tot ik de overstap maak naar 80cc, bedankt mensen.
 
Back
Top