Zip 50 4t 2v naraku/malossi nokkenas?

RazerXnitro

Zippiegang
Ha mensen,
Ik heb een nieuwe daily aangeschaft, een zip 50 4t 2v brom uit 2010.
Hij liep 60 toen ik hem kocht, bleek dat er een originele vario met 15x12 rolletjes in zat..
Ik heb een nieuwe snaar, malossi multivar en 6.5gr rollen gekocht. Hiermee lijkt hij goed te lopen samen met sproeier 80(origineel filtermatje)
Top ligt nu op 75 teller als je plat ligt, maar als je rechtopzit zit hij meestal tussen de 65 en 70.
Ik vroeg mij af of een naraku/malossi nokkenas zin zou hebben op zon kleine cilinder, en of het verbruik niet idioot veel wordt. 80cc steken doe ik liever niet aangezien hij dan sowieso erg veel gaat verbruiken.

Kortom, heeft zon naraku of malossi nokkenas zin op een 50cc? Ik zou namelijk willen dat hij 70-75 iets beter vasthoudt zodat ik niet de hele tijd hoef de bukken voor die snelheid(mijn reis naar werk is 35km aan landweggetjes)
 
Advertisement - register to remove this

Als verbruik en snelheid zo belangrijk is:
Mijn ervaring is dat een lichte motor niet alleen sneller maar vaak ook veel zuiniger is dan een opgevoerd fietsje met hulpmotor.
Je bent oud genoeg, haal gewoon je A1 rijbewijs.
 
Dat was mijn vraag niet. Ik heb geen interesse in een motorfiets op het moment, A1 rijbewijs heb al, evenals B. Ik wil alleen weten of een naraku nokkenas zin heeft op een 50cc ‍
 
Met 50cc 4T is het rommelen in de marge. Met een 80cc wordt het leuk. Overigens zal je met 80cc van 1 op 35 naar 1 op 30 gaan als je hem niet te hoogtoerig afstelt.
 
Ha mensen,
Ik heb een nieuwe daily aangeschaft, een zip 50 4t 2v brom uit 2010.
Hij liep 60 toen ik hem kocht, bleek dat er een originele vario met 15x12 rolletjes in zat..
Ik heb een nieuwe snaar, malossi multivar en 6.5gr rollen gekocht. Hiermee lijkt hij goed te lopen samen met sproeier 80(origineel filtermatje)
Top ligt nu op 75 teller als je plat ligt, maar als je rechtopzit zit hij meestal tussen de 65 en 70.
Ik vroeg mij af of een naraku/malossi nokkenas zin zou hebben op zon kleine cilinder, en of het verbruik niet idioot veel wordt. 80cc steken doe ik liever niet aangezien hij dan sowieso erg veel gaat verbruiken.

Kortom, heeft zon naraku of malossi nokkenas zin op een 50cc? Ik zou namelijk willen dat hij 70-75 iets beter vasthoudt zodat ik niet de hele tijd hoef de bukken voor die snelheid(mijn reis naar werk is 35km aan landweggetjes)


Duidelijke info..

Zou zeggen koop de goedkoopste. En trek dan je conclusie als je deze geprobeerd hebt.

Originele vario met 15x12 rollenmaat lijkt me een beetje vreemd.. Misschien een imitatie erin gezet?
Originele rollenmaat is groter dan 16x13. (weet even niet uit me hoofd wat het was. maar dit is eenvoudig zo op te zoeken.
Post automatically merged:

Of het nu een Naraku of Malossi nokkenas betreft: hij gaat minder goed lopen. Ik heb het een keer uitgeprobeerd.
Vertel er ook even erbij waar die minder goed zal lopen.. Daar heeft hij denk ik wat meer aan.
 
Misschien verzuip je hem dan gewoon.. Omdat de originele cilinder geen voller mengsel vraagt. En daardoor dus traag word.

Verzuipen bedoel ik niet een grotere sproeier mee. Maar dat de kleppen langer open blijven staan en door die langere duur er meer benzine per omwenteling extra naar de cilinder kan.. Waar dit feitelijk niet nodig is voor een 50cc 2 klepper.
 
Back
Top