Basisinfo: New Dink 50 uit 2013, 12000 km, vario en cdi ontgrensd.
Hallo,
Ik ben bezig een Naraku 90 cc inclusief cilinderkop te monteren op mijn new dink.
Omdat ik een complete noob ben, zie ik regelmatig dingen over het hoofd.
Ik heb het blok op de werkbank liggen, cilinder en kop zitten erop evenals de Ali A9 nokkenas.
De boel staat netjes op tijd, tijd op de kleppen te stellen.
Kom ik nu pas tot de ontdekking dat de ruimte tussen de tuimelaar en de veer eronder net iets te groot is (ca halve centimeter).
Als ik de borgmoer van het stelschroefje eraf haal, kan ik hem stellen, maar heb dan geen schroefdraad aan de bovenkant meer om hem te borgen.
M.a.w. de klepstelen zijn te kort of het klepstelboutje is te kort.
Hoe kan dit? wat doe ik fout en zie ik over het hoofd?
De cilinder en kop zouden zo te monteren moeten zijn.
Wie kan me helpen?
Edit: zou een klephevelbrug voor korte kleppen de oplossing zijn? K-parts heeft er een van Mezoly die, naar men zegt voor 50cc is, maar zo'n brug is toch niet aan het aantal cc gebonden?
Hallo,
Ik ben bezig een Naraku 90 cc inclusief cilinderkop te monteren op mijn new dink.
Omdat ik een complete noob ben, zie ik regelmatig dingen over het hoofd.
Ik heb het blok op de werkbank liggen, cilinder en kop zitten erop evenals de Ali A9 nokkenas.
De boel staat netjes op tijd, tijd op de kleppen te stellen.
Kom ik nu pas tot de ontdekking dat de ruimte tussen de tuimelaar en de veer eronder net iets te groot is (ca halve centimeter).
Als ik de borgmoer van het stelschroefje eraf haal, kan ik hem stellen, maar heb dan geen schroefdraad aan de bovenkant meer om hem te borgen.
M.a.w. de klepstelen zijn te kort of het klepstelboutje is te kort.
Hoe kan dit? wat doe ik fout en zie ik over het hoofd?
De cilinder en kop zouden zo te monteren moeten zijn.
Wie kan me helpen?
Edit: zou een klephevelbrug voor korte kleppen de oplossing zijn? K-parts heeft er een van Mezoly die, naar men zegt voor 50cc is, maar zo'n brug is toch niet aan het aantal cc gebonden?
Last edited: