Nadeel Mina recht spruitstuk?

Shane

A.k.a. Podolski
Hoi,

Zoals iedereen wel weet rijdt bijna iedereen met een snel blok met wig + pia spruitstuk..

Maar er is ook gewoon een rechtspruitstuk voor mina.. maar daar rijdt niemand mee.. terwijl het traject Pia spruitstuk + Wig volgens mij evenlang is als een mina spruitstuk.

Kan iemand mij vertellen wat hier nadelig aan is dat niemand er mee rijdt..
 
Advertisement - register to remove this

Big B NRG said:
Sommige carbs zijn te groot om naar voren te zetten. Dan zit de cilinder in de weg. Met een wig is dat probleem opgelost.

En omdat het makkelijker is boutgaten van een piaggio spruitstuk op een mina wig te maken, wordt dat veel toegepast.

Ook is een pia recht spruitje een stukje korter dan een mina recht spruitje.
 
19Mark87 said:
Ook is een pia recht spruitje een stukje korter dan een mina recht spruitje.

ja maar bij dat Pia spruitstuk komt ook nog eens een wig;)

Verder heb ik veel ruimte aan de voorkant.. omdat de helft van me frame is weg geslepen.. (sprintframe) en ook is het zo dat ik met een ophoogplaat onder mn membraan ga rijden (als dat goed uitpakt).. dus heb ik meer ruimte..
 
Ik vindt dit wel een mooie oplossing, alleen dan met een honda spruitstuk( is iets grooter dan piaggio, maar hoek zo goed als gelijk en goedkoper;), dit spruitstuk kan je trouwens ook op een wig monteren)

[IR]http://i2.tinypic.com/t5nhjr.jpg[/IR]

(Foto komt van een ander forum!)
 
Ja dat is een piaggio spruitstuk en heb ik er voor een klant opgemaakt op deze manier, omdat ik wigjes zielig vind. Scoot rijdt er perfect mee overigens en carb wordt niet leeg getrokken. Kan ook worden verwezenlijkt met een minarelli recht spruitstuk en zo zet ik valstroom carbs ook altijd met een mb spruitstuk of zoiets dergelijks. Waarom een recht spruitstuk nemen en dan een enorme wig eronder plaatsen <] Nu hoef je alleen je spruitstuk aan te passen door 4 nieuwe aansluitingen ipv wig en sub verlassen.

Mzzls Hans.
 
Chrunkie said:
Op dat blok zit een pia spruitstuk.

Klopt, alleen ik zou het met een honda spruitstuk(malossi) doen.., zitten ten eerste std al geen gaten in en de onderplaat/montage plaat is grooter :)

Jou blok @ picca tog?

*Edit, hans was me voor..*, en dit ziet er idd goed uit zo *D
 
Shane said:
ja maar bij dat Pia spruitstuk komt ook nog eens een wig;)

Verder heb ik veel ruimte aan de voorkant.. omdat de helft van me frame is weg geslepen.. (sprintframe) en ook is het zo dat ik met een ophoogplaat onder mn membraan ga rijden (als dat goed uitpakt).. dus heb ik meer ruimte..

Weet ik, maar er waren mensen die vroegen wrom niet een mina spruit te gebruiken op die wig? Omdat het maar 2 gaatjes tappen meer was, ofzo..

Maar wig + pia spruit is dus ook korter dan wig + mina spruit.
 
Dit topic ging erover waarom mensen ipv ALLEEN een mina spruitstuk, een spruitstuk met wig + pia gebruiken.. niet Mina + wig.. ik doelde op alleen een mina spruitstuk..
 
ik gaat wel met een mina spruitstuk rijden, en een mikuni 24mm. alleen wel voorover. mijn oplossing hier voor;



een ophoogplaat. dit is even een tijdelijk "testmodel". ik ga er binnekort nog wat variaties van maken, en testen. (ik zal de resultaten wel ff posten)

btw: het is wel mogelijk om hem naar achter te plaatsen. dit door een langer schokbreker te plaatsen, waardoor je blok iets schuiner komt te staan.
in lengte is het verscheel o,nieveel tussen mina spruitstuk, of een pia+wig.
pia+wig lijkt mij zelfs langer.
 
Back
Top