Nadeel Mina recht spruitstuk?

Shane

A.k.a. Podolski
Hoi,

Zoals iedereen wel weet rijdt bijna iedereen met een snel blok met wig + pia spruitstuk..

Maar er is ook gewoon een rechtspruitstuk voor mina.. maar daar rijdt niemand mee.. terwijl het traject Pia spruitstuk + Wig volgens mij evenlang is als een mina spruitstuk.

Kan iemand mij vertellen wat hier nadelig aan is dat niemand er mee rijdt..
 
Advertisement - register to remove this

Sommige carbs zijn te groot om naar voren te zetten. Dan zit de cilinder in de weg. Met een wig is dat probleem opgelost.

En omdat het makkelijker is boutgaten van een piaggio spruitstuk op een mina wig te maken, wordt dat veel toegepast.
 
idd, met een mina spruitstuk staat je carb dus echt veel te schuin om fatsoenlijk te kunnen rijden. en als ik een 28mm Keihin naar voren moet zetten gaat dat dus niet uitkomen met de cilinder.
 
Wat zijn die dan?

btw een maat van me heb 25mm dellorto naar voren staan @ mhr-team en dat vlamt ook, pas zag ik een Aerox met Speed en 21mm recht naar achteren.. ging ook gewoon lekker..
 
je zegt het al naar voren dus, die 21 mm ook, dat past prima aan de voorkant, sterker nog, het is er voor gemaakt ook, tis korter flowt beter. klaar. Zelfde is voor een keihin 28 oid ook wel pas te maken.

hier een spruitstukje die ik nog thuis heb liggen, kan zelfs nog een stuk korter gemaakt worden dan dit

[ir]http://img15.imgspot.com/u/06/95/08/carbscheef1144328399.JPG[/ir]

voor de critici, zelfs met wat wheelies bleef het motortje perfect lopen ( carb staat scheef)
 
Last edited:
ruud. said:
ja 4 zelfs, als ik hard nadenk misschien nog wel een 5e ook

ik kom in de problemen met een krom 28 spruitstuk kwa frame en kapwerk.

naar voren is een goeie optie als je je cilinder in de freesbank zet.

licht je antwoord nader toe?? je bent zo zeker van je zaak....

je voegt ook trouwens niks toe aan dit topic VK-Tuner

Huib..
 
bedrijfsgeheim :+

je bent tuner dus je zult er zelf vast ook wel wat kunnen verzinnen toch? Zijn zat manieren om het mooier te krijgen dan met een wig, dat jij je wat aangesproken voelt omdat je die dingen maakt kan ik ook niets aan doen :*
 
PB-Tuning said:
Wat zijn die dan?

btw een maat van me heb 25mm dellorto naar voren staan @ mhr-team en dat vlamt ook, pas zag ik een Aerox met Speed en 21mm recht naar achteren.. ging ook gewoon lekker..

gaat ook niet om de prestaties die wig..
 
Back
Top